Tupoljev Tu-154 MALÉV

Tupoljev Tu-154M

1:144, Zvezda
Pintér György - Múzeumi krimik Az elsőszámú kedvencemről szeretnék egy pár sort írni. Ez a TU-154-es.
Ahogy látom,már többen elkészítették ezt a makettet,de úgy gondoltam én sem maradok ki a "sorból".
Pár éve kezdtem maketteket építgetni újra. Az egész 8-10 éves koromban kezdődött,amikor a sokak "fertőzését" okozó NDK-s maketteket építgettem abszolút kezdő módon(összeragasztás,matrica,állvány,polc). Később az Italeri egy-két vadászgépét készítettem el hasonló módon. Sok-sok év szünet után az egyik multi játékrészlegén beleszerettem egy 737-800-asba,amit Air Berlin-es kifestéssel-már jobban odafigyelve a részletekre-összeraktam. Ekkor már használtam szórópisztolyt,maszkoltam, és próbáltam az internet segítségével a számomra és amatőr tudásomhoz képest legszebben megépíteni a gépet. Ezt követte még egy Lufthansá-s Airbus A321-100 és egy szintén Lufthansa-s B 747-400-as,mind 1:144-es arányban. Majd jött egy KLM-es DC 10-es is. Ezekről a szárnypróbálgatós gépekről később töltök fel egy-két képet.
A legutolsó gépem a legnagyobb kedvencem a TU-154-es.Szerintem nem kell a típust bemutatnom. A Zvezda sokak által ismert makettjét "hozta a Mikulás". Már kezdetektől tudtam,hogy a Malév színeiben fogom elkészíteni(itt szeretném megköszönni SZEGEDI FERENC segítségét és türelmét!!). A gépet(az eddígiekkel ellentétben) már tömítettem,alapoztam,és próbáltam a tőlem telhető maximumot hozni.
Tudom,hogy M-es verzió sohasem repült Malév színekben,de így hagytam ,mert így is elég impozáns látványt nyújt.A HA-LCR lajstromjelű gépre esett a választásom,mert szerettem volna,ha van a gépnek egy kis története,nevezetesen ez a gép Salonikiben behúzott futókkal ért földet 2000. július 4-én.
Akkor jöjjön egy-két kép az építésről és az elkészült gépről. Remélem többek tetszését elnyeri majd még azzal az egy-két hibájával is.
0023578

"Élőben"
0023578
IMG_0107

A doboz..
IMG_0107
IMG_0108

...és tartalma
IMG_0108
IMG_0116

Szárnyak száradnak,illesztések tömítve.
IMG_0116
IMG_0123

Csiszolva,újrakarcolva.
IMG_0123
IMG_0142

A középső hajtómű beszívója(már festve) és a végén a turbinalapát.
IMG_0142
IMG_0185

Összeragasztás előtt a törzs. Ablakok,beszívó,kifúvó a helyükön,nehezék az orrban (pontosan 20g fogászati öntőfém szilikonpasztába ágyazva).
IMG_0185
IMG_0192

Törzs,szárnyak és a vízszintes vezérsík összeragasztva tömítve és csiszolva. A clear kabintető belsejét beragasztás előtt szűrke (Revell SM 374) festékkel lefestettem.
IMG_0192
IMG_0194

Alulról a géptörzs.
IMG_0194
IMG_0374

Matt fehérrel alapozva (Revell Matt 5).
IMG_0374
IMG_0376

Revell fényes fehérrel(04) lefestve. A farok rész matt maradt,nem akartam olyan sok réteg festéket,még úgyis jön a kék szín.
IMG_0376
IMG_0415

Fényesen ragyognak a hajtóművek is. Végük kis gyurmával"maszkolva". Háttérben a sugárfordítók száradnak.
IMG_0415
IMG_0417

Lemaszkolva a kék fújása előtt.
IMG_0417
IMG_0419

Két végén szárad a kék (Revell 54).
IMG_0419
IMG_0422

A szárny kivételével felfestettem a belépőéleket.
IMG_0422
IMG_0427

Öntőcsapon száradnak az apróságok.
IMG_0427
IMG_0441

Futóművek összeállítva. Festésükhöz a Humbrol Satin71-est használtam az abroncsok matt feketék.
Az orrfutó reflektorának hátulját először lefestettem ezüstre (minta foncsor lenne) majd ráfestettem a Satin 71-es sárgát.
IMG_0441
IMG_0443

Szárnyak,vízszintes vezérsík festése kész,elkezdtem matricázni. Az oldalsó hajtóművek csak most kerültek fel,a farokrész festése és maszkolása miatt így könnyebb volt. Itt a tömítést leheletvékony ecsettel végeztem,finoman befolyattam a fehér festéket az illesztési hézagba(hál
IMG_0443
IMG_0452

Helyükre kerültek a futóművek és a futóműakna ajtajai is.
IMG_0452
IMG_0462

A kész gép.
IMG_0462
IMG_0473
IMG_0473
IMG_0468
IMG_0468
IMG_0459
IMG_0459
IMG_0460
IMG_0460
IMG_0464
IMG_0464
IMG_0461
IMG_0461
2011.01.17.
Utolsó módosítás: 2011.02.07.
salitomi
Makettinfo Online Klub
Szegedi Ferenc(HADvezér)-matricák
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
kiskulics
2011.01.22. 13:20:42
Nagyon szép géet csináltál!
kiskulics
2011.01.22. 13:20:51
gépet
us fighter
2011.01.26. 14:36:14
Helló szerintem is szép gépet csináltál és hogyha a levegőbe tartanád akár még azt is lehetne hinni hogy igazi grat.

Üdv, us fighter
salitomi
2011.01.26. 16:52:09
Köszönöm szépen! Örülök,hogy tetszik!

Tomi
us fighter
2011.01.26. 20:37:54
Fater tu 154 fan. Mikor megmutattam neki rögtön belekötött hogy "M" nem szolgált a Malév-nál. Leintettem, hogy inkább a kidolgozással törödjön. :))) az viszont teccett neki. Ha lett volna így nézett volna ki :)))) Egyébként elmondta, hogy ez volt az a gép,amelyik 2000-ben Thessalonikiben kiengedett futó nélköl szállt le majd átstartolva másodszor rendesen leszállt. Mai napig ott van jelzés nélkül. http://www.youtube.com/watch?v=mzwPhkjf804 (google earth)
us fighter
2011.01.26. 20:54:45
oops! A balesetét említetted már. A youtube cím alatt eredeti cockpit felvétel hallható!
salitomi
2011.01.27. 14:08:10
Már hallottam a Youtube hangfelvételt! Érdekes! Azért köszi az infókat.
Ui.:a cikkben szerepel az is,hogy M-es verziója nem volt a Malévnak.
Köszi a kommenteket!
Üdv:Tomi
Martin
2011.02.12. 11:33:18
Szia.

Szép lett nagyon gondos meló.
Tuti ütős lett volna ha "koszolod" "lepusztítod" a gépet :)
De ez is nagyon tuti. Mint ami most jött a festőműhelyből :)
salitomi
2011.02.12. 14:09:24
Köszönöm a hozzászólást! Nem akartam koszolni-lepusztítani(nem is tudok...),inkább szalon- illetve hangár állapotra törekedtem.
Üdv: Tomi
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció