LVT-1(A) Alligator 1944. The Pacific

LVT-1(A) Alligator

1:35, Italeri No.No 6384
Pintér György - Múzeumi krimik Üdvözletem mindenkinek!

Ez a második makettem, amit sikerült befejeznem(és nem a dobozában végezte félkészen). A makettről annyit, hogy valami különlegeset és viszonylag ritkát szerettem volna építeni. Mivel nekem az 1:35-ös méret jön be, ebben nézelődtem. Találtam is magamnak a neten egy Puma felderítő páncélos gépkocsit, de a boltban ahol hirdették (mellesleg nagyon korrekt áron), kiderült hogy ez egy selejtes doboz, és már meg sincs. Úgyhogy a "b" terv lépett életbe. Mivel én nem tudtam dönteni egy DUKW és az Alligátor között a párom megoldotta helyettem a kérdést, és a kétéltű tankra szavazott.

Pár szó az LVT-kről:
"Az Amerikai Egyesült Államok már 1920-tól kezdve folytatott kísérleteket a kétéltű járművekkel kapcsolatban. Viszont ezek költségesek voltak, és nem érdekelte túlságosan a katonai vezetőket. A második világháború kitörésekor a fejlesztések előtérbe kerültek illetve jelentősen felgyorsultak. Ennek a lendületnek, anyagi támogatásnak eredményeként 1941-ben létrejött az LVT család. Ennek a típuscsaládnak a kifejlesztése 1935-ben kezdődött, Donald Roubding mérnök vezetésével. Ezek a járművek később nagyban hozzásegítették a Csendes-óceáni sikerekhez az Egyesült Államok hadseregét. A háború folyamán az amerikaik szinte mestereivé váltak a kétéltű hadviselésnek, jó példa erre az LVT.

A partraszálló kétéltű járművek partra tették az első támadó hullámot, ezek főleg az LVT–1-esek voltak mivel ezek bírtak a legnagyobb szállítási hellyel a tengerészgyalogosok számára. Miután az első egységek megvetették a lábukat ezekből küldték az utánpótlást a parton lévő előretörő csapatoknak. Viszont nagyban eltérő volt a Csendes-óceáni és az európai hadrendjük.

Az LVT-k legelső bevetésére Guadalcanalnál került sor 1942-ben. Ekkor az LVT 1 és 2 jelzésű járművek estek át a tűzkeresztségen, s hajtották végre sikeresen a partraszállást. Ennek a hadműveletnek későbbi szakaszában főként ellátó járműként szolgáltak, ugyanis a dzsungel sűrű aljnövényzetében a lánctalpak hatalmas előnyt jelentettek. A partraszállás során számos értékes tapasztalatra is szert tettek a csapatok például: a járművek páncélzat nélkül nagyon sebezhetőek. Ráadásul rájöttek, arra is hogy csak megfelelő páncélzattal alkalmasak a partra szállításra. A Csendes-óceánon mindenhol bevetették.

Az LVT-1 (A) Alligator változat Teljesen bepáncélozott, lövegtoronnyal megerősített kétéltűjármű. A torony megegyezett az M3 Stuart könnyű harckocsi tornyával, és ugyanaz a 37 mm-es löveg is volt benne. 1944-től terjedt el. "
Forrás: Wikipédia

Egyáltalán nem bántam meg, és az ára is igen baráti volt(négyezer párszáz forint). Maga a kit könnyen, gyorsan összerakható, mégis elég részletes a maga nemében. A kidolgozottsága is szép szerintem. A lánctalp illeszkedése is jó. Tömíteni sehol sem kellet. Sorjával kevéssel találkoztam. Az építést a teknővel kezdtem, illetve a görgőkkel. Az útmutató szerint ezután a lánctalpat kellene felrakni, de azzal még vártam, mert azt az alapfestés után akartam feltenni.Ezután elkészítettem a tornyot, meg a felépítményt, illetve a két 30.-as géppuskát. Az antennát húzott műanyagból készítettem, gyertya fölött egy öntőkeret darabot kettéhúztam. Talán kicsit rövidre sikeredett, de hosszabb nem jött össze sokadik próbálkozásra sem. Ezután megkapta az alap olívzöld festéket. Ezután felraktam a lánctalpakat. Kicsit nehézkes volt, főleg az utolsó hátsó görgőnél, de azért csak sikerült alkatrésztörés nélkül feltenni.Utána jött a koszolás. Úgy képzeltem el, hogy a kétéltű már partra szállt valamelyik csendes óceáni szigetnél, és éppen az egyik úgynevezett "békaugrásnál" (vagyis egy szigetcsoport közötti partraszálló művelet) látható, amit kiront (vagy inkább kidöcög) a partra. A kopásokat ezüst festékkel, és fekete pasztellkréta porral, a rozsdát pedig rozsdaszínnel festettem.Után az az egészet matt lakkal fújtam. Annyira túlkoszolni nem akartam, gondolván a tenger úgyis lemossa a "lábait" kicsit. Talán egy kis sókicsapódás még elfért volna...

Az alap...Ez olyan, amilyen...20*25-ös képkeret, benne habszivacs mértre vágva, a sarkaknál gipsszel kiöntve. A habszivacs közepébe vágtam egy lukat, majd belesüllyesztettem a tankot mintegy érzékeltetve hogy épp a tengerből jön kifelé. A "tengerparti homok" az a házunk mögötti játszótér homokozójából származik. Röviden ennyi, döntsétek el ti, hogy sikerült.

Köszönöm a megtisztelő figyelmeteket, és várom a kritikákat(jót, rosszat:))

Még végezetül szeretném megköszönni a páromnak a segítségét és a türelmét(ez inkább a makettboltban töltött hosszú időre vonatkozik:) )!

Üdv

Gergely Endre
a
a
A doboz borítója
A doboz borítója
DSC00473
DSC00473
DSC00475
DSC00475
DSC00479
DSC00479
DSC00480
DSC00480
DSC00481
DSC00481
DSC00483
DSC00483
DSC00484
DSC00484
DSC00486
DSC00486
DSC00487
DSC00487
s
s
w
w
wq
wq
2011.09.13.
endyxxi, Budapest
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
cooper
2011.09.29. 07:49:05
üdv
egyáltalán nem rossz,söt igy kép alapján szépen össze van rakva,én mondjuk ezt az ezüstös kopás,koszolást elhagynám,de amúgy klasz csak igy tovább
qiez
2011.09.29. 07:56:35
Szia! Alapjában véve tetszik kompozíció, de azért néhány észrevétel. A járművel kapcsolatban szerintem egy kicsivel több rozsdát, lefolyást elbírt volna még, tekintve, hogy sósvízben használták. Én rakatam volna rá pár sérülést (lövésnyomot például) is, hiszen ez nem az első ütközet, amiben részt vesz. Az alappal kapcsolatban a víz effekt nem igazán hozzá a vizes hatást, a színe túl homogén, hiányoznak az árnyalatok, a csillogás és a hab. A homokos résszel meg az a gondom, hogy ha ez egy partszakasz akar lenni, akkor egyenletesen emelkedni, vagy egy síkban kellene folytatódnia a szárazföld irányában, e helyett mintha egy homok kupacon ácsorogna a járgány. Szerencsére ezek könnyen javíthatóak, még egy kis munkával igazán szép diorámát lehetne belőle varázsolni. Az eddigi munkádhoz gratulálok, további sok sikert!
proo0
2011.09.29. 11:15:00
Szia az alap készítéséhez használd a doboz grafikát legyen a víznek mélysége a szárazföld meg fokozatosan emelkedjen.A víz festésénél használj a mélyebb részeknél sötétebb kéket a csúcsoknál világosabbat néhol meg fehéret nem kell egy rétegben,hígabb festékkel több réteget vigyél fel és minden réteg után használj fényes lakkot ,ha nagyon csillogna néhol tompítsd félfényessel.A partot is lehet árnyékolni pl.:ahol találkozik a vízzel ott sötétebb barnával.....A gumi lánctalpat úgy lehet kényelmesen feltenni hogy összeforrasztod,de a meghajtógörgőt és a feszítőt nem ragasztod be hanem a lánctalppal együtt húzod fel a tengelyre.Az éleket ne húzd ki ennyire durván(9.kép) és rakj az ezüsthöz barnát meg kis feketét arra mehet kevés rozsda folt megfolyás is.Amúgy szépen megoldottad a járművet az alapot elnagyoltad kicsit,de ez mind javítható apróság.Én is gratulálok a munkádhoz(az alaphoz nem:))tényleg mutatós kis szörnyeteget alkottál.
endyxxi
2011.09.29. 16:04:15
Köszönöm szépen a pozitív hozzászólásokat, meg a építő jellegű kritikákat. Ezekből tanul az ember. Meg is próbálom hasznosítani őket.
qiez
2011.09.29. 16:20:02
Elfelejtettem az előbbi hozzászólásnál megemlíteni az antennát. Na nem mintha a Tiéddel baj lenne, de mégis javasolnám Neked a gitárhúrt helyette. A húzottszállal az a gond, hogy soha nem sikerül egyformára (mondjuk több antenna esetén), valmint vetemedik az idő múlásával. Én gitárhúrból szoktam atennát készíteni. Sokkal realisztikusabb a kinézete, kezelhetőbb, sokféle módon alakítható és különböző vastagságban is könnyen beszerezhető akár silányabb hangszerboltokban is.
endyxxi
2011.09.29. 16:26:07
Köszönöm szépen a pozitív hozzászólásokat, meg a építő jellegű kritikákat. Ezekből tanul az ember. Meg is próbálom hasznosítani őket.
endyxxi
2011.09.29. 16:30:01
Köszönöm szépen a pozitív hozzászólásokat, meg a építő jellegű kritikákat. Ezekből tanul az ember. Meg is próbálom hasznosítani őket.
endyxxi
2011.09.29. 16:30:47
Köszönöm szépen a pozitív hozzászólásokat, meg a építő jellegű kritikákat. Ezekből tanul az ember. Meg is próbálom hasznosítani őket.
qiez
2011.09.29. 16:31:41
Egy e.mail elérhetőséget tudnál adni?
endyxxi
2011.09.29. 16:33:12
Qiez! A gitárhúr jó ötlet, tetszik nagyon. Már csak az a kérdés, mennyire költséghatékony:) Én nem zenélek, nincs gitárhúrom, és fogalmam sincs mennyibe kerülhet. De ha nem vészes az ára akkor mindenképpen ki fogom próbálni.
endyxxi
2011.09.29. 16:34:31
Qiez-nek! Az e-mail címem gergelye.x@gmail.com
qiez
2011.09.29. 17:06:28
pár száz forint darabja, ami több mint egy méter, abból azért kijön egy pár antenna:)
brinkman
2011.09.29. 19:39:17
Éppen a tengerből jön kifelé, vagyis vízből! Nedvesnek hatásúnak kellene lennie legalább az alsó résznek. Fényes lakk? Ötletes munka, második maketthez képest nagyon jó.
endyxxi
2011.09.29. 20:50:07
Qiez! Pár száz forintért tényleg nem sok!Beszerzek ilyet, mert ahogy elképzelem, tényleg jól mutatna.

Brinkmann! A víz igaz, hogy nem a legjobb. Meg fényes lakkom sem volt itthon, csak matt. Azzal lett lekenve, bár már szánom bánom. Még nincs egészen kiépülve a "festékraktáram" sem, azért is lett ilyen szegényes. De amúgy teljesen igazatok van a vízzel kapcsolatban, én is éreztem hogy nem a legjobb. Ez az első vizes munkám, a kettőből:) De a tanácsaitok alapján a következő már talán jobb lesz.
endyxxi
2011.09.29. 20:54:57
A következő munkám egy magyar színekben pompázó Panzer 38t, vagy egy Panzer IV-es lesz az orosz fronton, azon megpróbálom majd hasznosítani az eddig szerzett tudásomat. Meg talán beszerzek hozzá egy két kiegészítőt is. Pl. Friul lánctalpakat.Elég jókat hallottam róluk, megy egy magyar vonatkozású matrica készlet sem fog ártani.
Luthor
2011.09.30. 10:07:37
Harmadik makettre nem feltétlenül kell 5000 forintos lánctalp szerintem. A gyáriból is elég sokat ki lehet hozni, inkább az alapvető dolgokat gyakorold be: tömítés, festés, koszolás, egyszerű feljavítók...
A gép amúgy tetszetős, az alap fő gyengéit már a többiek elmondták. Annyit tennék hozzá, hogy a robosztus jármű alá szerintem vastagabb (magasabb) keret illene, arányosabb lenne tőle az összkép.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció