Macchi C.205V Veltro

Macchi C.205V Veltro

1:72, Italeri
Pintér György - Múzeumi krimik Már 7 éve nem raktam össze egy repülőgépet sem, mivel érdeklődésem a harckocsik felé fordult. 2003-ban még egy ezüstre is futotta a nemzeti kupán, utána abbahagytam. Kb. 3-4 hete kezdtem el újra makettozni. Nemrég érdekes, dekorativ festése miatt megvásároltam az olaszok egyik "csúcs" fejlesztését, a Veltro-t. Ez egy db605-ös motorral szerelt gép, 638kmh-s sebességre volt képes. Elődje a 840le-s csillagmotorral szerelt m.c.200 Saettából kifejlesztett m.c.202 Folgore volt. Sajnos igen kevés készült belőle, mintegy 270 darab, emiatt mellékszereplő lehetett csak a harcokban.

Az Italeri gyártmányú makettet szemlélve az a gyanúm támadt, hogy a készlet a Folgore minimális módositása, a különböző részletek figyelmen kivűl hagyásával. Görbe, sorjás, pontatlan, változó minőségű öntésú alkatrészek tárultak kezem elé, rengeteget kellett tömiteni, farigcsálni. A gépágyúk "hüvelykilökő" luka például elmaradt, a pilóta kapaszkodó bemélyedései sehol sincsenek, a motort fedő alsó elem hulladék, ketté kellett vágni és sztirolból közé toldani. A törzs és a szárnyak se passzoltak rendesen. Asszem maradok a tankoknál:)

Összességében hamar akartam összedobni, és gyönyörködni az eredményben, nem javitottam fel rajta semmit. A kormányfelületeket kivágtam, hogy lógjanak: ez utólag hiba volt, mert a valóságban egyenesen állnak. Az antenna árbocot húgom szponzorálta, neki hosszabb a haja mint nekem. A festés ecsettel zajlott, gondolom ez meg is látszik...
P1010095
P1010095
veltro 2
veltro 2
2008.07.22.
Utolsó módosítás: 2011.03.11.
leveliroka, Bodrogszentes/Svatuse
Miskolci Makettezők Baráti Köre
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Tibcsi
2008.08.02. 08:09:20
Géza,

Egyáltalán nem lett rossz ez a repcsi, a leírásod alapján sokkal rosszabbat vártam. :))
Ami viszont elég durva hiba rajta, hogy a csűrők nem ellentétesen állnak, mint a valóságban, hanem mindkettő lefelé lóg. Ha az igazi gépen ilyen lenne, akkor tolhatnák be a hangárba javításra. :))
vrauko
2008.08.02. 11:05:22
Szia! Valóban nem annyira rossz, és még így sokat lehet rajt' javítani. Pl. az orrkúpon levő spirálvonalat akár szabadkézzel is sokkal jobbra lehet kihozni, egy kicsit igazítva a feketével, aztán a szélein egyenesítve a fehérrel, aztán előlről; türelemjáték, de működik, és egy idő után meg se lehet mondani, hogy szabadkézzel készült. Aztán egy kicsit töményebb sárga a legcsavartollak végére... Ám ha a végin mégse vagy elégedett, de nem azt írod, hogy "sz@r," hanem pl. "gyengébben sikerült", aztat is ércsük mink :)
Solo
2008.08.02. 20:59:23
Nem hülyeség csak rosszul értelmezed a szöveget. :)

Az elődje a 202 volt, amit a 840Le-s csillgamotoros 200-asból fejleszetettek ki.
Hunyo
2008.08.02. 21:10:07
Szerintem nem annyira rossz, nekem is pihen egy ilyenem itthon. Igaz én nem ezzel a festéssel készítettem, de a végeredmény hasonló lett...és a makett hiányosairól is megvan a véleményem...Gratula hozzá azért=)
leveliroka
2008.09.07. 20:56:13
Nagyon örülök, hogy tetszett egy kicsit. sajnos nem tudtam ragálni, mert 40 napot dolgoztam Barcson, gáz és olaj keresésre alkalmas szondákat telepitettünk.
Vrauko!
köszönöm a kritikát, legközelebb megszivlelem a tanácsaid! A légcsavart temperával festettem, ami lekopott. Kedvet kaptam egy 1:48-as hasagewa veltro-hoz, majd felteszem azt is. tanulok a hibákból, remélem jobb lesz. Majd kérdezek közben, mintsem elrontsam.
sajnos a stilusom néha hagy maga után kivánni valót, kiváltképp ha a fődrül gyüvök be, legközelebb majd odafigyelek:)
Tibcsi! Teljes mértékben igazad van. azóta átragasztottam. A szerelők azt mondták rendben a fűrész, repülhet:)

Mindenkinek köszönöm a hozzászólást és az épitő kritikát!
István58
2013.04.02. 23:03:35
Hát kedves Géza fiam, az ember ha akar sem tud szart csinálni, mer amit szívből, kedvvel és szertetettel csinálunk, az nem lehet szar. Én az idén nyáron jubilálok, 50 éve lesz, hogy elkezdtem makettezni, tehát tudom mit beszélek. Amikor elkezdtem nem volt semmiféle maszkoló, maratott meg műgyanta alkatrész, csak a saját fantáziánk, találékonyságunk és a vágy, hogy valami szépet alkossunk, persze ecsettel, mert nem volt más. Ki emlékszik rá, hogy nejlon harisnyával zsanéroztunk, hogy golyóstoll rézbetétjéből csináltunk rugós tagot 1/72-ben? Ma sem használok semmi maratást - bár most egy kollégától rendeltem ilyesmit kipróbálásra - semmi kiegészítőt, hanem ma is megfogom a 0.3 tizedes fúrót és nekiállok. Igaz ma már fejnagyítót kell használnom, nem leszek fiatalabb. Igen, a szar makettek szoktak inspirálni! Begyűjtöm a fotókat és nekiállok a "varázs dobozaimból" előkeresni azokat a felhasználható alkatrészeket amikkel fel lehet javítani egy gépet. Történetesen én is pont ezen - meg még 3 társán - a gépen dolgozom az fentiek alapján. Ha elkészülnek fel fogom tenni a végeredményeket. A véleményem az, hogy ne keseredj el és ne válts nagyobb méretre, a kicsi (1/72) az igazi kihívás. Szöszölgess bátran. Amit készítettél nekem tetszik. Csak így tovább.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció