Mantua Golden Star brigg módosítva

Golden Star brigg

1:150-170, saját
Szintén sajátépítésként követtem el eme hajót, a San Francisco galeonon alkalmazott alapok megtartásával. A Mantua cég Golden Star briggje kapott már hideget-meleget. Talán a legnagyobb gond az ,hogy nem is létezett, így a kit gyártója egy fantáziahajót álmodhatott meg.

Az egyszerű borda- és összeállítási rajz letöltése majd kinagyítása és kinyomtatása után ,a már jól ismert 3 mm vastag bútorhátlapra átmásoltam a rajzot, kivágtam, csiszoltam, összeragasztottam.Túlságosan is egyszerű volt a bordarajz, így bigboy makettező szaktárs észrevételével és segítségével megdupláztam a bordák számát. A test a szokásos kartonpapírcsík palánkozással indult, majd gyantás gitt, csiszolás, Neoflex gitt, csiszolás, és legvégül a 0.6 mm vastag bükkfa furnér palánkozás.
A vízvonal alatti részt fehérre festettem, a felettit sötétbarnára.Maga a vízvonal kissé görbére sikerült.Majd jött a nagyobb munka. Meg kellett változtatnom a hajó külső megjelenését mégpedig úgy ,hogy a tattükör ne hasonlítson egy karavellára, valamint a harmadik fedélzetet is el kellett távolítanom, mert "A brigg mindig egyfedélzetes volt, kezdetben hátul volt egy negyedfedélzete, később az se."
A harmadik gond az ágyúsor elhelyezése. Az ágyúk helye a fedélzeten volt ,sohasem zárt ütegsorban. Sajnos a gyártó a fedélzetet úgy megdöntötte középirányban, hogy eme gondot nem tudtam orvosolni, és az ágyuk maradtak alul.

A továbbiakban nem botlottam nagyobb akadályokba, csak a fedélzeti lépcsőket kellett 3 példányban legyártani, valamint a kormánykereket kettőben mert sehogy sem találtam el a méretarányt.
A kisebb alkatrészek furnérból, kartonpapírból, a tattükör oroszlánfeje levegőre száradó gyurmából, az árbocok és vitorlatartórudak OBI áruházban kapható 6-4-2-1mm átmérőjű bükkfa rudakból, a kötélfogó szegek cirokseprűszálból, a horgonyok MCU merev rézdrótból készültek. A kötélzet sima háztartási varrócérna.

Összességében 4 hónap alatt készültem el a hajóval, remélem a következőhöz több időm és türelmem lesz.
A mantua modellje
A mantua modellje
készülnek a bordák
készülnek a bordá…
Bordák felhelyezve. Hatalmas a hézag két borda között
Bordák felhelyezve…
fedélzetek
fedélzetek
bordák száma megduplázva
bordák száma…
beborítás kartonpapír csíkokkal
beborítás…
kartoncsíkok átkenése faragasztóval
kartoncsíkok átken…
gyantás folyékony fa a testen
gyantás folyékony…
csiszolás után Neoflex javítótapasz több rétegben
csiszolás után…
már nem huplis a hajótest hála a sok gittnek
már nem huplis a…
palánkozás start
palánkozás start
palánkozás befejezve
palánkozás…
festés
festés
a tat részen levő kis fedélzet levágva
a tat részen levő…
tattükör alakul
tattükör alakul
dörzsfák és ágyúablakok
dörzsfák és ágy…
fedélzeti elemek
fedélzeti elemek
macskafejek
macskafejek
macskafejek találkozása az oldalkötélzettel
macskafejek talá…
állókötélzet
állókötélzet
kész a hajó
kész a haj
bri (1002)
bri (1002
DSCF1739
DSCF1739
DSCF1741
DSCF1741
DSCF1747
DSCF1747
DSCF1748
DSCF1748
DSCF1749
DSCF1749
DSCF1750
DSCF1750
DSCF1751
DSCF1751
DSCF1753
DSCF1753
DSCF1761
DSCF1761
DSCF1757
DSCF1757
2010.07.02.
Utolsó módosítás: 2010.07.04.
Johnie
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Hornet102
2010.07.06. 11:08:56
Nagyon szép! Nagyon tetszik!
Az írás is nagyon bejön és gratula, hogy bátran mersz újítani! Külön köszönet,hogy leírod, hogy mi miből van, ha valaki belevágna esetleg a képek alapján egy saját hajóba!
Respect! Pláne, hogy ez a brigg egy négy hónapos munka eredménye!
Vitribe, de minimum egy porvédett, de jó látható helyre hogy mások is gyönyörködjenek benne! Ha lesznek további hajók én várom őket, erre az oldalra!
Johnie
2010.07.07. 18:34:14
Köszönöm Hornet, szándékomban áll minden hajót amit építek feltenni az oldalra , még ha egy rövid cikk erejéig is. A vitrin valószínűleg egy plexibúra lesz, de előtte egy normálisabb talapzatot kap maga a hajó.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció