Mint a villám

Arado Ar-234 C

1:72, Dragon
Pintér György - Múzeumi krimik Ismét egy kevésbé ismert típus került a gyűjteményembe.

A részletes típusleírást most is mellőzném. Az Aranysas 2010/10. számában található viszont egy olvasmányos és tanulságos cikk. Akit érdekel a típus, annak mindenképpen érdemes elolvasnia.
A repülőgép feladatát tekintve megegyezett a háború vége felé jellemző "mindenből bombázót kell építeni" elvnek. Ebben az esetben ez viszont nem volt akkora ellentmondás mint más típusok esetében.
A gép a "Blitz", azaz villám nevet kapta, amely valóban találó. Eredetleg két Junkers Jumo 004-es hajtóművel épült, később viszont négy BMW 003-as hajtómű került beépítésre, melynek elsődleges oka az volt, hogy az előbbieket inkább a Me-262-es számára készítsék.
A hajtóműcserének az lett a következménye, hogy a gép még nagyobb teljesítményre lett képes.

Nézzük akkor a makettet! Egy Dragon készletről van szó a "Golden Wings" sorozatból. A dobozból egy "hátizsákos" változatot lehet megépíteni, amitől viszont én eltértem két okból. Egyrészt nem tetszett az ajánlott téliesített terepfestés, másrészt a hátizsák (amely egy V1-es) rontotta volna a gép szépségét. (A V1 majd később adott esetben egy állványon végzi.)
A makett mellé kapunk még egy bélyegnyi méretű fotomaratott lapot is, mely többek között tartalmaz egy szép antennát a gép tetejére, valamint a szárnyak alá is.
A pilótafülke nagyon szép és részletes, ezt persze lehetett volna még tovább részletezni. Mivel a kabintető szinte a teljes belső részt láttatni engedi, nem is lett volna felesleges munka.
A felületek szépen kidolgozottak, az alkatrészek nagyrészt pontosan illeszkednek.
A felderítő feladathoz kapcsolódóan kapunk két kamerát is a törzs hátsó részébe, bár ebből már kevesebb látszik a kész maketten, mint a pilótafülkéből.
A futószárak, a kerekek és az aknák szépen kerültek kidolgozásra.
Fegyverzetként bombákat kapunk a géphez, melyek szintén szép kidolgozásúak.
A festés során eltértem az ajánlottól, mert a "kukacmintát" nem tudtam volna szépen elkészíteni, így maradt a szabványos álcázófestés.
Elfelejtettem továbbá a kabinkereteket feketére festeni, és ennek utólagos pótlása igen nehéz volna.

Összességében egy különleges és szép makettel gazdagodott a gyűjteményem.
Ar234_felul
Ar234_felul
Ar234_felul_2
Ar234_felul_2
Ar234_szembol
Ar234_szembol
Ar-234_fulke
Ar-234_fulke
Ar234_alul_1
Ar234_alul_1
Ar234_alul_2
Ar234_alul_2
Ar-234_dobozteto
Ar-234_dobozteto
2011.01.21.
jakoa
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Luthor
2011.03.05. 13:03:50
Szép tiszta építés, a festés is az, talán túlságosan is. A negatív panelezés ziccerét én nem hagytam volna ki, fent a sötét színeken gyakorolhatnál, a hasán pedig szépen vissazfogottan befolyathatnád vagy porozhatnád.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció