Marder II

Sd.Kfz.131 Marder II

1:35, Dragon No.6262
Pintér György - Múzeumi krimik A makettet még két éve kaptam születésnapomra. A dobozt kinyitva 20 kisebb-nagyobb öntőkeret, 3 fotómaratott lap, fém lövegcső és 2 zacskónyi Magic track nézett velem farkasszemet. Elgondolkodtam, hogy inkább elcserélem valami egyszerűbb zárt járműre, de hát az ember már csak ilyen, szereti a kihívásokat.

Az építés

Az építést a teknővel kezdtem, a futómű eléggé részletes, oda kell figyelni az alkatrészek pontos beállítására, ha nem akarjuk, hogy a futógörgők össze-vissza álljanak. A görgők gumi futófelületét szikével picit használtabbá alakítottam, ezeken még a Continentau felirat is olvasható. A belső tér szerintem feljavítás nélkül is nagyon jó, megkapjuk a vezető "munkahelyét" a műszerfalat (külön matricával), a váltót, a lőszertartókat (ezek elkészíthetők nyitva és zárva), és a rádiókat. A fegyverek különösen jók, az MG34 csodás (ezt félre is tettem, a dioráma egyik figurája fogja cipelni).

Ezeket az alkatrészeket rögtön meg is festettem és koszoltam, mert később már lehetetlen hozzájuk férni. Még a felépítmény és a sárvédők ráhelyezése előtt felraktam a lánctalpat, ami magic tracks ide vagy oda, nem volt egyszerű. A felépítménynél csak az oldalsó páncéllemez és a lőszertartó találkozásánál kellett picit faragni-tömíteni. Itt is megfestettem a később elérhetetlen részeket és a két felet összeragasztottam.

A dobozban kapjuk a szerszámokat ráöntött csatokkal és külön "csupaszon" is, plusz a rézmaratott rögzítőket, én ezt a megoldást választottam. A ponyvatartó füleket is adják maratásból, de a drótból hajlított szerintem sokkal szebb, viszont a kipufogó védőlemeze hibátlan. A Pak 40-es ágyú tökéletes problémamentes volt az összeállítása.

A festés

A jármű alapszíne Tamiya XF-59 és XF-60 keveréke, erre került a zöld XF-26 és a barna XF-64 foltozás. Ezután átködöltem az egész makettet jól felhígított és kicsit világosított alapszínnel. Felraktam a matricákat, befuttattam a lemezosztásokat és a szegecsfejeket híg barna és fekete olajfesték keverékével. Ezután átmostam az egészet terpentin és barnás olajfesték elegyével, az arány 90%-10%. Ez felszedte picit a matricákat amiket elfelejtettem lelakkozni, matricafeszítő és Xanax :) segítségével orvosoltam a hibát.

Pár nap száradás után a makettet bepöttyöztem sárga, barna, fehér és fekete művészolajfestékkel (mindig csak egy kisebb darabon) és ezeket eldolgoztam tiszta terpentines ecsettel. A kopásokat Humbrol festékekkel csináltam (62, 113 és matt fekete keveréke) majd a nagyobb kopások egyik szélére fekete a másik oldalra világosított alapszín csíkot húztam nagyon vékonyan így egy picit 3D-nek hat (remélem). Száradás után a folt alsó részére egy barnás pöttyöt tettem művészolajból és ezt meghúztam lefelé picit hígítós ecsettel és már kész is a rozsdafolyás (kb. 5-ödik nekifutásra). A kifényesedett részeket grafittal csináltam ezt fültisztító pálcikával políroztam.

A lánctalp alapszíne Tamiya XF-1 és XF-10 keveréke ezt, többször átmostam barnás vízfestékkel, ezután pasztellkréta-porral kezeltem, itt a fémes kopás ezüstfestékbe mártott ronggyal készült. A szerszámok nyelét és a ládákat Gunze H310-el alapoztam az erezetet sötétbarna művészolajfestékkel festettem. A fém részek alapszíne sötétszürke ezt ezüsttel szárazecseteltem a rászáradt sár pigment és Mig acryl gyanta keveréke. A végén a makettet különböző Mig pigmentekkel poroztam de szerintem a pasztellkréta is ugyanúgy megfelel erre a célra (mert ugye a Móvári börzén könnyen elcsábul az ember).

Összegzés

Amennyire nem volt kedvem nekiállni, annál jobb volt az építés, olyannyira, hogy most egy Sd.Kfz.234/4-et készítgetek. Bátran ajánlom mindenkinek, de azért ne első makettnek. Egyébként ez az első cikkem és makettem itt az oldalon, várom a jó és a rossz kritikákat egyaránt.
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06
07
07
08
08
09
09
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
16
16
17
17
18
18
19
19
20
20
21
21
Készül a dioráma
Készül a dioráma
2009.01.09.
Utolsó módosítás: 2009.01.10.
Hönö
Köszönet az Asszonynak a lektorálásért, valamint Molnár Zoltánnak (Bubu), aki segített eligazodni a számítástechnika világában és a fényképezésben.
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Don
2009.02.10. 07:35:53
Szia!

Nekem is van eg yilyen a szekrényben, elkezdve csak tavaly félretettem, de lehet h megint nekiugrok majd. :) Szép lett, gratula.
Egy észrevétel csak: a jobb oldali meghajtókerékre mintha nem feküdne fel a lánctalp rendesen, olyannak tűnik, minth a a fogak tetején állna. Vagy a szeme csal?
Ilyen méretben megpróbálhaton fújni is a kereszteket, akkor nem lesz vele ilyen
probléma.
Szép munka!

Don
wittman44
2009.02.10. 19:04:52
Gratula, gratula, ..... gratula csak ennyit tudok hozzászolni, ha befejezem a Nimródomat lehet ez lesz a társa üdv Wittman
Teuton
2009.02.11. 18:42:16
Szép munka!
Hönö
2009.02.15. 18:26:59
Üdv!

Kösz a gratulációkat,Don jó a szemed már megigazítottam a láncot a sok tapizástól mozdult el.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció