Az 1994/2-es Top Gun-ban van egy cikk, a Némrtországtól kapott Albatros-ok üzembe helyezéséről, amit a PG-ben végeztek. Ez adta az ötletet, hogy építsek egy magyar festésű gépet. Beszereztem a piacon akkor (1994) meglévő Cseh KP 1:72-es készletét (290,- Ft), és próbáltam háttéranyagot keresni az építéshez.
A készlet viszonylag egyszerű, a 4 öntőkereten 36 alkatrészből áll, pozitív panelezésű.
A kabintetőket egy darabban adták. Mivel nem illeszkedett pontosan, ezért úgy gondoltam, hogy a hátsó kabintetőt lefűrészelem, és nyitott állapotban rögzítem azt, és a két kabint elválasztó plexit is pótoltam. A katapultülést kiegészítettem a hevederekkel és a kilövő karral is. Az oldal- és magassági kormánylapokat és a fékszányat is kivágtam, majd kitérítve ragasztottam fel. A futóműjelző pálcák, néhány érzékelő, statikus kisütők húzott szálból készültek.
A festés, az Albára jellemző gyári minta alapján készült. Az eredeti matricából csak néhány felirat és jelzés került fel. Az ék felségjel Propagteam gyártmány, a stencil feliratok és apróbb jelzések festve vannak. Az oldalszám egy másik KP termék, a MiG-21-es matrica lapjáról került fel, bár a mérete nem volt megfelelő, de akkor csak ez állt rendelkezésre. Később, mikor sikerült ACT matricalapot beszereznem, készítettem méretarányos oldalszámot, és lecseréltem azokat, hogy valósághűbb legyen a kész makett.
A makett 1996 őszén készült el, az oldalszámot 2004-ben tudtam lecserélni.
Háttéranyagként a Top Gun 1994-1996 számaiban lévő fotókat és leírásokat tudtam használni.