Mikróból festékszárító kabin
Pintér György - Múzeumi krimik A festés után a száradási idő alatt, sok porszem rakódott a felületre ez nagyon sok bosszúságot okozott. Kezdetben letakartam a festett alkatrészt lavórral, vödörrel és amivel értem. A por ellen ugyan védett, de nagyon nagy hátránya volt, hogy még három nap után is ragadt a felület. Ugyanis nem tudott a festékből a hígító megfelelően párologni, és ezért a száradási folyamat nagyon elhúzódott. Ezért gondoltam, hogy készíteni kellene egy szárító szerkezetet, amiben gyorsan és teljesen pormentesen szárad meg a festett alkatrész.
Sokat gondolkodtam miből lehetne egy ilyen szerkezetet készíteni, olcsón. Akkoriban ment tönkre a család mikróhullámú sütője, és akkor fogalmazódott meg bennem a gondolat, mi lenne, ha a mikróból készülne a festékszárító? Így szinte csak a munkámba kerülne a készülék, anyagilag nem terhelné a családi kasszát. Éjszaka átgondoltam a dolgot, és másnap neki is fogtam a kabin készítéséhez.
A rossz mikró előlapját, ajtaját, a nagy fordulatú motort és a világítást használtam fel. Az ajtókeretet a rossz gépről flexel levágtam. Egy másik nagyobb, és erre a célra kialakított kasznit hajlítottam, hegesztettem 1mm-es acéllemezből, és ahhoz csavaroztam az ajtókeretet. A kabin bal oldalát 10x10mm-es lukméretű perforált lemezből készítettem el, előtte habszivacs szűrővel. A szűrővel szemben, a jobb oldalon kapott helyet a nagy fordulatú motor. Így a motor a szűrőn keresztül, friss és pormentes levegőt szív a kabinba. Ezáltal a légcsere gyorsítja a festék száradását. Az ajtó nyitásakor a szárítás autómatikusan le áll, zárásakor pedig újra indul. Persze manuálisan is indítható, és leállítható a szárítási funkció. A világításnak külön kapcsolója van. A lakatos munka után zsírtalanítottam, alapoztam, gitteltem, csiszoltam a kabint és fényes fehér festékkel fújtam le, kívül- belül. Száradás után összeszereltem és bekötöttem az elektromos részeket. Meg érte a belefektetett munkát, mert azóta nincs problémám a porral és szöszökkel.
Kép 001
Kép 001
Kép 002
Kép 002
Kép 003
Kép 003
Kép 004
Kép 004
Kép 005
Kép 005
Kép 006
Kép 006
Kép 007
Kép 007
Kép 008
Kép 008
Kép 009
Kép 009
Kép 010
Kép 010
Kép 0011
Kép 0011
Kép 012
Kép 012
Kép 014
Kép 014
Kép 015
Kép 015
Kép 016
Kép 016
Kép 018
Kép 018
Kép 019
Kép 019
Kép 020
Kép 020
Kép 023
Kép 023
Kép 025
Kép 025
kép 025
kép 025
2007.12.08.
SzaTi
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
gerge1y
2008.04.04. 19:59:42
Ez remek. :]
Hessler
2008.07.15. 22:16:43
Ez nagyon nagy ötlet!!! Ha az ember a nyakán használja azt az ízét, akkor mi minden meg nem születik! Csak gratulálni tudok!!!
Üdv. Hessler
SzaTi
2008.07.16. 12:27:07
Köszönöm.
DrJoci
2011.07.02. 19:00:39
Szia!
Az elektronikával kapcsolatban az égőt és a motort simán kötötted rá gondolom a 220 ra vagy esetleg el van dugva egy transzformátor? Én is szeretnék építeni egy ilyet ,de a bekötésben inkább biztosra mennék ,hogy mit hogyan :D
SzaTi
2011.07.06. 12:55:18
Szia!
Igen minden 220v-al működik. A 14. képen látható a rendszer földelése, az szavatolja az áram ütés elleni védelmet.
DrJoci
2011.07.08. 13:08:40
Rendben !
Köszönöm szépen a segítséget :)
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció