Pintér György - Múzeumi krimik
Bizonyára vannak még páran, akiknek gondot okoz a futóművek kisméretű felnieinek festése a repülőgép-maketten vagy a görgők gumifelületeinek kontúros megjelenítése a harcjárműveken.
Biztos kézzel, megfelelő technikával ez könnyen elvégezhető ecsettel, és retuspisztollyal is megoldható, ha van megfelelő sablon.
A sablon elkészítése már elgondolkoztató, hogy is kellene csinálni, mivel, miből... És akkor még mindig ott a dilemma, hogy mit fessünk
előbb a felnit, vagy a gumit...
Nemrég az egyik barkácsáruházban láttam egy mérősablont, amivel a fúrószárak átmérőit lehet meghatározni, ha nem vagyunk benne biztosak, hogy mekkorák (ha nem tudnánk bánni a tolómérővel).
Ez nem más mint egy festett (szinterezett?) fémlap különböző nagyságú lyukakkal és számokkal.
Ezt lehet használni karc-sablonként, de közvetlenül a felületre is.
Egyszerű használni, a feketére/gumiszínre festett kereket a sablon túloldalára rögzítjük a megfelelő lyukhoz (pl maszkolószalaggal) és lefújjuk a felnit.
Az eszköz olcsó, 1-13 mm között 29(!) különböző méretű lyuk van rajta, a munka végén egyszerűen letörölhető róla az olajfesték.
Az eszköz hátránya, hogy csak olyan felületen használható ahol a felni kiemelkedik a felületből, illetve egy síkban van a gumival.