North American XB-70 Valkyrie

North American XB-70 Valkyrie

1:72, Italeri (2008)
Pintér György - Múzeumi krimik Egy barátom biztatására került sor a gép megvételére és megépítésére.
Bár még kezdő makettező vagyok, nagyon szerettem volna egy nagy gépet !
Nos ez sikerült is mert a gép a B-1 Lancerhez hasonlóan tényleg hatalmas.

A makett kibontása után szembetűnt egy egyszerű építési útmutató amely összesen 16 lépésből állt. Nagyon voltak a felületek és egyszerű volt összeilleszteni. Több száraz próba után rájöttem, hogy a szárny két felső fele nem passzol tökéletesen hátul. Összeillesztettem amennyire csak tudtam, összefogattam csipesszel és kipasztáztam. Jelentős javulás volt észlelhető a gépen. A másik dolog amivel még megszenvedtem és szerintem aki ezt a gépet választja ő is szembesülni fog vele. Ugye a "törzs" és a szárny alapja két külön részből tevődik össze. Nos az elején nagyon nehéz tömíteni pasztával mert kis hézag van de viszont a helyed annyira kicsi, hogy alig férsz oda.

Festés: A festés barátom javaslatára nem ecsettel, hanem fújással történt. A festéshez "egyedi" szín lett kikavarva. Nem igazán találtam hozzá olyat ami igazán passzolt volna. Először úgy döntöttem,hogy lefestem ecsettel a kis részeket (nagy felületre nem megyek rá, csak próba) neki is láttam a Revell 04-es színével de egy megtestesült rémálom volt. Hosszú húzásokkal csináltam mégis látszott az ecsetnyom..... Mi legyen ? Száradás majd átkenés még egyszer. Az ember azt hinné jobb lesz de csak rosszabb lett :S
Nem ajánlom az ekkora felületű dolgokat ecsettel festeni.

Matricák:

Két féle matricázásból lehet választani a makettezőnek.
A-B viszont ha a Version B-t választja a delikvens akkor a gép orrán alul lesz egy plusz fekete csík. Ez mellékelve is van az instrukcióban. Szerencsére mivel a felületek hatalmasak a kezem és a kis csipesz elfért mindenhol és a matricázás könnyedén, gördülékenyen ment.

Amikor végre kész lett a gép és szembesültem hatalmas létével, nem tudtam betelni a látvánnyal. Hatalmas és amikor bejön az ember a szobába akarva akaratlanul is rápillant ! :D


Nos egy fölvetődő ötlet, ha már így módosítom a cikket :)
Szerintetek jó ötlet lenne mellé egy B-58 as ami kíséri a gépet ?:)


Lépések:
-Sorjázás (Szerencsére nem volt nagyon sorjás)
-Ragasztás
-Összeillesztés
-Csiszolás (1000-1500 as vízpapírral)
-Tömítés
-Csiszolás
-Festés
-Száradás
-Kisebb hibák javítása
-Matricázás

Makett méretei:
Hossz: 79.2 cm
Fesztáv: 45 cm
Magasság: 13 cm (Bár én futóművet nem ragasztottam mert repülve szerettem volna)
IMAG0461

Doboz elölről
IMAG0461
IMAG0462

Hátulról
IMAG0462
IMAG0435

Tömítés és ragasztás után orr lemaszolva lefújva
IMAG0435
IMAG0443

Festés után !! :)
IMAG0443
IMAG0400

Festés előtt fölpróbálva jobb oldalon a concorde 1/144 (40.1 cm)
IMAG0400
received_1047052118654739.jpeg

Matricázás 1
received_10470521186…
received_1047088958651055.jpeg

Matricázás jobb oldal
received_10470889586…
received_1047089085317709.jpeg

matricázás törzs fölső felülete
received_10470890853…
IMAG0463

Készen felrakva (felfogatás ideiglenes)
IMAG0463
IMAG0464
IMAG0464
IMAG0465
IMAG0465
IMAG0466
IMAG0466
10965409_1047567855269832_525330866_n

Csak a méret végett ! 

Alul látható a380 as 1/444 es revell 50.1 cm hosszú !!! 

Jelentős különbség
10965409_10475678552…
10923444_285305798259810_2039766796558543616_n

Az említett usaf matrica a bal szárny alján
10923444_28530579825…
2015.02.06.
Utolsó módosítás: 2015.02.21.
Martin Kovacs, Gyöngyös
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Docy71
2015.02.18. 05:46:29
Gratulálok, tetszetős, látványos makett. Egy megjegyzés, az XB-70-es nagyfelületű szárnyvégeit repülési helyzetben a sebesség mértékében lehajtották,25-65 fokig.
p-51
2015.02.18. 07:24:47
Szia!
Irigyellek a gépért! Szép lett. De nem látom a fotókon, hogy le vannak festve a szélvédő kereteket? Ha lefestetted, akkor csak én nem látom, de ha nem, azt még tudod pótolni.
Üdv és még egyszer gratulálok!
p-51
p-51
2015.02.18. 07:26:06
Ja, és nem látom a listában a lakkozást, azt azért jó pótolni (nem a listában:), nehogy pár év múlva lepotyogjon a matrica.
Martin Kovacs
2015.02.18. 09:00:58
Köszönöm szépen srácok ! Igen tudom,hogy lehajtották picit de nekem úgy picit "esetlen" a gép .
Martin Kovacs
2015.02.18. 09:01:16
Köszönöm szépen srácok ! Igen tudom,hogy lehajtották picit de nekem úgy picit "esetlen" a gép .
Martin Kovacs
2015.02.18. 09:02:04
P-51: Igen le van festve félig az üveg csak a pilótafülke ablaka maradt "üveg" színű. Ha megnézed az életbeli gépet annak is le van.
Milyen lakkot ajánlasz rá ?
ElGatoNegro
2015.02.18. 13:10:18
Szia!

Nem gondolkodtál rajta hogy a szárnyakat szuperszónikus pozícióban (lehajtva) rögzíted?

Gratula a kithez...szép!

Üdv Gabesz
simonkaroly9
2015.02.18. 14:19:44
Szia! Hol lehet hozzá jutni a maketthez? Mostanában vetted vagy a szekrényben őrizted? Nagyon szép gép és az összeállítás is Klassz!
Zoli
2015.02.18. 16:09:16
Szia,
Lényegre törő és tárgyilagos leszek, de ezen ne sértődj meg! A cikket értékelni nem tudom, ez nulla, és nemcsak a helyesírás miatt. Legközelebb jobban fejtsd ki legalább az építést és festést! A makett nekem is tetszik, bár a képek alapján nem nagyon lehet megítélni a minőségét. Az biztos, hogy látványos, és bátor választás volt, főleg kezdőként! Az említetteken kívül csak a ferde pitotcső és a szárny alján fordítva felragasztott matrica tűnt fel. Ilyen apróságok főleg a figyelmetlenség számlájára írhatók, de ezeket gyorsan ki fogod nőni. Amúgy tényleg tetszik, sok sikert a következőhöz!
z
Martin Kovacs
2015.02.18. 20:05:50
ElGatoNegro: nem mert így nekem jobban tetszett, hogy egyenes vonalban van a szárny :)

Simonkaroly9: Most vettem 1.5 hónapja de nem tudom, hogy van-e még. 9800 Huf volt de ahogy néztem a legtöbb helyen 12.000 Huf körül mozog a kit.

Zoli: Nem veszem sértésnek a negatív kritikából tanul az ember, ez az első cikkem így nem igazán tudtam miket kellene beleírnom. Későbbiekben fejlődni fog remélem. A helyesírási hibákért elnézést ugyanis telefonról gépeltem be és ugye nem látom egyben a szöveget.
Zoli
2015.02.18. 21:01:15
Helyes, ennek örülök! Építőnek szántam, mint mindig, de sokan zokon veszik. Amúgy nem nagy dolog egy cikk megírása, csak írd le legközelebb a felsorolt dolgokat részletesebben (hol kellett tömíteni vagy csiszolni, mit mivel festettél stb)! Elég sok jó cikk van a honlapon, könnyen tanulhatsz belőlük.
z
p-51
2015.02.20. 18:35:57
Először fényeset, azután a mattot. Márkát majd ajánl másvalaki.
Az alul fordítva felragasztott felségjel helyett szerezz másikat, ilyen ezerszámra van mindenkinél, mérd le, hány mm, és küld valaki biztosan.
Az egyes ablaktáblák közötti csíkokra, vagy ablakkeretekre gondoltam, azt nem látom lefestve, de lehet, hogy csak a fényképed nem tökéletes. Nézz meg egy fotót az igazi gépről, akkor érteni fogod, mire gondoltam.
Üdv
solyom
2015.02.21. 09:19:12
Szia!

Mindig nagyra tartottam, ha valaki bele mer vágni ekkora gép építésébe.
Látványos lett, gratulálok hozzá!

BB
Martin Kovacs
2015.02.21. 15:12:55
Sólyom. Köszi szépen !! :D

Srácok, egyébként utána kutattam, említettétek többen hogy az usaf matrica az alján fordítva van. De hosszas kutakodás után rájöttem hogy nincs. Hozzáadtam egy képet a többihez nézzétek meg. Viszont az ablakon lévő csíkot pótlom !
p-51
2015.02.22. 09:18:43
Martin!
De igen, a te képed is ezt bizonyítja. Ugyanis Zoli nem az USAF matricáról írta, hogy fordítva van, hanem a felségjelről. A csillag "talpa", azaz a két alsó szára a gép hátulja felé kell hogy álljon, míg a csillag "csúcsa" a gép eleje, a belépőél felé. Nyugodt lehetsz benne. A csillagok (színtől függetlenül- még a vörösök is) mindig a kilépőélen "állnak"
Üdv és kellemes csillagkeresést kívánva:
p-51
Martin Kovacs
2015.02.22. 23:21:52
P-51 Tényleg igazatok van !!! Na keresek és javítom :)
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció