Pintér György - Múzeumi krimik
Az Academy M113 A2 kitje annyira megtetszett (az ára is), hogy mindjárt kettőt vettem belőle, még tavaly, egy akció keretében. A másik kit az M113 A1 Vietnam. Ez még nem készült el. A dobozt kinyitva rögtön látszik, hogy a koreaiak nem vaktölténnyel lövöldöznek: szép és pontos alkatrészek, nincs görbülés, sehol egy szem sorja, beszívódás is alig, a kilökőtüskék nyomai meg lehetőleg olyan helyeken vannak, ahol nem látszik majd. Ez egyedül a lenyíló hátsó ajtónál volt zavaró, ott viszont keményen meg kellett nyomorgatni a tubust, mert jó 1 mm mély lyukak vannak a belső oldalán, nem is kevés. Ezt leszámítva minden O.K., az összeállítás könnyű, bár az útmutató tendál a Zvezda felé, nem mindig ott vannak a dolgok, ahol lenniük kéne, vagy nehéz kihámozni, hogy mit hova...
A kitet eredetileg standard M113 A2-nek akartam készíteni, ehhez beszereztem egy Eduard külső maratást, ami szépen feldobja. Később véletlenül kiszúrtam egy nagyon baráti árú (3000 Ft), elfekvő Verlinden konverziós készletet, így lett végül M163 Vulcan a projektből. A Verlindenről sokat nem kell beszélni, de nem is érdemes, mert ezt a készletet szerintem már nem gyártják (hihi). Pedig nagyon jó kis stuff, háromféle vastagságú rézlemez, szép műgyanta darabok, műgyanta rudak és egy kis rézdrót is van a csomagban. Ami azt illeti, a nettó tömeg duplájára növekedett az átépítéssel. Az építés simán ment, leszámítva a pillanatragasztós földhözvágásokat (mindenhez ragad, csak ahhoz nem, amihez akarod), meg a szemenkéni lánctalpat, amit a másik kitből vettem kölcsön. Ennek minden elemén undorító beszívódás van, és az összeállítás se egy leányálom. Egy elemet (kb. 2*12*5 mm) öt helyen rögzítenek a kerethez...ne is beszéljünk róla.
Összességében: mind az alapkészletet, mind a kiegészítőket jó szívvel ajánlom bárkinek, aki szereti ezt a járművet. Talán még a konverziós kitet is fel lehet hajtani valahol...