Magyar Ju-88 A-4

Junkers Ju-88 A-4

1:48, Revell
Pintér György - Múzeumi krimik A Ju-88-as repülőgép német fejlesztésű többcélú,közepes bombázó volt a második világháború alatt.Meghajtásáról két Jumo 1 hengeres csillagmotor gondoskodott a maga 1200LE-vel, ezzel a gép elérte az 519 mm/h sebességet. Mind sebességben,mind manőverezőképességben felvette a versenyt a korabeli vadászokkal. Fegyverzete 4 db 7.9 mm MG-15-ös géppuska, max 1800 kg bomba volt. Kezeléséről 4 fő gondoskodott. Sok- oldaluságát bizonyítja a bombázó-,zuhanóbombázó, fotófelderítő, csatarepülő, aknatelepítő, torpedóvető, éjszakai vadász változatok és a több mint 15 000 db-os példányszám.
A Magyar Királyi Honvéd Légierőnél is alkalmazták a Ju-88 A-4 és Ju-88D típusokat, bombázó ill. felderítő feladatokra.

A makettet a Revell dobozolta, de egy Dragon makettel van dolgunk. Sajnos a Revell már nem forgalmazza a gépet, beszerzése nem egyszerű feladat. Én is a Makettinfó cserebere rovatában találtam,és azonnal lecsaptam rá. Aztán ahogy az lenni szokott,a szekrényem tetején pihent pár évig, amíg beszereztem hozzá a megfelelő kiegészítőket. Ezek egy Verlinden kabinbelső, PK Tinyland maratás,és természetesen a HAD matricakészlete, mellyel a Boszorkányok bombázószázad egyik gépét készíthetjük el.

Az építést a kabinnal kezdtem. Most először raktam össze Verlinden készletet, semmi negatívumot nem tudok említeni róla. Kidolgozott részletek, pontos illeszkedés. Egyedüli hiányossága, hogy a pilóta bal kezénél lévő kezelőkarokat elfelejtették kidolgozni, de azt pótoltam a maketthez gyártottakkal. A kész kabint lefújtam Revell 78 sötétszürkével, száradás után ecsettel kifestettem a műszereket és kapcsolókat, majd az egészet szárazecseteltem világosszürkével.
Következett a törzs összeillesztése, egyedül itt kellett tömítenem, a hasán és a gerincen. A csiszolás után visszakarcoltam a lemezosztást.
A szárnyak és a motorok illesztésénél csak csiszolni kellett. A szárnyak és vezérsíkok felragasztása után elkészítettem a futóműgondolákat, melyeket Revell 45 világos olívazöldre festettem.
A kabin üvegezésének a maszkolása volt a legmacerásabb meló, pedig beszereztem az Eduard maszkolókészletét. Ráment egy pár nap,mire végeztem. Mielőtt felragasztottam a kabintetőt, még belülre beragasztottam egy vékony rézdrótot.

Következő lépés a festés, először átfújtam a panelvonalakat Revell 78 sötétszürkével, utána felfújtam a fehér színt a vezérsíkokra, aztán a sárga (Modell Master 1569) szárnyvégeket, ill.törzsgyűrűt. Maszkolás után jött a piros (Revell 31) a vezérsíkokra és a légcsavarkúpra, végül a zöld (Humbrol 101) és ezzel kész is a nemzetiszínű hátsó.
A gép alul világoskék (Gunze H-67), felül sötétzöld (Gunze H-64) és még sötétebb zöld (Gunze H-65) standard színekből áll, a festés a felsorolás sorrendjében történt. A Gunze H-65-öt használtam a légcsavarlapátokhoz és a légcsavarkúphoz.
Amíg a géptest száradt, összeállítottam a bombákat és a kerekeket.
A bombák sötétszürkére lettek lefestve, a kerekek feketére.
Visszatértem a törzshöz, felragasztottam a bombákat és lefújtam fényes lakkal (Modell Master akril).
Közben elkészítettem a kerekek koszolását, ehhez Revell 87 földbarnát használtam, szárazecseteléssel vittem fel a felületre,és rögtön utána világosbarna pasztellkrétaport a friss festésre.

A lakk száradása után felhelyeztem a matricákat, a HAD kiváló matricakészletét és a Revell igen csak gyengén sikerült matricalapját. A felhelyezéshez Gunze matricalágyítót használtam. Következett még egy réteg fényes lakk és végül két réteg Gunze matt lakk.
Végezetül lekerültek a kabintetőről a fáradságos munkával felhelyezett maszkok.

A koszolásnak híg matt feketét folyattam a panelosztásokba és fülpucolóval haladási iránnyal ellentétesen elkentem, a kopásokat alumínium színnel festettem, az olajfolyásokat Gunze oil festékkel készítettem.A motorbeömlőket gun metállal festettem és alumíniummal szárazecseteltem, a kipufogók rozsda színt kaptak, a friss festékre sötétbarna pasztellport vittem fel. A korom nyomokat szárazecseteléssel készítettem több rétegben, matt fekete felhasználásával.

Ezután beragasztottam a fegyverzetet, mely gun metál színt kapott, a porvédőt Neoflexel készítettem. A célkeresztek a PK Tinyland készletéből valók. A helyére került a futómű, itt ónhuzalt használtam feljavításra. Utolsó lépésként elkészítettem az antennát fekete nylonharisnyaszálból.

A makettet dobozból is szépen el lehet készíteni, az egyedüli gyenge pontja a matricalap, cseréje ajánlott.
DSCF6888
DSCF6888
DSCF6622
DSCF6622
Kép 205
Kép 205
DSCF6849
DSCF6849
DSCF6875
DSCF6875
DSCF6886
DSCF6886
DSCF6892
DSCF6892
DSCF6891
DSCF6891
DSCF6889
DSCF6889
DSCF6895
DSCF6895
DSCF6898
DSCF6898
DSCF6894
DSCF6894
Kép 201
Kép 201
2012.08.31.
Utolsó módosítás: 2012.09.27.
Hubcsi
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
SSZABI
2012.10.06. 08:00:29
Szia!
Én ugyan nem értek nagyon a repülőkhöz, de nagyon igényes munkának találom ezt a Ju-88-at:)
Zoli
2012.10.06. 09:36:15
Szia,
Nekem nagyon tetszik a makett, jól sikerült! Örülnék, ha egyszer egy ilyen minőségűt tudnék készíteni, csak 72-ben. A gyenge matricán meglepődtem, a németek nagyon jó minőségűeket szoktak mellékelni. Viszont a cikkel annyira nem vagyok megelégedve, bár nem elsősorban tartalmi kifogásaim vannak. A helyesírás sok helyen rossz. És jó lett volna nagyobb méretű képeket feltenni. (Én pl Paint-ben szoktam kicsinyíteni a több MB-os fotókat, amik feltöltve is elég nagy méretben jelennek meg. Ez csak egy tipp, biztos sok más programmal is megoldható ez.) De a lényeg nagyon szép lett, gratulálok!
z
HADvezér
2012.10.06. 19:25:52
Gratulálok Atti, nagyon szép lett. Örülök, hogy látok végre elkészült magyar Ju-88 -ast a matricámmal :)

üdv:HADvezér
ecsetes
2012.10.06. 22:05:15
Szia!
Gratulálok a géphez, nagyon jó lett! Nálam most készül a kistestvére (Zvezda 1/72-ben) szintén magyar matricával. A cikk elején javítsd ki a sebességet, mert így ez nagyon lassú lenne :)
J_K
2012.10.07. 10:06:36
Tisztes munka, gratulálok.
A cikk elején jó lenne pontosan kiírni a motor típusát -ami ráadásul nem csillagmotor volt, hanem soros. A Ju 88 néhány változata később tényleg repült BMW csillagmotorral, de nem az A.
Mekett
2012.10.17. 00:48:20
Ha ennek a Revell készletnek akár a legkisebb köze is van az Italeriéhez, az csak növeli a munkád értékét. Annak idején volt dolgom vele, munkás kit.
Nagyon szépet sikerült kihozni ebből a makettből, gratula, még sok ilyet! :)
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció