NPV Flying Circus
1:35
A cím egy fantázia szülötte repülőgépes show neve. A lényeg viszont a földön van, egészen pontosan a repülőtér betonjának a szélén. Ide érkezik meg tréleren maga a repülő, kissé szétszedve. Röviden ennyit a dioráma térben és időben való elhelyezéséről.

A „csapat” három járműből áll. Mindhárom érdekes a maga nemében, hiszen abszolút egyediek. Vegyük sorjában:

A Jeep
Ebben a léptékben polgári jármű elvétve akad. Sebaj, léteznek áttranszformálható terepjárók is. Mind időben, mind típusban kelt új életre az Italeri jól ismert Willyse. A cél egy CJ7 kialakítása volt. Ehhez meg kellett növelni a tengelytávot, a keréktávot. Mindkettő önmagában is betoldásokkal jár, természetesen a karosszériát is komolyan érintve. Ehhez a megfelelő méretűre vágott és hajlított műanyag lapokat használtam – a karosszériarestauráláshoz hasonló technikával. A kerekek sem maradhattak „virsligumik” ezért azokat megdupláztam szélességükben, a külső esetében a felni belsejét kivágtam. Mivel a valóságban is elképzelhető bármilyen átalakítás egy autón, szinte teljesen szabadon mertem gondolkodni ez irányban is. Így kerültek rá a különböző kiegészítők, kerékszélesítések, lámpák, ülések, motorextrák, szerszámosdobozok stb. is. A kerékszélesítésről egy mondatot: margarinos dobozból készítettem el a sárvédő alsó profilját és erre került fölülről több réteg késtapasz, amit azután méretre csiszoltam.

A tréler
A repülőszállító tréler teljesen egyedi, saját tervezésű. A váza léptékhelyes méretű balsa léc, kiegészítve műanyag keretdarabokból faragott elemekkel. A kerekek egy másik Jeep készletéből valók. Mivel forrásanyag – az ilyen trélerek ritkasága miatt – kevéssé álltak rendelkezésre, így teljesen a fantáziám és az itt-ott fellelt képek alapján terveztem meg a járművet. A rögzítőhevedereket papírból a kampókat illetve fogantyúkat drótból készítettem.

A repülő
A repülő bizonyos szempontból kakukktojás, de az ok egyelőre legyen titok. Mivel polgári és nem kevésbé sportos lett a repülő, az eredeti vadászgép némi átalakítása vált szükségessé. Ez annál is indokoltabb volt, mivel nem szerettem volna ha egy könnyedén felismerhető repülő kerül a trélerre. Így ezt a sárkányt is átszabtam. Toldásokkal, kivágásokkal igyekeztem egyedivé, és az eredetivel ellentétesen, sportossá tenni. A legérdekesebb a szárnyak törzsről való „leszerelése” volt. Mivel a makettben máshol illeszkedtek a szárnyak a törzshöz, így ha technológiájában valójában nem is, de lényegében az összeszerelt gépről kellett „levágni” a szárnyakat a megfelelő helyen. A kabintető nincs átlátszóra elkészítve, mivel nem látszik a takaróponyva alatt.

A helyszínül szolgáló reptéri beton a rétegelt lemez alapra kent vékony gipszrétegből van kialakítva, karcolásokkal jelezve a dilatációs hézagokat. A maketteken levő dekorációk saját tervezésűek és kivitelezésűek.
a01
a01
a3
a3
a4
a4
a7
a7
a9
a9
a12
a12
a13
a13
kabintető
kabintet
repalja
repalja
kiegészítések
kiegészítések
szélesítés
szélesítés
trélerváz
trélerváz
trélerfölső
trélerföls
toldások
toldások
2008.01.10.
Weiling Péter (wmormo), Pécs
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Stefan
2008.01.10. 11:59:34
Nagyon komoly és jól sikerült átalakítás és az ötletért is külön gratula!
Ha nem lennének a készülésről képek, meg nem mondanám milyen gép.
Sejtem, hogy melyik típus, de maradjon egyelőre titok, ahogy kérted, úgyhogy
nem is tippelgetek :)
bandi75
2008.01.11. 11:45:14
szép munka! viszont észrevettem valamit, amit nem tudok magamban tartani: szívócső 8db. van a géptetőn,
kipufogó már csak 6... :-)
Stefan
2008.01.15. 10:17:13
bandi75! Szerintem nincs ebben semmi különleges. Második világháborús gépeken is
lehetett látni (pl. korai Spitfire), hogy a 12 hengeres motorhoz 3-3 kipufogó
tartozott. Szinte design kérdése az egész :)
Bocsi, hogy az alkotó helyett válaszoltam!
wmormo
2008.01.18. 12:36:22
Köszönöm a hozzászólásokat. Való igaz, hogy nem foglalkoztam a szívó/kipufogó szám szinkronitással, szerintem így néz ki jól. Ráadásul mivel az egész autó egy házilag átalakított gép, bármi előfordulhat még a valóságban is.
P.
Mty,Matyi
2008.02.17. 17:52:42
Az ötlet érdekes,jó, de nekem furi
Stefan
2008.05.29. 11:57:14
Mikor árulod el, hogy milyen repülőgépből lett átalakítva?
Nekem van egy tippem, mondhatom? :)
wmormo
2008.06.03. 09:27:20
Hurricane Mk 1 (Airfix)

Gondolom ez volt a tipped.
Stefan
2008.07.28. 13:51:58
Igen, rá gondoltam. Nekem is ugyanez a kit van meg, azért volt ismerős.
Nem gondoltam volna, hogy még az Airfix is stimmelni fog :)
Csak azért voltam kíváncsi, mert olyan jól át lett alakítva, hogy nem voltam biztos benne,
hogy nem e egy Jak például (de, pár apróság azért elárulta).
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció