Pintér György - Múzeumi krimik
Sziasztok!
Szeretném bemutatni egy újabb magyar Messzerem építését.
A G-14 változat az Academy Hartmann-fehér készletén alapul. Eleinte elgondolkodtam, hogy a dobozban valóban G-14 van-e, vagy pedig egy késői G-6. Végülis a 14-est a 6-osból készítették, és a késői G-6osok és a G-14esek között nagy az átfedés, és keveredés. Részben a párhuzamos fejlesztés, részben a G-6-osok upgradelése miatt.
Szóval kiegyeztem, hogy G-14 van a kezemben.....
Az építés problémamentes volt. A kabinnal kezdtem, szokás szerint. Nem egy sűrűn és részletgazdagon berendezett kabint kapunk. Még az olyan jellegzetes és kirívó dolgokat sem látjuk viszont, mint a jobb oldalon látható (többnyire sárga) benzincső. Ezeket nem árt pótolni. Ha zárt kabintetővel építi meg az ember, akkor is. Legalább a nagyját. A kabin elég szűk, a színei jellemzően sötétek, így nem érdemes elveszni az utolsó csavarban is, de azért az Academy gyári kabinja a másik véglet. Szóval mindenki lőjje be a részletgazdagságot.
A sárkány összeszerelése minimális tömítőpasztát igényelt. A panelvonalak vésettek, vékonyak, szépek. Egyedül a magassági kormányon van pozitív panelvonalazás. Ki tudja miért??
A fényezéshez a Standard RLM 74/75/76 színkombinációt használtam. A Wiener-Neustadt-i gyár nem használta az RLM 81 Braunvioletet, így a hozzánk került gépeken max az RLM 82 és 83 színek jelentek meg a korábbi standard színek mellett. Tudom, hogy a háború utolsó hónapjaiban kaptunk gépeket német alakulatoktól is, így elvétve felüthette fejét a 81-es is....
A sárga jelzések a 45. március 7-én a Fliegerkorps4 által kiadott irányelvek szerint készültek. Az orron lévő, 50cm széles gyűrű volt, hogy a légcsavarkúp mögé került közvetlenül, volt, hogy hátrébb. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a MKHL-ben nég sárga 9-esről is tudunk. Egy megérte a háború végét és a 45 május 4-ei leltárban még szerepel, a másik három elveszett. Fotót egyikről sem találtam, így a festés egy nagyon valószínű kombinációt mutat. A felségjeleket egyedileg festettem, a sárga 9-es a készlet 6-osának fejreállításával keletkezett. Még a szám stílusát is el tudom fogadni, ugyanis a háború vége felé eléggé váltotatos méretű és stílusú számok kerültek a gépeinkre. (Ajánlom a fekete 6, fekete 16, sárga 12, fehér4, fehér5 összevetését...)
A felségjel sajnos egy kicsit 'megcsúszott' itt-ott. Sajnos nem száradt meg tökéletesen a fekete, amikor a lakkot megkapta. Azt még javítanom kell valahogy. Illetve a piros szaggatott vonalak matricáit le fogom szedni, mert nem tapadtak fel rendesen. És kicsit bátortalanul, de paneleznem kell még a gépet. Ettől a lépéstől valahogy nagyon félek mindig. Amire idáig eljutok, addigra nagyon félek, hogy az erősen higított fekete felmar valamit.....
Szívesen fogadom az észrevételeket és a kritikákat is!
A képek minőségéért elnézést kérek, a makett utómunkái után igyekszem jobb fényviszonyok mellett újrafotózni.
Üdv
Balázs