Az F-6D Mustang

North American F-6D Mustang

1:32, Dragon
Pintér György - Múzeumi krimik Szeretném bemutatni legújabb szerzeményemet amit a jézuska előlegezett meg nekem. Isten áldja meg érte!


Ezt a típust a North American Aviation nevezetű Egyesült Államokon belül található cég gyártotta,mégpedig nagy hatótávolságú kísérő-vadászrepülőgép szerep betöltésére.
A cég egy 1940-es angol rendelésre kezdett dolgozni,és 117 napos rekordidő alatt hozta ki a legendás gép prototípusát. 1944-re kialakult az európai hadszíntéren közismert ezüstszínű, buborék fülketetejű gép teljes kinézete. A Mustang legfontosabb feladata az volt, hogy a 8. Légiflotta kötelékében a mélyen fekvő németországi célpontok fölé kísérje az amerikai B-17-es és B-24-es bombázókat,és az út folyamán azokat oltalmazza.

Már régóta terveztem egy V12 erőforrással gyártott szövetséges vadászgép megépítését.A Mustang a Huricane-t,Spitfire-t,és a P40-Warhawk repülőgépeket utasította vissza ezen a téren.A netet böngészve találtam rá erre a gépre a www.jatekmakettcentrum.hu oldalán,és rögtön utánajártam a google-ban.

Hát,leesett az állam,gyerekek!
A makettet a Dragon cég állítja elő,hihetetlenül szép,pontos és részletgazdag kivitelezésben.A teljes motortér,a géppuskák és a pilótafülke is szépen kidolgozott.Mondhatnám,hogy tökéletes,de emberek csinálták ezt is,úgyhogy tévedhettek is akár.
De nem tették.

Az erőforrás nagyon szépen kidolgozott,én nem is fogom eltakarni,hisz ez a gép "lelke".
A géppuskák 6 db 12.7 mm es (50 cal)Browning-ok,ami gondolom nem meglepő.

Az alkalmazott motor 12 hengeres 60 fokos döntésú Packard Merlin V1650 különböző változatai.(Az itt következő adatok a Merlin V1650-7 motorra vonatkoznak) Furat 137mm, löket 152mm, kompresszióviszony 6:1. Hűtővíz mennyisége 63 liter, motorolaj 79,5 liter.A motor vagy egy állandó fordulatszámú (önbeálló), négytollú 3,40 m átmérőjű, 204 kg tömegű Hamilton Standard Hydromatic 24D50-65, vagy egy 3,35 m átmérőjű, 199 kg tömegű Aeroproducts Unimatic A-542-AI légcsavart hajtott meg. Az első 24-65, a második 22,5-57,8 fok között volt állítható)

A készlethez jár 3 db gumikerék,igen gumi!,teljes belső maratás,rugók és különböző fém alkatrészek a futóművekhez,és persze a 6db jó minőségű műanyag keret.

Festés:

A festést a gép teljes felületén a Tamiya nevezetű cég kiváló minőségű polírozható ezüst színű festékszórójával végeztem el,és mivel a panelvonalak vésettek és a szegecsek is kidolgozottak gondoltam miért is ne emeljem ki őket.Az ezüst réteg majd egy naps száradása után fele fele arányban higított fekete revell festékkel folyattam be a panelvonalakba,és a szegecsek közé,majd nedves textil-el át töröltem.A felesleg ezáltal el lett távolítva,ám a panelek közt és a szegecsekben a festék megmaradt.A motort feketére,rézszínűre festettem meg.A motort tartó keretet olaj drappra,a bakokat feketére festettem.A rotor kúp kék,a lapátok fekete és matt sárgák lettek.

A motort burkoló elemek a gép mellett egy "fújópadon" lesznek elhelyezve melyet egy munkás épen újrafest kék és ezüst színre valamit a gép nevét esetemben"Lil Marget"festi fel pirossal.A kabintető lel lessz takarva egy "ronggyal"a motort egy szerelő bütyköli,a többi személy meg a bombákat és a póttartályt ellenőrzi,függeszti fel,eközben a pilóta ellenőrzi a munkálatokat,figyel.

Összegezve:

A készlet egyedülálló,szép,és kívánatos:-)csak ajánlani tudom mindenkinek megéri az árát(9540ft)Előre bocsájtanám továbbá hogy ez a 5.makettem legyetek velem kíméletesek:-) de azért szeretném ha a hibáimra felhívnátok a figyelmemet.!
Dobozgrafika
Dobozgrafika
keret
keret
keret 02
keret 02
keret
keret
keret
keret
Motortér
Motortér
Dragon által nyújtott "plussz-ok"
Dragon által nyújtott "plussz-ok"
Útmutató
Útmutató
Útmutató
Útmutató
Útmutató
Útmutató
Útmutató
Útmutató
Útmutató
Útmutató
Packard Merlin V1650 7 2
Packard Merlin V1650 7 2
Packard Merlin V1650 7 3
Packard Merlin V1650 7 3
Motor a helyén
Motor a helyén
Lil Margaret(P-51D/F6D) A Memphis Belle társaságában :-D
Lil Margaret(P-51D/F6D) A Memphis Belle társaságában :-D
20120228262
20120228262
20120228261
20120228261
20120228260
20120228260
20120228257
20120228257
2010.11.19.
Utolsó módosítás: 2012.02.28.
kiskulics, Budapest
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Lac_us
2010.12.16. 09:48:53
Szép a gép, remélem, sok örömet okoz az összerakása.

A tetszés két c-vel írása az utolsó mondatban nagyon ütött!
Alessandro
2010.12.16. 18:49:19
Minden OK.lenne,de...két észrevételem lenne: az öntőkereteket lehetőleg ne a védőfóliába csomagoltan fotózd, valamint ha a véleményünkre vagy kíváncsi, akkor feltehetnél néhány fotót a kész vagy a készülő makettről!Akkor lehet hogy nekem is elnyeri a teccésem a Mustang!
lucky
2010.12.17. 10:34:30
Szia!
Csak a jobbítás végett:

...Az alkalmazott motorok a Packard Merlin V1650 különböző változatai. A motor 12 hengeres, V elrendezésű, a hengerek egymással 60 fokos szöget zártak be....
...A motor vagy egy állandó fordulatszámú.....Hamilton Standard Hydromatic 24D50-65 tipusú, vagy egy... Aeroproducts Unimatic A-542-AI tipusú légcsavart...
Ha már adod a moci fő méreteit akkor a teljes lökettérfogatot is illik megadni. Ez úgy 26-27 liter táján lehet ebben az esetben számítás útján.

A tervezett dióról: nem hiszem, h annyira siettek volna, h éles fegyverezés közben bütykölték volna a gépet....Előfordulhatott,de nagyon ritkán.
A sorrend szerintem először bütykölnek azután üzemanyag majd a végén fegyverezés. A jó hír az, hogy a pilóta mindegyiknél ott lehet.
hobbista
2010.12.21. 17:04:46
Biztos én vagyok a tudatlan, de az F-6 jelzés valami későbbi átjelölése a P-51-nek, vagy mi?
lucky
2010.12.22. 15:21:39
hobbista!
Így van. A II. vhb-s háborús P szériát a II.vhb után átnevezték F -nek.
hobbista
2010.12.23. 15:00:30
Kösz az infot lucky!
kiskulics
2011.01.01. 11:22:30
Köszi a hozzászólásokat,a képeket a jövőhéten kezdem el feltenni.
Karesz
2011.07.01. 21:56:00
Szia!

Az egyik kendvenc géptípusom, bár nem vagyok a szakértője!
A képeket viszont már én is szeretném látni.

Kircs
Karesz
2011.07.01. 21:56:36
Szia!

Az egyik kendvenc géptípusom, bár nem vagyok a szakértője!
A képeket viszont már én is szeretném látni.

Kircs
kiskulics
2011.07.03. 19:37:07
A héten fentlesznek ígérem csak nagyon elfoglalt voltam remélem tetszeni fog!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció