Kilőtt Panzer 38T
1:35
Pintér György - Múzeumi krimik Végre elkészült második komolyabb makettem (az első a Nashorn volt), ami egy kilőtt Panzer 38T a Dragontól.
Nagyon tetszenek azok a makettek, amiket készítőik rozsdásnak ábrázolnak, így jött az ötlet: én is csinálok egyet. Azt terveztem, hogy egy csatában kilőtt tankot fogok elkészíteni, belső és motortérrel. A legolcsóbb, de legkevesebb építési problémával járó megoldást választottam miután a makett boltokban körbenéztem. Így esett a választásom a Dragon teljes belsőtérrel kidolgozott panzer 38 T készletére.

Az építés során az illesztésekkel csak a torony alján volt problémám, de ezt orvosoltam egy kis tömítőpasztával.
Mivel olyan makettet még nem építettem, aminek látszódik a belseje is, némi kívánivalót hagy maga után a tank. A terv az volt, hogy a tornyot a tank mellé helyezem, de aztán végül is a helyén hagytam.
Miután össze állítottam a belsőt és a motorteret kifestettem mindent a megfelelő színre (ami végül nem is látszódik) majd szinte mindenhol lefújtam matt feketével. Ezután a négyféle árnyalatból kikevert rozsda jött.

Kimaszkolás után lefújtam kívülről a makettet német szürkével. A panelek közepét világosabb szürkére fújtam.
Égetett umbra olajfestékkel átmostam háromszor a makettet, majd fehér, kék, sárga, szürke és égetett umbra olajfestékekkel "koptattam".
A rozsda itt is, a rozsda színű pasztelkréták használatával készült.

Az alap glettelőgipszből, ebbe helyeztem bele a "füvet".
Ez a fajta gipsz lassan köt, ezalatt van elég idő a kenderkócból készült fű beültetésére. Először csináltam ilyen diorámát, de szerintem egész jó lett. A kendert megsodorva, a sodrás közepére pillanatragasztót cseppentve készítettem a gazt. (Vigyázni, kell mert a kenderrel reakcióba lép a ragasztó, aminek iszonyat, milyen szaga van és még füstöl is egy kicsit.) Miután megkötött, kettévágtam a ragasztásnál és onnan kb. 1,5-2 cm-re jobbra és balra, így két növényt kaptam. A pillanatragasztós végét a gipszbe nyomtam, majd megfelelő méretűre vágtam a "növényt".

Egy nap száradás után szét hajtogattam a fűszálakat. Következő lépésben felülröl világos zölddel át ködöltem, így csak a teteje lett zöld , az alja sárgás maradt mint az igazi növényeknek.A kerteben termett gazból is elhelyeztem pár vékonyabb szálat.
Az út festése következett Flat Earth és Buff színekkel, majd egy csekély pasztel porral poroztam.
A figurák talán jobban sikerültek mint a Nashornnál, de még mindig nem az igazi. Majd a következő jobb lesz.
Remélem nektek is tetszik, várom a kritikákat és a hozzászólásokat.
Panzer 38 T 1
Panzer 38 T 1
Panzer 38 T 2
Panzer 38 T 2
Panzer 38 T 3
Panzer 38 T 3
Panzer 38 T 4
Panzer 38 T 4
Panzer 38 T 5
Panzer 38 T 5
Panzer 38 T 6
Panzer 38 T 6
Panzer 38 T 7
Panzer 38 T 7
Panzer 38 T 8
Panzer 38 T 8
Panzer 38 T 9
Panzer 38 T 9
Panzer 38 T 10
Panzer 38 T 10
2008.08.05.
pepe
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Mty,Matyi
2008.08.12. 08:45:40
Szia. Hoppá! nem is tudtam hpgy gyárt a Dragon Panzer 38(t)
A makett nagyon szép a figuk tényleg jobbak az előzőnél.
Az egyik kép távolról olyan mint egy eredeti fotó.
Mty,Matyi
2008.08.12. 08:47:06
Ja, nemszeretnél elkezdeni figuzni?
KeyPi
2008.08.12. 11:34:15
Szia! Nagyon szép lett. Szvsz. így jobb, mint amikor mellette volt a torony. Kár, hogy a lövegcső görbe, ilyet nem nagyon találsz, max. szétrobban... A számozás is túl ép. Ettől függetlenül nagyon jó! :))
Üdv. KeyPi
Márky
2008.08.12. 13:44:09
Szia! Őszintén gratulálok nagyon tetszik. Nagyon jó ötletnek tartom az amerikai
katonákat (ha jól látom azok) és, hogy egy ilyen alap de mégis elfelejtett páncélost
készítettél el.
pepe
2008.08.12. 19:01:11
Köszi mindenkinek a dicsérő szavakat, nagyon jól esik. Mint már az előző makettemnél is leírtamleírtam, nincs senki a közvetlen környetzetemben aki érdem hozzá tudna nyilatkozni róla ezért örülök minden hozzászólásnak.
Matyi: mostanában egyre többet nézegetem a figurákat,de sajnos még ezeket se tudtam normálisan elkészíteni. A legnagyobb gondot a figurák arca jelenti, valahogy sose sikerül igazán jól.
KeyPi: megfogadtam az építő jellegű kritikát és "felvettem a földről a tornyot", de mivel elötte a csövet meghajlítottam, már nem tudtam teljesen kiegyenesíteni.
pepe
2008.08.14. 17:23:36
Szia
A pisztoly asszem cromax, a legolcsobb kínai amit mindenki "lehúz". A szörös festésért szerintem a gyorsan száradó festék és a higítós fakítások okolhatók.
köszi a festék tippet, majd kipróbálom.
X INKVIZÍTOR X
2009.08.10. 01:38:40
Nem kötözködni akarok, de amerikai katonákat nem a legjobb választás 38(t)mellé tenni .
Ugyanis ezt a típust főleg a háború korai szakaszában alkalmazták, és 41-42-től, ahogy fejlesztették a németek a saját gyártású páncélosokat, ezeket kivonták a hadrendjükből, mert sem a páncélzatuk, sem a fegyverzetük nem volt elég az orosz tankokkal szemben.
Amerikai katonák éppezért nem igazán találkozhattak a típussal, inkább az alvázára épített egyéb járművekkel...és mire az amerikaiak bejutottak Európába, nem a szürke volt a német tankok általános színe.
Inkább orosz, vagy angol, netán francia katonákat kellett volna mellétenni,mert 1940-ben, a nyugati hadjáratban még nagy számban használták ezeket.
A lánctap pedig szakadás estén a saját súlya miatt jobban lecsúszik a kis támasztógörgőkről, és ha már ennyire széthajlik a lemez, a szegecs / csavarfejek nem maradnak a helyükön, ugyanis azokat a feszítőerő széttépi és repülnek mindenfelé - ezért is szoktak le a szegecselt páncélzatról, mert esetleg nem súlyos találat estén is leszakadhattak a jármű belső terében is, totálkárosra sebezve a személyzetet ahogy összevissza röpködnek - tehát egy részüket el kellett volna távolitani a lemezről és lyukat fúrni a helyére.
amúgy jó irányba haladsz, hajrááá.
vitarisi
2009.08.10. 10:17:34
Hello Pepe!
Igazából nekem a problémám az, hogy ennek a 38t-nek nagyon egyhangú a festése...gondolom a koncepció az volt, hogy találat érte, és kiégett (meg kisebb robbanások). Na már most, gondolom mindez történt a jelenetnél kb 1 évvel régebben. Ha megfigyelsz rozsdás, kiégett, otthagyott járműveket, rengeteg színnel lehet rajtuk játszani, a barnától a narancssárgáig. Te szinte csak rozsda színt használtál...Az alap szín kopására a hajlakkos technika elég jó, ezt tudom majd legközelebbre ajánlani! A rozsdásodásról annyit, hogy ahol égés van ott korom is legyen, jó sok megfolyás ha már jóideje ott áll, a rozsda legyen változatos, és pigmentekkel is érdemes kezelni a kívánt hatás elérésének érdekében! Én biztos felfújtam volna már alapnak is több féle rozsdás színt foltokban különböző helyekre, aztán hajlakk, rá a szürke, lekoptatni. Aztán jöhetnek az átmosások, megfolyások, kopások, stb,stb. Tudom ajánlani Mig Jimenez cikkét, kilőtt T-55-ös, ott elég szépen bemutatja ezt a témát!
A figurákról annyit, hogy gyakorlat teszi a mestert, nem tudom mivel dolgoztál, én a Vallejo akrilokat tudomajánlani. Próbáld meg több lépésben világosítani és sötétíteni a ruhák redőit, törekedj arra hogy ne legyen fényes! Az arc festéséhez ennek hasznát veszed: http://zyclyon-tutorials.blogspot.com/2009/03/1_28.html
Üdv
pepe
2009.08.10. 21:41:55
Köszönöm az észrevételeket.
Bár már régebben készült ez a makett, kb 1 éve, mindketten kb egy időben véleményeztétek.
Inkvizítor, a dio elméletileg egy 1 éve kilőtt panzert ábrázolna, ehhez esetleg stimmelnek az amcsik. A láncban igazad van most már én is látom. Ahogy vitarisinek is igaza van a festés egyhangúságát illetően. A hajlakkos módszert én is próbáltam már, sőt most is használtam egy rozsdás zil-nél, tényleg élethűbb azzal. Taalán mentségemre szólgáljon ez volt az első rozsdás makettem, de azóta is próbálkozom ezzel a "festéssel".
Köszönöm az észrevételeket. Ebből és a saját hibáiból tanul az egyedül álló makettező :)))
ben96
2009.11.08. 15:35:10
Szia

Kenderkócot hol lehet beszerezni??
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció