Német szerelőműhely
1:35
Pintér György - Múzeumi krimik Szeretném megosztani veletek új készülő diorámám első képeit. Szívesen fogadok észrevételeket, ötleteket a művel kapcsolatban.

Opel Blitz Type-s

Az Opel Blitz volt a németek legsikeresebb kísérlete arra, hogy szabványosítsák gépjárműállományukat (az 1930-as évek végén közel 100 különböző típusú gépkocsi állt német szolgálatban, ami óriási logisztikai nehézségeket okozott). A Blitz vezetőfülkéje acélból, teste pedig fából készült. A tí- pust számtalan feladatra vették igénybe, mentőautóként ugyanúgy megállta a helyét, mint mozgó javítóműhelyként, vagy parancsnoki járműként. A terepjáró képesség fokozásának érdekében a Blitz összkerékmeghajtást kapott, ezeket a példányokat Allradnak nevezték. A típust az összes hadszín- téren bevetették. Késői gyártású példányai pedig az acéltakarékosság jegyében fából és préselt papírból készült vezetőfülkét kaptak. A Blitz gyártása egészen 1944-ig tartott, amikor is a szövetséges csapatok sorra elfoglalták a gyártó üzemeket. A Blitz jól megépített teherautó volt, amely azonban bonyolultsága miatt mostoha körülmények között nem bizonyult kellőképpen megbízhatónak.
Technikai adatok: Hossz (m): 6,04
Szélesség (m): 2,28
Magasság (m): 2,17
Súly (kg): 3290
Fegyverzet: nincs
Páncélzat: nincs
Motor: 70,5 LE-s Opel 6 hengeres benzinmotor
Sebeség (km/h): 80
Hatótáv (km): 410


Kübelwagen Type-82

A Kübelwagen egyike volt a II. világháború legismertebb katonai gépjárműveinek és gyakorlatilag a német csapatok egyik védjegyévé vált az összecsapások során. A típus fejlesztése 1936-ban vette kezdetét, de tömeggyártása, a különféle elvárások folyamatos változása miatt csupán 1940-ben indult meg. Az apró Volkswagen ekkor egyből a német hadsereg szabványos személyszállító járművévé vált. A két legfontosabb követelmény, amelyeket a típussal szemben megfogalmaztak a kis tömeg és a könnyű gyárthatóság volt. Emellett a Kübel nagyon olcsó is volt. A megbízható, mozgékony és egyszerűen karbantartható gépjármű minden vele szemben támasztott követelménynek megfelelt. A gyártás 1944-es leállításáig közel 55 000 készült belőle. A típus változatai közül a Type 92-est zárt felépítménnyel gyártották. A jármű a sivatagban kezdetben szegényes teljesítményt nyújtott, de a speciális homokfutó kerekekkel felszerelt Tropenfest változat már minden szempontból megfelelt.
Technikai adatok: Hossz (m): 3,74
Szélesség (m): 1,61
Magasság (m): 1,35
Súly (kg): 635
Fegyverzet: nincs
Páncélzat: nincs
Motor: 24 LE-s Volkswagen HIAR (985 cc.) négyhengeres benzinmotor (1943 márciusáig)
Sebeség (km/h): 100
Hatótáv (km): 600


BMW R75

A BMW már a háború elött is komoly motorokat gyártott, de a háború közeledtével a Wermachtnak szüksége volt egy gyors, mozgékony, könnyű járműre ami nem is túl bonyolult. A BMW-nek akkortájt az R25-ös 250-es egyhengeres modelljei voltak a legnépszerűbbek. Gyártásban volt még egy 500-as és egy 750-es BOXERMOTOROS modell is. A Wermachtnak két testvérmodellt gyártottak, a BMW R75-öt és a Zündapp KS 750-et. Ezek tulajdonképpen teljesen megegyeztek, ám az egyes típusok között voltak különbségek.

Más motorokat építettek az Afrikában állomásozó egységeknek és mást az Orosz frontra. Az oldalkocsis változatoknak kardánhajtásuk és hátramenettel szerelt váltójuk volt. 1942 augusztusától a BMW és a Zündapp együtt termeltek a nagyobb hatékonyság érdekében. A BMW oldalkocsiját megtartották az egyszerűségre és felfüggesztése miatt. Több mint 20.000 darabot készítettek belőle évente és a motorok a legkeményebb orosz hideget is ugyanúgy bírták mint Afrika 50 fokos melegét.

Az R75-öst 1943 végéig gyártották amikor is a Eisenachz-i gyár olyan súlyos bombázást kapott, hogy le kellett állni az R75-ös gyártásával. Ezután kizárólag a Zündapp gyárban készültek oldalkocsis katonai motorkerékpárok. A rengeteg legyártott darab többsége megsemmisült, amik megmaradtak azokat a nyugatnémet katonaság még rendszerben tartotta az ország viszonylagos helyreállításáig.

Egy rendesen restaurált példány a mai napig kiválóan motorozható, és napi rendszerességgel használható. A gyűjtők körében, a jövőbemutató technikája miatt vált különösen népszerűvé. A megmaradt gyártósorokat szeretik a németek felhasználni később is. Nem volt ez másképp az R75 gyártósorainak esetében sem, ugyanis AWO-700 néven kidobtak egy kis szériában gyártott motort ami tökéletesen megegyezett a jó öreg R75-el.
Technikai adatok: Súly (kg): 420
Motor: Kéthengeres felülszelepelt Boxermotor (OHV)
Lökettérfogat (cm3): 745
Teljesítmény (kw/LE): 19/26
Sebeség (km/h): 95
Fegyverzet: nincs
Páncélzat: nincs

a dioráma

A dioráma
a dioráma
A műhely

A műhely
A műhely
Kübelwagen

Kübelwagen
Kübelwagen
Kübelwagen hátulról

Kübelwagen hátulról
Kübelwagen hátulr…
BMW R75

BMW R75
BMW R75
A műhely

A műhely
A műhely
2008.01.25.
Utolsó módosítás: 2008.01.28.
Roni, Budapest
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Mty,Matyi
2008.03.05. 19:54:10
A makett klas!
gnagy
2008.03.16. 18:23:02
Szia,

Tudnál segíteni a motoros figurák gyártójával, modellszámával, köszi!
Batur
2008.03.27. 12:40:45
Üdv!
A motoros figurák gyártója:Italeri száma:315

Remélem segítettem.
Ui.:Egyébként nagyon jól átalakítható szett,a hozzá adott 3 katonából 2 nagyon jól átalakítható(kivéve az álló katonát)én például ivó katonának állítottam be az egyiket aki épp a motorra ,,támaszkodik" a lábával,a másikból pedig egy földön ülő katona lett,aki éppen a fegyverét takarítja....
Salieri
2008.05.03. 20:55:48
Üdv!
Nekem van egy Italieri Kübel-em és azt szeretném megkérdezni,hogy hogy lehet nyitott ajtós autót csinálni belőle.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció