Maultier Ambulance, avagy az igazi összvér

Ford V3000 Maultier

1:35, Dragon 6766, ICM 35412
Pintér György - Múzeumi krimik A Dragon modelleket nézve elhatároztam, hogy egy érdekes járművet fogok megépíteni, lehetőleg valamely meglévő eredeti kép alapján. Megtetszett a Dragon Opel Blitz Maultier sebesültszállítója, a gyártó minőségét ismerem, ezért bátran be is vásároltam. Kerestem hozzá egy képet, ami kellően leharcolt járművet mutat, így hozzáláttam.

Valami gyanús volt a képen, de beletellett egy kis időbe, míg rájöttem, hogy az nem is egy Opel Blitz összvér, hanem egy Ford V3000, bár a lánctalpas része és a mentő felépítmény teljesen ugyanaz volt. Egyébként ugyanezt a felépítményt használták nem csak sebesültszállítóként, hanem műszaki kocsikon is.

Találtam ugyan az Opel Blitzhez is jó képeket, de addigra már teljesen rákattantam erre a fotóra, úgyhogy kellett kerítenem egy V3000-est is...
Ez sikerült, az ICM makettje meglepően jó minőségű, szép kidolgozású készlet, árban majdnem a Dragont súrolja, csak kicsit mégis több a sorja...

Szóval a két járgány készen állt az összeépítésre, ugyan volt egy kisebb bökkenő, hogy a képen egy háború vége felé gyártott V3000 látható, ez leginkább az első lökhárító és a sárhányók alakján látszik. Az ICM korai sárhányós, nekem pedig egy későbbire volt szükségem, úgyhogy sztirol lapokból kellett kialakítani a lökhárítót. Valahol találam egy műszaki rajzot, ami alapján a sárhányót el tudtam készíteni. Szerencsére a háború végére a sárhányók valójában lapos lemezekből készültek, nem volt már lényeges a szépen ívelt, gömbölyded design...

Miután a gyári sárhányókat levágtam, és sztirolból elkészítettem a sárhányókat, jó sok tömítés, csiszolás, alapozófestés, tömítés, csiszolás után egész jó eredményt értem el.

Ezután a Dragonból felépítettem a mentő dobozát (a megmaradt Opel Blitzre majd kitalálok valamit...). Itt annyi különbség volt, hogy a képen látható késői gyártású kabin oldalán a szegecselés nem ugyanaz volt, mint a Dragon korainál, ezért a Dragonos szegedcseket levágtam, és fotómaratott rézcsíkokkal helyettesítettem azokat, így már tökéletes mása lett a képen láthatónak. A kabin tetején lévő szellőző-világító ablaksor szélső ablakai a Dragontól eltérően be vannak fedve, ezeket sztirollal készítettem.

Ja - majd elfelejtettem - az ICM makett motorkialakítása elég elnagyolt, így sztirol, különböző rézhuzalok, megmarad alkatrészek és sok-sok utánajárás-olvasás segítségével elkészítettem a motort, ami nem volt kis feladat. (merthogy nyitott motorháztetejű járműről szól a kép...)

A vezetőfülke feletti tetőcsomagtartó eredetileg fából készült, így ezt elkészítettem fából (mekis kávékeverőpálcika) csiszolással elvékonyítva, kiszabva, majd barna szintetikus festékkel pácolva, hajlakk, dunkelgelb, koptatás, csiszolás...

A festés az AK Chipping Color barna színű festékével történt, az egész makettet lefújtam vele. Ezután a vezetőfülke megkapta a hajlakkot, majd a dunkelgelb színt, majd a motorháztető még egy réteg hajlakkot és még egy a fehér fedőfestéket, majd ismét egy hajlakkot és a megfelelő maszkolás után a piros keresztet. Ezután nekiálltam vízbe áztatott fogpiszkálóval és megkoptattam mindenhol ahol kellett...

A makett menetirány szerinti jobb oldala fantasy, bal oldalát a képen látottak szerint koptattam, közben folyamatosan fényképeztem monokróm színekkel, hogy a legjobban hasonlítson az eredetire.

A mentő dobozánál a koptatást hasonlóan készítettem el, barna alap, hajlakk, fehér festék - kívül-belül.

A kopások magukban is jól mutattak, de szükség volt némi rozsdára is a kopások körül, megfolyásokra, ezeket az AK Rust Stikes és Winter Streaking Grime effektekkel oldottam meg. A fehér maketteken ez utóbbi iszonyat jó hatást tud elérni, erre tényleg nem szabad sajnálni a pénzt, házilag nem igen lehet kikutyulni.

A tetejét hasonlóan barna-hajlakk-fehér-hajlakk-piros festéssel oldottam meg.

A talapzat gipszből készült, melybe a járművet a kép szerint belesüllyesztettem. Ezt már az alváz elkészülte után megcsináltam, mivel féltem, hogy a kész festett makettet összekenném, ami bölcs döntés volt részemről. Készítettem méretarányos jobb-bal csizmanyomót is a sárban a jármű körül valószínűsíthető csizmanyomok számára. A gipsz száradása után AK Earth, AK Dump Earth és AK Fresh Mud festékekkel egyszerűen lefestettem az alapot. A képen látszik, hogy hol száradt már meg a sár a kerekeken, ezt igyekeztem utánozni - bár ahogy jobban megnézem ez szorul még némi korrekcióra...

Ez a Maultier (összvér) rövid története, amely igazi összvér, Dragon-ICM-homemade részekből állt össze. Remélem elnyeri tetszéseteket. Kritikát, elismerést egyaránt várok, tanácsot szívesen adok - ha tudok...
maultier ambulance 003
maultier ambulance 003
Az eredeti kép, minden baj okozója
Az eredeti kép, minden baj okozója
ICM35412
ICM35412
6766 Dragon
6766 Dragon
a levágott sárhányók
a levágott sárhányók
sztirolszobrászat
sztirolszobrászat
készül a sárhányók pereme is
készül a sárhányók pereme is
Ronda volt a gyári fényszóró, inkább készítettem egyet
Ronda volt a gyári fényszóró, inkább készítettem egyet
IMAG1040
IMAG1040
részben alapozva
részben alapozva
IMAG1041
IMAG1041
festés - még nincs koptatva
festés - még nincs koptatva
festve, némi koptatással
festve, némi koptatással
a motor
a motor
feljavítás készülőben...
feljavítás készülőben...
feljavítva
feljavítva
minden a helyén
minden a helyén
IMAG1066
IMAG1066
IMAG1075
IMAG1075
maultier ambulance 011
maultier ambulance 011
maultier ambulance 016
maultier ambulance 016
maultier ambulance 021
maultier ambulance 021
maultier ambulance 004
maultier ambulance 004
maultier ambulance 008
maultier ambulance 008
maultier ambulance 005
maultier ambulance 005
maultier ambulance 012
maultier ambulance 012
maultier ambulance 013
maultier ambulance 013
maultier ambulance 018
maultier ambulance 018
maultier ambulance 020
maultier ambulance 020
a majdnem kész mű, színesben
a majdnem kész mű, színesben
Feketén-fehéren...
Feketén-fehéren...
2014.10.14.
szalaiis, Veszprém
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Zoli
2014.12.30. 07:50:12
Szia,
Ez nagyon tetszik, elismerésem! Egy apró kis eltérést látok csak a sárvédő hátsó ívén, a kép alapján meredekebbnek kéne lennie, de ha így is van, nincs jelentősége és semmit nem von le a kész műből, gyönyörű!
z
solyom
2014.12.30. 10:41:07
Helló István!

Maradjunk inkább az elismerésnél! :)
Tényleg csak gratulálni tudok! Nagyon meggyőző lett a végeredmény!
Csupán egy kérdés merült fel bennem.
A vezetőfülke ablakai direkt lettek ilyen opálosak?

BB
szalaiis
2014.12.30. 10:44:51
Kedves Sólyom!

Köszönöm az elismerést! Az eredeti képen nagy valószínűséggel lehúzott ablakkal áll a jármű a sárban, így a hűség ezt követelte volna meg, de az ICM Ford ablak körüli kidolgozottsága nem tette lehetővé a lehúzott ablakos ábrázolást, bár házilag valószínűleg meg lehetett volna oldani. Mivel a jármű nyilvánvalóan hosszabb ideje állt a sárban elhagyatva, gondoltam, az ablakok porosak lehettek, ezért ábrázoltam így.
norb78
2014.12.30. 11:12:42
Szerintem hibátlan lett! Én is kedvet kaptam a tőle ismét a makettezéshez, de majd jövőre! :)
Gratulálok!
atyitibi
2014.12.30. 12:20:06
Szia !
Szeretem az ilyen stílusú leharcolt járműveket ,megérte a ráfordított energiát nagyon pofás lett !
solyom
2014.12.30. 16:29:47
Így már rendben van! Köszi a választ!
flora noel
2015.01.02. 19:09:17
Nagyon szép lett.
handshar
2015.01.03. 11:10:10
Szerintem is nagyon jó lett! Az így elkészült darabokban csak a hozzáértők látják, hogy mennyi munka van, de a "laikusok" is elismeréssel mondják, hogy "...mennyire élethű..." Tényleg nagyon szép, és nagyon aprólékos munka, még egyszer gratulálok!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció