KrAZ-255B

KrAZ-255B

1:35, Minimanfactory
Pintér György - Múzeumi krimik Sok ember számára nem ismeretlen ez a típus, talán legtöbben katonakorukból ismerik. Én még kisgyerekként a Rába gátjának szélesítésekor találkoztam KrAZ-zal először. Sajnos a makettgyártók figyelmét eddig elkerülte ez a típus.
A 2010-es év elejének újdonsága volt a Minimanfactory műgyanta makettje.
A doboz kb. 200 gyanta alkatrészt, egy Hauler gyártású fotómartatást, átlátszó lapot az üvegekhez, és egy Tamiya stílusú és minőségű összeállítási rajzot rejt. A gyanta alkatrészek szépek, deformáció és buborékmentesek, a fröccsöntött maketthez képest csak a nagyobb méretű öntőcsonkok eltávolítása jelent kihívást. A fontos pontokon illesztőcsapok könnyítik a munkát, minden fő alkatrészt így pontosan lehet pozícionálni. A lámpaüvegek, indexek átlátszó anyagból készültek.
A készletben a komplett motor, alváz és az erőátviteli egységek is megtalálhatók, a kábelezést kell pótolnunk. Az ésszerű bontásnak köszönhetően a készlet elkészíthető nyitott ajtókkal, nyitott motorháztetővel és levett oldalsó motorburkolattal is. További variációs lehetőségként a platón a padok fel-le hajthatók, a pótkeréktartó is elkészíthető mozgathatóra. A kormányzott kerekek kitéríthetőek.
Az építés egyszerű volt, semmilyen buktató vagy nehézség nem merült fel.
A festésnél az egyszerűség volt az cél, sima zöld lett. A festésnél Tamiya akrilfestékeket használtam. Az alapszín felfújása után az alapszínbe kevert egyre több buff festékkel világosítottam a napsütésnek legjobban kitett részeket. Ezután a szokásos enamel sötét festékkel történő átmosás majd a filterezés következett. A rozsdát vízzel kevert különféle színű rozsdapigmentből készítettem, majd lakkal fixáltam. Az utolsó lépésként por színű pigmenttel ecseteltem át az alvázat és a makett alsó részeit.
A plató nagyon üres volt, ezért pár dolgot készítettem rá: vonórudat (tollbetétből), vontatókötelet és két ládát.
A makett a doboz kinyitásától számítva tíz nap alatt készült el.
KrAZ-255B
KrAZ-255B
KrAZ-255B
KrAZ-255B
KrAZ-255B
KrAZ-255B
KrAZ-255B
KrAZ-255B
KrAZ-255B
KrAZ-255B
KrAZ-255B
KrAZ-255B
KrAZ-255B
KrAZ-255B
Motor
Motor
Fődarabok
Fődarabok
Motor festve
Motor festve
Műszerfal
Műszerfal
Alváz
Alváz
2010.06.22.
Szabó Ákos (Ákos), Uraiújfalu
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
juge75
2010.06.28. 08:20:48
Nagyszerű munka mind a gyártó, mind a készítő részéről!
10 nap. mely megrengette a makett világot!
Juhász Gábor
Novák Máté
2010.06.28. 12:35:09
Üdv!
Színvonalas, szép munka! Még némi port eltudnék képzelni a kerekeken, de ez csak az én véleményem, ettől függetlenül tetszik a munkája!
Gotha
2010.06.28. 13:03:51
OFF: Ezt mondod Ákosnak? :DDD A KrAZ gyönyörű mint a többiek!!!
Novák Máté
2010.06.28. 14:09:40
Igazad van! Máskor nem mondok véleményt
Ákos
2010.06.28. 14:22:35
Novák Máté!
Véleményt nyugodtan lehet írni, erről szól ez az oldal. Ha leírod, mit gondolsz, lehet válaszolni rá.
Erről a makettről készült fotó került a doboztetőre. Szívem szerint én is jobban bekoszoltam volna a gumit, de akkor nem látszott volna a fotón a kerék mintázata. Így inkább olyan porozást csináltam a kerékre (és más részekre is), ami kiemeli a részleteket, a mintázatot.
f2d
2010.06.28. 16:07:55
Nagyon jól néz ki.
10 nap? Én ennyi idő alatt még az öntőkeretről sem vágom le az összes alkatrészt.
mate5200
2010.06.28. 21:36:48
Nagzon syép lett.Az igayi életnagzságban nagzon durva:)
mate5200
2010.06.28. 21:37:59
Bocsánat ay elirásért Y Z rosyul irtam:)
Tommy
2010.06.29. 22:59:36
Szia Ákos!

Ezt már régen meg akartam kérdezni: Te egy nap átlagban mennyi időt töltesz makettezéssel? Csak mert nekem ez a makett fél év alatt sem sikerült volna ilyen jól.
Üdv
Tommy
Ákos
2010.06.30. 09:07:33
Tommy!
Attól függ, mennyi időm van, télen többet, nyáron keveset.
Ez a KrAZ kb. 30 óra alatt lett kész, ami tényleg nagyon kevés, de jól érzékelteti, hogy mennyire könnyen építhető.
cooper
2010.07.13. 19:33:31
kár hogy nincs pontonos,amúgy klasz a gép
Ákos
2010.07.13. 19:56:41
Pontosítok: még nincs.
ATTIS
2010.07.25. 13:24:06
ÁKOS ENNEK A KRITIKÁJA VAN A P.M. -BEN?
Ákos
2010.07.25. 20:28:53
Igen
Pogimut
2012.01.29. 10:06:18
Ákos!
Nagyon tetszik a műved, csak egy észrevételem volna, a vonórudat nem igazán festik a Kraznál piros-fehérre, szokványos "katonai" zöld színben pompázik, a másik, a vonórúd az alváz bal oldalán van rögzítve.
Ákos
2012.01.30. 22:37:13
A vonórudat konkrétan olyan Krazon láttam ilyen elrendezésben színben és helyen, ami mögé ChMZAP pótkocsi volt kötve.
Pogimut
2012.12.02. 21:04:14
A "csimpánz" nem befolyásolja a a vonórúd rögzítési helyét, valószínűleg az egy "ajándék" rúd volt, vagy lusták voltak visszarakni a helyére.
Atesz01
2012.12.08. 19:41:55
Üdv.

-Nagyon szép munka gratulálok hozzá.
-Nekem nagyon tetszik és remélem nekem is sikerül valami nagyon hasonlót kihozni a Roden-es Kraz 214B-ből...
-Egyetlen észrevételem van amit nem nagyon értek a szerszámos szekrény és a pótkerék helyzetét illetően:
-Az hogy van,hogy az első és második képen még a bal oldalon van a szekrény,viszont a harmadik képen hogy került át a jobb oldalra és a pótkerék a balra?
Ákos
2012.12.08. 20:05:43
Köszönöm!
A Roden krazból csak nagy szenvedések árán lehet ezt a szintet elérni. Vagy meg kell várni, amíg a kiegészítő-gyártók kihozzák azt a 20-25 ezer forintnyi alkatrészt ami kell hozzá.

Ha látod a harmadik képen a makett felirat is tükrözve van...
Így a válaszodra az a kérdés, hogy valamikor sikerült tükrözni ezt a képet, amit eredetileg nem tükrözve raktam fel (vagy a felrakásnál rányomtam a tükrözés gombra).
Atesz01
2012.12.08. 20:36:47
-Igen,közben rájöttem a csalafintaságra ahogy képeket nézegettem ,csak először furcsának tűnt a dolog...
-Nekem sem ez lesz az első szenvedős makettem(ha jól emlékszem?),de majd csak összehozom valahogy..
-Legalább az unalmas téli napokon lesz mivel lekössem magam..:)
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció