Kié lesz a híd?
1:72
Pintér György - Múzeumi krimik Még a modellvasút-építő időből maradt egy csomó épületem, fám , villanyoszlopom és másféle alkatrészem, amik egy dobozban voltak a szekrényben eltéve.
Méreteik megfeleltek az 1:72 méretarányhoz, gondoltam felhasználom őket dioráma építéshez. Átnéztem őket és találtam egy hidat. Ez adta az ötletet, hogy készítek egy olyan terepet,ahol a folyón átívelő hidat a németek el akarják foglalni, de az oroszok elkeseredetten védik!!!

Készítettem 40x28 cm –s alapot, amire hungarocellből, műfűből csináltam terepet,elhelyezve a hidat, kiképezve az oroszok tüzérségi állását. Ebben elhelyeztem a SU-122/M30/-as tarackot, a 120 mm-s aknavetőt, 2 db Maxim géppuskát,valamint az orosz gyalogságot. A hídon megcsináltam a tank-,és drótakadályokat.
A híd másik oldalán a támadó német gyalogságot, akiket egy Pzkf-III Sdkfz.141/1,valamint egy Tiger-I Ausf.E/H1 harckocsi támogat. A harcjárműveket és a katonákat még 1992-93 években vettem ITALERI, ESCI gyártmányok.

Mikor kész lettem a munkával,eltettem a polc mélyére,ott porosodott.Most, hogy megszeretném mutatni Nektek,elővettem és leporoltam. Megállapítottam,a folyó kiképzése nagyon gyenge, de bevallom,a mai napig nem tudom, hogy kell élethű vizet csinálni, hol vehettem meg a hozzávalót!!!! Bízom benne, hogy segítetek,megírjátok, mit kell csinálnom, hogy élethűbb legyen!!!!


Várom szakmai tanácsotokat !!
Kép 047
Kép 047
Kép 048
Kép 048
Kép 049
Kép 049
Kép 050
Kép 050
Kép 051
Kép 051
Kép 052
Kép 052
Kép 053
Kép 053
Kép 054
Kép 054
Kép 055
Kép 055
Kép 056
Kép 056
Kép 057
Kép 057
Kép 058
Kép 058
Kép 059
Kép 059
Kép 060
Kép 060
Kép 061
Kép 061
2010.10.24.
Utolsó módosítás: 2011.01.30.
Robert, Seregélyes
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
wolf
2010.12.02. 14:52:08
Két dolog:
1.Úgy tudom vizet műgyantából lehet csinálni, vékonyan rétegenként öntve. Nem egyszerű.
2. A dioráma szerintem nagyon zsúfolt és van rajta egy-két logikátlan dolog. Én például nem lennék tüzér annál az orosz ágyúnál 30 m-re egy tigristől. Mire az ellenség ennyire közel ér hátrább szokták őket vonni. Ami esetleg az arcvonalban marad az meg nem az eget lövi hanem közvetlenül a rohamozó ellenséget páncéltörővel meg repesszel.
Gruandag
2010.12.02. 15:28:33
Jól néz ki tetszik,bár mindenki azt mondja,hogy az Ön diorámái zsúfoltak,de szerintem ez pont így jó,legyen mozgalmas a dioráma!a festéssel kapcsolatban annyit fűznék hozzá,hogy szerintem a színek nem a legjobbak...a homok még jó de valahogy az a barna nem az igazi se a zöld,nem jó az árnyalata (persze ez lehet a por vagy a kamera miatt is),nem tudom milyen színt és festéket használ,de ha ajánlhatok valamit,ezeket a festéseket nagyon szépen el lehet készíteni három revell színből: homok-revell-16 ,zöld revell-39 ,barna revell-84 .ezekkel a festékekkel csak jó tapasztalataim vannak bár a revell 16ot nem árt egy kicsit fehérrel fakítani.meg még azt mondanám,hogy a teremfoltoknak a sarka lehetne egy kicsit egyenesebb is (peresze az Ön korában elég gyakran fordul elő,hogy remeg az eber keze)
Gruandag
2010.12.02. 15:31:09
--még nem jutottam a végére csak véletlenül elküldtem a hozzászólást --
szóval ha nem megy a vonal egyenesre húzás (na ezzel nekem is vannak problémáim) akkor azt ajánlom maszkolja ki a festeni kívánt felületeket!Csak így tovább!

Üdv:Gruandag
pitykemakett
2010.12.02. 17:23:59
A víz imitációt színtelen gyertyazseléből is elkészítheted
simonkaroly9
2010.12.02. 17:27:44
Helló Mindenkinek!Nekem tetszik a dioráma az, hogy az ágyú közel van a tigrishez nem számít hiszen ott a folyó átugrani nem fogja. Az oroszoknál olyan apróság mint a katonák élete ill. az ágyú elvesztése nem számított, csak az ,hogy sztálin elvtárs elégedett legyen.
Günther0909
2010.12.02. 19:04:09
Kedves Robert!
Akárcsak a néhányan előttem szólók (más cikkeiben is), én is úgy vélem, hogy néhány diorámán valóban túl sok szereplő van. Úgy általában, a cikkeit nézegetve, úgy tűnik, mintha elkapkodná a figurák, harckocsik stb. festését. Néhány hónap alatt sok rutin szerezhető, persze ha gyakorol és gyakorol az ember. Jelen esetben a következőek a legszembetűnőbbek:
-az Ön által is említett víz, persze ezt X évvel ezelőtt nem lehetett tudni
-a "távolság" nem élethű, hiszen ezt átszámítva, kb. 10m-es távolságot kapnánk, ami a valóságban ilyen felállásban lehetetlen.
-egy efféle hidat (amin látszik, hogy vasúti) szerintem nem építenének ilyen folyóra (persze vannak kivételek)
-a járművek festése érdekes, és a két harckocsi színe nagyon hasonló, kopások, sérülések nélkül
-a növények inkább vasútmodellezéshez használhatóak
A többiek felsorolták az apróbb hibákat, de úgy gondolom dícséretre méltó a helytállása. Kívánok Önnek sok szabadidőt a makettezésre, a gyakorlásra, és nem utolsó sorban jó egészséget!

Günther0909
Pityu81
2010.12.03. 09:00:20
Üdv,
a távolságkönyen magyarázható, ha a támadók egy töltésen keresztül támadnának, Szerintem Robert bá' diorámái a maguk nemében jók, nem lehet egy kategóriába vonni a profi versenyzők munkáival.
Csak így tovább, fejlődjön, tanuljon a többiektől és meglátja, mégszebbek is lesznek.
Robert
2010.12.03. 09:22:37
Üdv. Fiúk!
Köszönöm a hozzászólásokat és észrevételeket, sokmident hasznosítani fogok belőlük.
Két dologgal kapcsolatban nem értek egyet az észrevétellel:
-a túlzsúfoltsággal kapcsolatban megjegyezném, hogy a Híradók felvételein is látható,
hogy az oroszok tömegtámadásokat hajtottak végre és a németek sem 5-10 emberrel
védekeztek vagy támadtak.Különben is Bpest ostrománál saját szememmel láttam a tömeges
támadást, mivel 13éves kölyökként állandóan ott sertepertéltünk a legnagyobb zűrben
hol a németek, hol az oroszok között, attó függően, éppen kié volt a háztömbünk.
Igaz, hogy a szüleinket a szívszélhűdés kerülgette, de minket,gyerekeket ez nem érdekelt.
-a másik dolog a növények- szerintem az 1:72-es dioráma és egy TT-vasútterepasztal között
nincs sok különbség a kialakítás tekintetében és egy-két méter távolságból egész másképp
mutat mint így fényképen fölnagyítva.
Különben ez a makett kb. 20éve készült és abban az időben mindent föl kellett használni
az építéshez, amit csak talált az ember.
Üdv. Robert.
mercure47
2010.12.07. 21:20:52
Üdv! Szerintem nem zsúfolt a dioráma,a hidakat szerintem tömegesen támadták meg.



mercure47
hobbista
2010.12.13. 00:04:57
T. Robert és az őt falanxként védő kollégák!
Talán figyelembe kéne venni a hozzászólók kritikáit (főleg, ha azt kikérik tőlük)! Ha ennyien állítják, hogy zsúfolt az életkép, talán van benne valami, nem? Nem kézzel-lábbal hadakozni ez ellen! Talán meg kéne nézni néhány igényes háborús filmet! Ennyi.
Robert
2010.12.13. 09:27:28
T.hobbista!
Már a második diora teszel észrevételt, amivel részben egyetértek!Csak egyetlen dolgot nem
értek, kerestem az adatlapodat, hogy megnézzem a munkáidat, amiből tanulni tudok és
érdekes módon -hobbista néven kívül- semmi adatot nem találtam!Ennyire illegalitásba
vonulsz?
Barátaim is elolvasták az észrevételeidet és az egyik megjegyezte "ez egy setétben
bújkáló forradalmár" , többiek egyetértettek vele! Én nem egészen értek velük egyet
és bízom benne, hogy be fogsz mutatkozni.
Üdv. Robert.
hobbista
2010.12.14. 16:43:23
Üdvözletem, Robert!
Tudtam, hogy az első az adatlap lesz! Erre az a válaszom, hogy én megírtam az adatlapomat, de a gép valahogy nem adta le, hm...
A másik, hogy nincs megfelelő fényképezőgépem, de (és szívemre teszem a kezem)esküszöm, hogy ezeknél a munkáknál precízebbet alkotok (szerintem!), igaz, inkább vignettában, ill. egyedi makettben gondolkodok.
Nem tartom magam profinak, inkább haladónak. Észrevételeimet csupán a józan eszem és igazságérzetem diktálja. Elmondanám, én se ma kezdtem.
A barátainak meg csak annyit, hogy vegyék kezükbe más dioráma készítők munkáit is, csak a mihez tartás végett.
Ja! És tisztelettel megkérdezném: tegeződjünk vagy magázódjunk. Mert fiatalabb vagyok, de a magázódás olyan hideg ezeken az oldalakon.
Leszkó Csaba, Nyíregyháza
Robert
2010.12.15. 08:40:39
Üdvözletem, Csaba!
A tegeződés természetes, örömmel veszem és örülök annak, hogy a munkáid precízebbek az enyéiménél.
Nekem az a véleményem, hogy minden makettezőnek megvan a maga stílusa, az enyém ilyen, szerintem sem a legjobb.Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy ezek a munkák még a 90-es években készültek és akkor teljesen mások voltak az elképzelések!
Különben én nem tartom magam makettező zseninek, nálunk a barátaimmal együtt(nem makettezők) az
egész- egy játék (maradnak a gyerekek, ha játszanak) ,jelszóval!
Függetlenül a fent elmondottaktól a munkáimból már több kiállítást rendeztek iskolákban és kultúrházakban, most is rendezni akarnak egyet februárban egy kultúrházban és a rendezők már kiválogatták a kiállítani szánt anyagot.
Még csak annyit, hogy a diorámák egész másképp mutatnak a valóságban mint fényképen (a színek is mások), erre Te is rá fogsz jönni, ha fotót csinálsz a munkáidról.
Különben örülök az észrevételeidnek és várom, hogy felkerüljön a munkád a Makettinfo-ra.
Üdvözlettel: Robert.
hobbista
2010.12.15. 16:25:18
Szia!
Azt én is nagyon várom Robert! Egyébként élmény volt veled vitába szállni...akár még barátok is lehetnénk!
leveliroka
2011.01.10. 17:30:33
Vizet lehet készíteni egy speciális fa ragasztóból is, Magyarországon nem tudom hogy hívják, Felvidéken Duvilax néven árulják. Elég lassú a száradási ideje, fényesre szárad és a vízfestékkel szimpatizál, így könnyű színezni. A műgyantához hasonlóan rétegenként visszük fel, rendkívül időigényes a rétegek száradási ideje miatt.

Egyébként Robert diorámái tényleg érdekesek, mozgalmasak viszont sokkal több időt igényelnek mint ami bennük van.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció