Pintér György - Múzeumi krimik
A készlet eredetileg egy Mitsubishi Lancer EVO VII WRC –t tartalmazott, de úgy gondoltam,hogy megpróbálok egy EVO WRC 2005-öt csinálni belőle.
Az átalakítást azzal kezdtem, hogy az első sárvédőíveket nagyobbra reszeltem, majd egy vékony műanyaglapot ragasztottam a kireszelt ívhez. Ezt követően a motorháztető beömlőnyílása és a hűtőrács helyére műanyaglapot ragasztottam. Aztán a lökhárítón lévő nyílást nagyobbra reszeltem. Ezután az apróbb résekbe, a hűtőrács és a motorháztető- szellőző helyére ragasztott műanyaglapokra gittet húztam és lecsiszoltam, majd kireszeltem az új hűtőrács és motorháztető-beömlő helyét. Be kellett gittelnem az eredeti tetőszellőző, és a hátsó spoiler helyét is. A végére hagytam a hátsó sárvédőt. Ezt is egy kis plusz gitt felhordásával csináltam szélesebbre. Majd jó sokáig csiszolgattam, hogy elérje a végső formáját.
Az utastérben a műszerfalnál végeztem egy kis változtatást a bukócsövön. A vezetőülést hátrébb raktam, amihez hozzá kellet igazítani a kormányoszlop távolságát is. A hátsóajtó üvegeit levágtam az eredeti üvegről,és egy az eredetinél vékonyabb, átlátszó műanyagból készítettem új üveget a helyére. Később ebből az anyagból csináltam az elsőlámpa üvegét is, ami azért nem sikerült annyira jól (eláll egy kicsit a kasztnitól, és kicsit megfehéredett a hajlítás mentén).Lámpatestnek az eredetit tartottam meg csak a belső végét mindkettőnek rövidebbre vágtam.
A tetőszellőzőt két enyhén ívesen maghajlított műanyaglapból készítettem el, amiket összeragasztottam. A ragasztásnál gittet húztam a hézagba és lecsiszoltam. A hátsó spoilert egy nagyon puha műanyaglapból alakítottam ki. Ez is két darabból van. Külön készítettem el az alsó alacsonyabb, és a magasabb részt, majd összeragasztottam őket. Sajnos mikor már elkészült a teljes spoiler akkor vettem észre hogy kicsit magasabb mint kéne, de már nem változtattam rajta mert nem akartam jobban elrontani. Az első lökhárítón az alsótoldatot (azt hiszem koptatónak nevezik) vékony műanyaglapból csináltam,amit igyekeztem ugyanolyan ívűre hajlítani mint a lökhárító, és úgy ragasztottam oda.
Mikor az átalakításokkal elkészültem az egész autót karcmentesen lecsiszoltam, és fehérre alapoztam. Sajnos profi festőeszközeim nincsenek,ezért festettem egyszínű pirosra, az ezüst-piros kombináció helyet. Matricát az eredetit használtam fel,plusz egy régebbi készletből maradt meg az autó oldalán lévő Monte Carlo 2005 matrica.
A felhasznált műanyaglapok azok csak olyan otthon talált mindenféle puha,hajlékony műanyagok.
Tudom,hogy vannak hiányosságai, hibái,de nekem tetszik.