MÁV V46 "Szöcske" papírból

V46 "Szöcske"

méret arány nélkül, ?
Pintér György - Múzeumi krimik A mozdonyt villamosított rendezőpályaudvarokon történő dízelmozdonyos tolatás kiváltására rendelte meg a MÁV, viszont ezek a villanygépek nagyszerűen beváltak a budapesti állomások közötti teherforgalom lebonyolításában,a nagyobb csomópontok környékén a kisebb terhelésű tehervonatok továbbításánál, valamint személypályaudvarok személykocsi-rendezési munkáiban is.

Vonatfűtésre ugyan nem képesek, de nyári időszakban még kisebb személyszállító vonatokon is előfordult. A sokrétű feladatkör ellátásával a V46-os a Ganz-MÁVAG mozdonygyár egyik legsikeresebb sorozata lett. Az elsö 5 mozdony 1983-ban épült, majd a tapasztalatok alapján megváltoztatott fékberendezéssel 1986-ban újabb 15 darabot, 1988-ban 25 darabot, 1991-ben 15 darabot gyártottak.

Műszaki adatok:
Gyártó: Ganz-MÁVAG és Ganz Villamossági Művek
Beszerzési év: 1983-1992
Beszerzési darabszám: 60
Tengelyelrendezés: Bo Bo
Áramnem: 25kV/50Hz
Teljesítmény: 820kW
Legnagyobb sebesség: 80 km/h
Szolgálati tömeg: 80 t

A makettet az interneten találtam, nem én szerkesztettem. Olyan oldalról töltöttem le, ahol sok makett található, és bárki szabadon letöltheti, hogy utána megépítse. Nagyon megtetszett a mozdony, és úgy döntöttem, ezt építem meg. Letöltés után jött a nyomtatás: 4 darab A4-es műszaki rajzlapra nyomtattam.

A makett összerakása nem nehéz, igazából pár óra alatt összerakható. Az eredeti készítő jó munkát végzett, bár nem áll túl sok alkatrészből, de szerintem szép mozdony építhető meg belőle.

A mozdonyhoz szeretnék majd még egy sínpárt, és valami környezetet kialakítani, de az még egy kicsit várat magára, vannak tervek, de még nem döntöttem el pontosan, hogy is nézzen ki.

A gyengébb minőségű képekért elnézést kérek.
v46 09
v46 09
Fényképek-0096
Fényképek-0096
Fényképek-0097
Fényképek-0097
Fényképek-0098
Fényképek-0098
Fényképek-0099
Fényképek-0099
Fényképek-0100
Fényképek-0100
Fényképek-0102
Fényképek-0102
Fényképek-0103
Fényképek-0103
Fényképek-0106
Fényképek-0106
Fényképek-0107
Fényképek-0107
Fényképek-0108
Fényképek-0108
Fényképek-0109
Fényképek-0109
Fényképek-0110
Fényképek-0110
Fényképek-0112
Fényképek-0112
Fényképek-0113
Fényképek-0113
Fényképek-0114
Fényképek-0114
Fényképek-0115
Fényképek-0115
Fényképek-0116
Fényképek-0116
Fényképek-0117
Fényképek-0117
Fényképek-0119
Fényképek-0119
Fényképek-0120
Fényképek-0120
Fényképek-0121
Fényképek-0121
2012.11.09.
Viktor82, Pétfürdö
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
lucky
2012.11.25. 19:00:21
Szia!
A kapaszkodókat, tömlőket lecserélhetted volna drótra. A forgóvázak részletezése már nagyobb munka némi vastagítgatás dobott volna rajta.Nem lenne ennyire dobozszerű. Sztem az eredeti H0-ás ( 1:87)lehetett.
Amúgy megjárja.
denkmeyer
2012.11.26. 07:22:56
A makettet szépen összeraktad, de nekem valahogy az arányai nem tetszenek. Az első képhez (rajzhoz) és az emlékeimhez viszonyítva a mozdonyfülke és a két ,,orr" egymáshoz viszonyított mérete nem stimmel.

denk
lucky
2012.11.26. 08:02:29
denk!
Most,hogy mondod tényleg. A két hosszú rész túl alacsony. De ez a makett hibája. Mint ahogy a tetőn lévő "villamos aprólék" hiánya is.
Viktor82
2012.11.26. 17:02:13
Sziasztok!Köszönöm a hozzászolásokat!Hát igen,van némi hiányosság a tetön,és az arányok is kicsit furcsák,de azért nekem tetszik. lucky!a kapaszkodok,és a tömlök drotra valo cseréjén én is gondolkodtam,de végülis ugy döntöttem hogy minden papirbol fog elkészülni,a következö mekettemnél jobban odafigyelek ezekre a hibákra.
Köszi a tanácsokat,észrevételeket!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció