Lavocskin La-7

Lavocskin La-7

1:72, Eduard No.7061
Pintér György - Múzeumi krimik A makett

A makett az Eduard La-7 Dual Combo készletéből épült meg. A dobozból két gép megépítésére van lehetőség, tehát mindenből kettőt kapunk. A makett fröccsöntött alkatrészeit több szürke öntőkereten találuk meg. A darabok kidolgozása szép vékony vésett panelvonalakkal. Beszívódással nem találkoztam. Az átlátszó alkatrészek tiszták és torzításmentesek, de sajnos nagyon vastagok, aki nyitottan szeretnné elkészíteni célszerű újat húznia műanyag fóliából. Kapunk még egy kisebb maratott lapot is, amin a műszerfalat és a biztonsági öveket előre lefestve kapjuk. Mellékelnek még egy lapot maszkolófóliából, amin a kabin maszkolásokat, és a festést segítő maszkolásokat találhatjuk. A gyártó 6(!) különféle repülőhöz ad matricát. Ezekből 5 szovjet és egy cseh gépet készíthetünk el. A matrica szép vékony lakkéteggel, de sajnos a cseh gép felségjeleinek színei jelentősen el voltak csúszva.

Az építés

A makett építését szokás szerint a kabin építésével kezdtem. A maratott alkatrészek nagy részét itt használjuk fel. Ezek után lefújtam a kabint Humbrol 156-sal, majd feketével befojattam. Ezek után a kabin szinének egy világosabb árnyalatával szárazecseteltem. A végén kapott egy matt lakk réteget, hogy mindenhol ugyanolyan fényű legyen. Majd összeragasztottam a törzsfeleket és nekiálltam a szárnyak elkészítésének. A szárnyak kilépő éleit célszerű elvékonyítani mivel igen vastagok. Az illeszkedésük viszont jó, a futóaknát a kabin színére festettem. A maratott alkatészek másik részét a futóaknához és a futóművekhez használjuk fel. A futóművek is a kabin színét kapják. A maratott lapon megtalálhatók a fékkábelek, de szerintem az ón huzal ennek jobban megfelel és kezelni is könnyebb. Következett a szárny és a törzs egyesítése. Itt nagyon sokat kellett tömítenem, ezt pillanatragasztóval végeztem. Már csak a légcsavarkúp összeállítása maradt hátra és a makett készen állt festésre.

A festés

A makett festését egy alapos tisztítással és zsírtalanítással kezdtem. Először az alsó kék (Gunze 323) színt fújtam fel. Majd egy csöpp fehérrel kivilágosítottam a panelek közepét illetve a gép első részét. Ezek lemaszkolása után következhetett a felső rész elkészítése. Ehhez Gunze 331 és 317 használtam. A világossabb színnel kezdtem. Itt is a panelek közepét megfújtam az eredeti szín világosabb árnyalatával. A maszkolás után következett a sötétszürke szín. Majd a két szín keverékével ködöltem át a gépet, hogy ezzel csökkentsem a kontrasztot a két szín között. A makett eleje piros színt kapott, illetve még felfestettem a két fémszínű gyűrűt az orra. Az orrkúp sárga színt kapott, a légcsavartollak pedig matt feketét. Ezután lelakoztam a Gunze fényes lakkjával és készen is állt a matricázásra.

Matricázás, koptatás, végszerelés

A sok lehetőség közül én Amet Khan sultan gépét választottam. A matricák gond nélkül felragadtak és a Gunze matricalágyító és feszítőjével szépen belesimultak panelvonalakba. Ezután paneleztem, majd matt lakkal lefútam a gépet. A kipufogó koromnyomát denaturáltszesszel higított Gunze matt feketével készítetetm el. A gépet egy kicsit megkoptattam, majd felragasztottam a futóműveket illetve elkészítettem az antennát is. A légcsavartollak beragsztása után a légcsavar is a helyére kerülhetett, így elkészült a makett.

Végszó

A makett építésével senkinek nem lehet nagy gondja és szerencsére nagyon sok féle festési variáció létezik hozzá.
a kabin
a kabin
La-7_1
La-7_1
La-7_2
La-7_2
La-7_3
La-7_3
La-7_4
La-7_4
La-7_5
La-7_5
2008.11.04.
scout387
Kőszegi Makettezők Klubja
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
berkoka
2013.12.17. 18:57:00
Hali! Eszméletlen jó lett, nekem nagyon tetszik! Fényképek is jól sikerültek!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció