Pintér György - Múzeumi krimik
Ha az ember igényesen akar dolgozni, érdemes utánajárni az apró részleteknek is. Itt van pl. a, hazánkban legkorábban hadrendbe állított sugárhajtású vadászgép, a MiG-15. Volt egy korai változata, amit MiG-15 jelzéssel és a maga korában "Sas" névvel azonosítottak a légierő madár-rezevátumában. (Volt ott Fürj, Vércse,Csíz és Túzok - hogy hogyan került közéjük a Párduc -Il-10 illetve a Teve - Li-2 az érdekes természetrajti jelenség:))És volt a későbbi, erősebb hajtóművel és korszerűbb műszaki megoldásokkal büszkélkedő bisz.Alapból a törzsféklapok formája és a levegőbeömlőben megtalálható vagy onnan hiányzó reflektor vezethet nyomra.
Csatolok a soraimhoz egy rajzot, amely ugyan nem az én munkám- a neten találtam - de bemutatja, makettező szemmel a különbségeket a két változat között. Ezek figyelembe vételével típus-tisztább maketteket készíthetnek a repülő kályhacsövek szerelmesei.
Jó munkát!
|
MiG-15 változatok
|
|
erről a reflektorról van szó
|
|
egy szolnoki MiG-15 -nem saját képem!
|
2008.01.16.
Utolsó módosítás: 2014.01.12.