Pintér György - Múzeumi krimik
Már 7 éve nem raktam össze egy repülőgépet sem, mivel érdeklődésem a harckocsik felé fordult. 2003-ban még egy ezüstre is futotta a nemzeti kupán, utána abbahagytam. Kb. 3-4 hete kezdtem el újra makettozni. Nemrég érdekes, dekorativ festése miatt megvásároltam az olaszok egyik "csúcs" fejlesztését, a Veltro-t. Ez egy db605-ös motorral szerelt gép, 638kmh-s sebességre volt képes. Elődje a 840le-s csillagmotorral szerelt m.c.200 Saettából kifejlesztett m.c.202 Folgore volt. Sajnos igen kevés készült belőle, mintegy 270 darab, emiatt mellékszereplő lehetett csak a harcokban.
Az Italeri gyártmányú makettet szemlélve az a gyanúm támadt, hogy a készlet a Folgore minimális módositása, a különböző részletek figyelmen kivűl hagyásával. Görbe, sorjás, pontatlan, változó minőségű öntésú alkatrészek tárultak kezem elé, rengeteget kellett tömiteni, farigcsálni. A gépágyúk "hüvelykilökő" luka például elmaradt, a pilóta kapaszkodó bemélyedései sehol sincsenek, a motort fedő alsó elem hulladék, ketté kellett vágni és sztirolból közé toldani. A törzs és a szárnyak se passzoltak rendesen. Asszem maradok a tankoknál:)
Összességében hamar akartam összedobni, és gyönyörködni az eredményben, nem javitottam fel rajta semmit. A kormányfelületeket kivágtam, hogy lógjanak: ez utólag hiba volt, mert a valóságban egyenesen állnak. Az antenna árbocot húgom szponzorálta, neki hosszabb a haja mint nekem. A festés ecsettel zajlott, gondolom ez meg is látszik...