MiG-25 48-as méretarányban

Mikojan-Gurjevics MiG-25 Foxbat

1:48, Revell
Pintér György - Múzeumi krimik A MiG-25 a leggyorsabb vadászrepülő,melyet rendszerbe is állítottak. Maximális sebessége 2,8 Mach teljes fegyverzettel.A gépet sok kritika éri, ezért tisztázni kell, hogy a MiG-25-öt eredetileg az amerikai B-70 Valkyrie szuperszónikus bombázó elfogására tervezték. Az amik később törölték a programot, így a 25-ös sose tudta elvégezni a fő feladatát, így légtérvédelmi vadászrepülőnek használták.Szerintem nem ildomos egy kifejezetten légvédelmi vadászt összehasonlítani egy légifölény kivívására tervezett géppel (egyéni véleményem!). A gépet a hidegháborúba tervezték és állították hadrendbe. Akkoriban a fő szempont a sebesség volt,nem a manőverezőképesség. Nehéz lenne elvárni egy közel a hangsebesség háromszorosával száguldó géptől a szűk manővereket.A sebesség felső határán a fordulókör sugarát kilométerekben mérik! A fogyasztásán sem érdemes rágódni, az akkori technológiával acél és titánium alkalmazásával a gép tömege 20 000kg feletti, max. felszálló tömege 36 200kg. Ezt a tömeget két egyenként 120,7kN tolóerejű hajtómű hozza mozgásba.

A makettet legutóbb a Revell adta ki, elég elnagyolt kivitelben.
Mivel 1/48-ban más nem adta ki (most már a Revell sem gyártja) ebből a makettből kellett megépítenem az áhított MiG-25-t.

A gép felülete pozitív panelosztású és meglehetősen hiányos, ezért első nekifutásra bekarcoltam a panelvonalakat. A hajtóművek közötti kúpot egy Phoenix rakéta orrából készítettem. A törzs felső részén lévő a beömlőkhöz tartozó zsalukat nem készítették el, így azt nekem kellett kivágni és alulemezből elkészíteni.A gép alján lévő fényszorókat kimartam, krómezüsttel festettem, majd lakkal feltöltöttem.Tömíteni csak a törzs oldalán kellett pár beszívódást. A dobozban lévő kabin szerintem univerzális, azaz típusfüggetlen, bármilyen játékrepülőbe beépíthető. Szerencsére a Neomega nagyon szép belsőt készített, amely probléma nélkül passzol az eredeti helyére (bár csak elmondhatnám ezt egy pár nevesebb gyártó termékeiről is!). A hajtóművek is átalakításra szorulnak. A kiömlők lamelláit elfűrészeltem,és minden másodikat egy kicsit behajlítottam. A turbinalapát imitációját lefűrészeltem,és a jól bevált hullámpapírral megtoldottam. A turbinalapátokra ónhuzalból elkészítettem a rácsot. A futóművek átalakításába nem mertem belefolyni, így csak látványosabbá varázsoltam különböző méretű ónhuzallal. Az antennákat drótból és maradékokból csináltam.A pitotcsövet injekcióstűvel és rézzel tuningoltam.A kabinba a célzóberendezést szintén maradékból faragtam.

A festés volt a legegyszerűbb. Először lefújtam az orrkúpot és a vezérsíkokat Revell olívaszürkére, utána a kabin előtti részt feketére. Maszkolás után Gunze világoskék és világosszürke keverékével lefújtam az egész gépet. A maszkok eltávolítása után lakkoztam a felületet és felhelyeztem a matricákat. A koszolást grafitporral végeztem, végül mattlakkal lefújtam az egész gépet és a rakétákat. A szárnyvégeken lévő helyzetjelző lámpákat üvegfestékkel festettem. Felragasztottam és pozicionáltam. Legutoljára felhelyeztem a kabintetőt, miután azt is bekábeleztem, üvegszálból elkészítettem a kitámasztót.

A makett építése messze volt az úgynevezett örömmakettezéstől, de megérte a fáradságot. Kezdő makettezőknek semmiképp sem ajánlom! Aki nem akar vesződni a feljavításokkal,az várjon türelemmel, hátha valamelyik ázsiai cég kiadja emészthető kivitelben.
2010_05020102
2010_05020102
DSCF4716
DSCF4716
DSCF4717
DSCF4717
DSCF4714
DSCF4714
DSCF4715
DSCF4715
DSCF4726
DSCF4726
DSCF4718
DSCF4718
DSCF4720
DSCF4720
DSCF4721
DSCF4721
DSCF5248
DSCF5248
DSCF5292
DSCF5292
DSCF5294
DSCF5294
2010_05020034
2010_05020034
2010_05020035
2010_05020035
2010_05020036
2010_05020036
2010_05020098
2010_05020098
2010_05020100
2010_05020100
2010_05020101
2010_05020101
2010.05.09.
Hubcsi
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Juhasz.Adam
2010.05.10. 18:13:05
Hát nekem nagyon bejön a gép!
Nekem isvan 2db 1:48-as Revell makettem remélem azok is a tied közelébe fognak érni!
Mr_baracus
2010.05.10. 18:36:29
Szia!

Gratulálok, nagyon szépre sikerült a maketted. Előttem most egy 72-es Condor PD áll, azt hiszem a cikkedből fogok néhány ötletet meríteni.
CrazyCharlie
2010.05.10. 19:27:21
Nagyon szép lett, grat!!!
Mpower
2010.05.10. 20:44:46
Nagyon beteg gépsárkány! Egy ideje bennem van, hogy venni kellene egy ilyet, de a panelek karcolásához még kellene gyakorolnom. Bár van egy 29-esem (academy), feljavítókból több is van mint kellene hozzá, de a tudás még hiányzik, úgyhogy még azt sem raktam össze. Gratulálok, nagyon szép lett, a koszolása is jó, elég élethű lett, egyedül a törzs feleinek találkozásánál van némi illesztési probléma. Kicsit irigykedek mikor egy ilyen gépet látok.
zoli1989
2010.05.10. 22:01:23
Szia!

Gratulálok a maketthez, nagyon gyönyörű lett!! Nekem a 72-es ICM készlet van meg. Már alig várom hogy kezdhessem. Szerintem június környékén fogok nekiugrani. Addig is nézegetem a te maketted! :)
PETI
2010.05.20. 16:52:00
Gratulálok! Jó nagy dög lehet, biztos jól mutat! Üdv
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció