Pintér György - Múzeumi krimik
Eredetileg egy 110 G4-est akartam készíteni magyar jelzéssel, ezért beszereztem a HAD matricalapot és az Aires kabinbelsőt.
Következett a lényeg, a makett megvásárlása. Legnagyobb meglepetésemre Mr. Revell már csak a G2-t forgalmazta. Nem baj, azért is magyar gépet építünk! Elkezdtem bújni meglévő irodalmamat és találtam közel két sort arról, hogy a magyar légierő használt G2-t, fotót viszont egy darabot sem. Kicsit le voltam lombozódva. Aztán csoda történt, pontosabban megkaptam Punka György-Sárhidai Gyula: Magya Sasok c. könyvét és találtam egy, azaz egy darab oldalnézeti rajzot. Innentől kezdve beindult a gépezet!
A makett a Monogram által gyártott Messer, szerintem hibátlan. Az építést a kabinnal kezdtem - megjegyzem, miután kibontottam a dobozt, felmerült a kétely, hogy felesleges volt megvenni az Aires kabint. Szerintem nem sokkal jobb a gyárinál, viszont drága és borzasztó nehezen megy be a helyére. A kabin alját és az oldalakat hártya vékonyságura kell csiszolni, hogy be lehessen rakni a törzsbe. Miután ezen túlvagyunk, a gép többi részét a leírás szerint viszonylag egyszerűen és pontosan össze lehet építeni.
A festést a sárga törzsgyűrűvel és a szárnyvégekkel kezdtem, utána a magyar trikolor a farokra. A törzs szinét az általam talált rajzból és német G2 képek alapján fújtam Gunze festékekkel. Matricázás után grafitporral koszoltam, illetve alu színnel koptattam. Végül felkerültek a légcsavarok és a futómű egy kis huzalozással. Az antennahuzalt nylonharisnya szálából és vékony damilból csináltam.