MiG-15bisz magyar felségjellel

Mikojan-Gurjevics MiG-15bisz Fagot

1:48, Trumpeter
Pintér György - Múzeumi krimik A MiG-15-öst 1940-es években fejlesztették ki az oroszok teljes titokban. Az amerikaiakat sokkolták a nyilazott szárnyú ezüstös gépek, melyek gyorsabbak voltak, jobban emelkedtek-süllyedtek és szűkebb körön fordúltak az ő gépeiknél. Fegyverzete egy 37 mm-es és két 23 mm-es gépágyú. A fejlesztés azzal kezdődött, hogy a britek - még a saját gépeik rendszeresítése előtt - átadták a Szovjetuniónak az új Rolls-Royce Nene hajtóművet. Miután Mikojanék megfelelő hajtóműhöz jutottak, 1947 decemberében már repült is a prototípus. Koreában a típussal nagy veszteségeket szenvedtek, de azt a pilóták tapasztalatlansága okozta. Még 1960-ban is 15 ország légiereje használta. Hazánk légierejében is a MiG-15-össel kezdődött a jetkorszak.

Mivel én magyar felségjelzéssel ellátott gépeket és járműveket szoktam építeni, roppant mód megörültem a Trumpeter 1/48-as MiG-15-ösének. A makett ár-érték aránya nagyon csalogató volt, így azonnal megvettem.
Az építést dobozból kívántam megoldani, az egyetlen kiegészítő a HAD magyar felségjel és számsor matrica volt.

Az építést a kabinnal kezdtem, ahol azonnal egy kellemetlen meglepetés ért, ugyanis a műszerfalat egy átlátszó lapként adták, ami mögé a műszerek filmjét kellett volna beragasztani. Elég idétlenül nézett ki, így kénytelen voltam készíteni egy új falat. Fogtam egy átlátszó lapot, kőrbe vágtam az eredetit használva mintául, majd átjelöltem a műszereket és különböző méretű fúrókkal kifúrtam. A katapultülést fotók alapján maradékokból és ónhuzallal feljavítottam.

Következett a fegyverzet, melynél a 37 mm-es gépágyú csövét kifúrtam, a 23 mm-eseket lecseréltem injekciós tűre. A hajtóművet mindenféleképpen láthatóan akartam hagyni, ezért ezt is kezelésbe vettem. Itt szerencsére csak a vezetékeket és csöveket kellett pótolni. Miután elkészűlt a hajtómű, a két törzsfelet összepattintottam és jöhetett a festés.



Nagy segítségemre volt a Pro Modell egy régi számában talált tereptarka 15-ös többnézeti színes rajza, mivel nem füllött a fogam egy újabb fémszínű géphez. A festés után felkerültek a matricák, a koszolás grafitporral történt és végül lelakkoztam az egészet. A gép hátsó részének elhelyezése komoly fejtörést okozott, mígnem rátaláltam a Makettinfón egy csomó fotóra, mely a szerelőállványt ábrázolja. Elkezdtem - csak úgy szemre az arányokat figyelembe véve - elkészíteni maradékokból (a kerekek Pz.III. vezetőgörgői). A végén már csak az alap maradt, amit kartonpapírból alakítottam ki, házilag kereteztem szegőlécből.

A makettel öröm volt dolgozni. Ajánlom mindenkinek, aki szereti a régi sugárhajtóműves gépeket és a magyar felségjelzésű eszközöket.
2009.05.08.
Hubcsi
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Bubu
2009.05.22. 08:30:08
Szép munka,gratulálok!
Üdv:Bubu
borisz
2009.05.22. 09:12:34
Gyönyörű!
Semmilyen nehézség nem volt?
Ceró
2009.05.22. 13:25:41
Ez gyönyörű munka,gratulálok!
T.: Ceró
tyimosenko
2009.05.22. 13:58:53
Hello Hubcsi!

Le tudnád írni, hogy mik a használt festékek kódjai? Köszönöm.

Véletlenül nem volt ott ez a makett Mosonmagyaróváron? Volt ott egy nagyon hasonló, talán ez az.

üdv
juge75
2009.05.22. 16:16:10
Hubcsi!
Szép lett, de a futó kint jelzőket (katona) pótold a szárnyakon és az orron.
juge75
2009.05.22. 16:19:01
A kés antenna (és a törzs antenna is) fém színű, ahová csatlakozik pedíg szép vörösesbarna bakelit lemez van.
juge75
2009.05.22. 16:22:44
Az orron lévő és egyébb gyors zárak pirosak, hol vannak a rakéta jelzések felfestve?
pepe
2009.05.22. 19:45:40
Azt nem tudom megitélni mennyire pontos és színhelyes a maketted, DE NEKEM TETSZIK.
Láttam élőben is (Móváron?), csak gratulálni tudok.
geriand
2012.07.19. 20:45:10
Szia Hubcsi!

Ennek a makettnek köszönhetően vettem meg életem első 48-as gépét és ugyanezt:-)
De Matricaszettet még szereznem kell. Tudsz benne segíteni?
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció