Pintér György - Múzeumi krimik
Egy nemrég elkészült munkámat szeretném bemutatni nektek. Egy M.A.N TG-X LX A magyar Waberer's színeiben. A kamion maga, a 2008-as év kamionjának lett választva.
Nagyon szerettem volna egy ilyen kamiont, a formái semmihez nem hasonlíthatóak és mivel szeretem a különleges kamionokat, ezért is vettem célba egy ilyen tgk-t. A kihívásokat szintén szeretem, sőt keresem ezért nem volt kérdés a megépítése.
Az építés, mint mindig a tervezéssel kezdődött. Sok képanyag és leírást találtam aminek alapján elkezdhettem a méretezést. Az alapgép egy Italeri TG-A volt. Ezt sok helyen kellett átszabni hogy TG-X-szé alakuljon.
Mivel a Italeri-féle TG-A-ban nem volt motor, ezért én úgy gondoltam, hogy javítva a gyártó hibáját, teszek bele motort is. A motor a D2066 jelű ebben a típusban, 440 lóerős, és teljesíti az Euro5-ös normát. A motort sztirolból és öntőkeretből csináltam meg. A méretezés nem sikerült jól elsőre és így csak a második nekifutásra kaptam egy normális végeredményt.
Következett a váz alakítása, itt erősítés, kábelezés és a hátsó sárvédők átszabása jött. Felkerült két saját készítésű üzemanyagtartály.
A fülke volt egy nagy kihívás. A homlokfalat teljesen át kellett szabni mert más a lökhárító és a hűtőmaszk. Itt szintén sztirol került alkalmazásra. A panelidomokat először kivágtam aztán megcsináltam bele az új alakú és kiképzésű hűtőmaszkot.
A lökhárítót az eredeti lökösből szabtam át, nem kis kínok árán. Mivel itt más volt a lámpák alakja, elrendezése, és a lyukak is más kiképzésűek, ezért volt olyan nehéz kiméregetni, a hajlásszögeket, és a beleméretezni mindent.
A tetőspoiler is saját készítésű darab, ez is elég macerás volt mert sok benne a hajlat és a bemetszések. Így sem sikerült tökéletesre, hogy ez a harmadik nekifutásra készült darab.
A fülkén, a tükröket is saját kezűleg kellett megcsinálnom mert a régi tükrök nem feleltek meg az újabb generációs TG-re. Az Italeri, mivel nem volt motor a kamionban, a fülkét sem billenthetőre csinálta meg. Én gondoltam, ha már motor van a gépben, akkor ez is kijár neki. Tehát most a fülke is billenthető.
A belsőtérben nagy változásra nem került sor. Kapott egy TG-X stílusú festést, biztonsági öveket, és a fülke hátfala lett eltisztázva. Kisebb dolgok amik eredetibbé teszik a belteret, kerültek bele. Ilyen mint a cigisdobozok, üvegek, polcok, párna, takaró, dobozok.
A fetés, mivel a magyar témákat kedvelem, a Waberer's színeiben történt. A Kadmium sárga színű fülkét elég nehéz volt egyenletesen fújni, és ráadásul ez is csak másodikra sikerült.
Mindent összevetve ez egy jó és élvezetes építés volt, sok olyan dolgot próbálhattam ki amelyet az eddigi éítéseim során nem.