Pintér György - Múzeumi krimik
Sziasztok!
Kb. egy éve kezdtem el makettezni, így még elég sok tanulnivalóm van a "szakmában". Úgy gondoltam megosztok veletek pár képet a legutóbbi munkámról, hogy a makettező társak véleményét is megtudhassam, esetleg tanácsokkal láthassatok el, amit a jövőben fel tudnék használni.
A választásom a Master Box BMW R75-jére esett. A dobozt kinyitva kicsit kétkedtem a készletben. Azt láttam, hogy az öntés jobb mint az általam eddig összerakott Revell maketteknél, de azért nem is Dragon minőségű. Van ennek a készletnek egy fotómaratásokkal ellátott változata is, így visszagondolva lehet, hogy inkább azt kellett volna választanom, de az épp nem volt raktáron, kb. 1 hónapot kellett volna rá várnom, én meg türelmetlen voltam...
Ahogy elkezdtem építeni, nagyon meglepődtem az illesztések pontosságán, nagyobb sorját pedig csak a küllők közt találtam. Ami lehetne jobb is ezen a készleten, az a hűtőbordák kidolgozása a motorblokkon. Lényegében ahogy eltávolítottam róla a sorját, a bordák el is tűntek (szinte nincs mélységük), így azokat sajnos újra kellett vésnem, de nem igazán úgy sikerült, ahogy elképzeltem. A neten a képeket nézegetve van egy olyan érzésem, hogy a gumiabroncsok kicsit vékonyabbak az eredetinél, és a futófelületükön alapból nincs minta. Ezt is megpróbáltam rájuk vésni, de ez a feladat meghaladta a képességeimet. Úgy voltam vele, hogy akkor már inkább így hagyom, mert még így is szebb, mintha össze-vissza karcolnám. A vezető ülése alatti rúgó helyére inkább egy saját készítésű rúgót (kötöződrótból) tettem.
Az építés során a fentieken kívül nem voltak gondok, a legnagyobb problémám talán az volt, amikor levágtam a keretről a váz egyik felét és az eltört.
A festésnél a Revell homokszínét (16)használtam a vázhoz, tankhoz, sárvédőhöz stb, és két réteg matt fekete alapozás után a Humbrol polírozható "Metal Cote" festékét a motorblokkhoz. Matricázás után
szintén Humbrol selyem-matt lakkot kapott. Finom porréteget imitálva pasztellkréta port ecseteltem a megfelelő helyekre, pótoltam a fékcsöveket és a gyújtáskábeleket cérnával (a képeken a baloldali fékcső leesett a kormányról, ezt azóta visszaragasztottam).
A motor alatt található "macskaköves" felület csak próbálgatás részét képezi, nem az lesz a végső helye.
A képek sajnos nem a legjobb minőségűek, kölcsönbe kapott fényképezőt használtam, nem igazán jöttem rá, hogyan lehetne jobb képeket készíteni vele.