Óriás fóka és óriás Gusztáv

Focke-Wulf Fw-190 F-8 és Messerschmitt Me-109 G

1:24, Airfix No.16001 és 12002
Pintér György - Múzeumi krimik Horváth Sándor gépe - W-521 és Beregszászi Sándor gépe V-790

Fw-190:

Az eredeti gép 1945 telén-tavaszán a Dunántúlon állomásozott, pilótája egy okmány nélküli légigyőzelemmel rendelkezett a Magyar sasok c. könyv szerint.

A típusról két okból nem írok: elég ismert, valamint nem vagyok benne eléggé "otthon".

Előrebocsátva: magamat amatőr makettezőnek tartom, magamnak építek, ecsettel festek, és nem célom a mesterszint elérése, inkább gyűjtő vagyok. Ezért kérem a profi, mester makettezőket, hogy ne bosszankodjanak - ez a makett nem éri el az ő színvonalukat. Tulajdonképpen azért teszem fel az infora, mert egyéb okból végig lett fényképezve a folyamat.

A makett nem az enyém, hanem egy ismerősömé, ő kapta ajándékba évekkel ezelőtt. Nem makettezik, ez az egyetlen gépe. Összeállította évekkel ezelőtt, majd idén megkért rá, hogy fessem le a gépet.

Mivel nem kifejezetten járatos a hadirepülés dolgaiban, vegyesen építette a gépet, beépített a Fw-190A-hoz és a Fw-190F-hez tartozó alkatrészeket is. Mivel neki nem volt kívánsága, nekem nem volt vágyam, előfordulhat, hogy hibrid megoldások maradtak a ragasztásból. Egy pár dolgot korrigáltam, pl. a gépfegyvereket 6-ról 4-re redukáltam

Rövid leírás(nagyon rövid):
Tömítgettem kezdésként, mestertapasszal, mert amennyit én tömítek, ár-érték-arányban 110 forintos ára a legjobb. A pilóta és a kabinbelső festése után kívülről festettem, lakkoztam, matricáztam, lakkoztam, koptattam, lakkoztam, majd pótoltam a szélvédő hiányát. A kabintető már ki volt lyukasztva, valamikor ennél fogva volt felfüggesztve a gép, ezt nem tömítettem, mert nem próbáltam még soha, viszont itt is csaltam, mert ebbe a lyukba kötöttem be az antennát kényelmi megfontolásból, nem pedig a valós helyre.

Me-109G:

A Fóka tulajdonosának nagy álma volt egy Messer - mégpedig Beregszászi Sándor által repült gép makettje, ha lehetséges. Itt előfordulhat, hogy tévedtünk, de a rendelkezésünkre álló információk szerint a V-790-est repülhette Beregszászi Sándor.

Így hát nekiugrottam az info-nak, hogy árérzékenységünknek megfelelő makettet találjunk. Találtunk is egy Emilt, ami persze nekünk csak részben felelt meg. Így következett a konzultáció békésivel, aki segített az Emil átépítésében a megfelelő lakatrészek előállításával, matricákkal és nem utolsósorban (azaz főleg, mivel magam inkább a 4. generáció lekötelezettje vagyok) hozzáértésével.

Dudorok, légcsavarkúp, légcsavartoll - köszönet értük békésinek!

A megrendelő, a Fóka tulajdonosa itt csak mint izguló leendő gazda nézegette az emailon küldött képeket az építésről, festésről, stb. - bocsánat - egyik másik telefonos - olyan-amilyen lett.

Ezen felül az építésről (röviden, mint a Fókánál):
Úgy csináltam mindent, mint a Fókánál, bár itt a kipufogó füstnyomoknak jobban utánakérdeztem, remélem, sikerült. Bocsánat, itt egy hosszabb rész volt, de a fotók feltöltése után eltűnt a mai napon írt bővítés, másodjára gépelem. :)
Fotók mellékelve.

Úgy gondolom, hogy (idézet következik) az egyetlen igaz méretarány az 1/72, de így a második 1/24 után elgondolkodtam azon, hogy saját részre egyszer majd beszerzek egy P-51-et...

Végezetül természetesen:

70 év múltán is szép ez a két gép - azt gondolom.
Fw-190F-8 és Me-109G
Fw-190F-8 és Me-109G
tömítés 1
tömítés 1
tömítés 2
tömítés 2
kabintető próba
kabintető próba
pilóta 1
pilóta 1
pilóta 2
pilóta 2
pilóta 3
pilóta 3
terep és foltok sötétben
terep és foltok sötétben
terep és foltok világosban
terep és foltok világosban
rlm 74 75 76
rlm 74 75 76
terep
terep
új színek
új színek
új színek 2
új színek 2
új színek 3
új színek 3
motor
motor
motor 2
motor 2
matricák és koptatás
matricák és koptatás
hasa totál
hasa totál
matricák és koptatás 2
matricák és koptatás 2
már csak a kabintető hiányzik
már csak a kabintető hiányzik
már csak a kabintető hiányzik 2
már csak a kabintető hiányzik 2
már csak a kabintető hiányzik 3
már csak a kabintető hiányzik 3
Nekem ebből a szögből tetszik a legjobban a gép alakja
Nekem ebből a szögből tetszik a legjobban a gép alakja
már csak a kabintető hiányzik 4
már csak a kabintető hiányzik 4
már csak a kabintető hiányzik 5
már csak a kabintető hiányzik 5
spirál
spirál
már csak a kabintető hiányzik 6
már csak a kabintető hiányzik 6
mission completed
mission completed
mission completed 2
mission completed 2
Az  átoperálás  nulladik szakasza - Emilből Gusztáv 0. rész 2
Az átoperálás nulladik szakasza - Emilből Gusztáv 0. rész 2
Az  átoperálás  nulladik szakasza - Emilből Gusztáv 0. rész
Az átoperálás nulladik szakasza - Emilből Gusztáv 0. rész
Az  átoperálás első szakasza - Emilből Gusztáv 1. rész
Az átoperálás első szakasza - Emilből Gusztáv 1. rész
Az  átoperálás első szakasza - Emilből Gusztáv 1. rész közelről
Az átoperálás első szakasza - Emilből Gusztáv 1. rész közelről
Az  átoperálás első szakasza - Emilből Gusztáv 1. rész közelről 2
Az átoperálás első szakasza - Emilből Gusztáv 1. rész közelről 2
Az  átoperálás második szakasza - Emilből Gusztáv 2. rész
Az átoperálás második szakasza - Emilből Gusztáv 2. rész
Az  átoperálás második szakasza - Emilből Gusztáv 2. rész 2
Az átoperálás második szakasza - Emilből Gusztáv 2. rész 2
Az  átoperálás második szakasza - Emilből Gusztáv 2. rész 3
Az átoperálás második szakasza - Emilből Gusztáv 2. rész 3
Kamuflázs RLM 74 elcsalva RAL 7011-el - diszkont megoldás  - támogatva a hazai kisvárosok háztartási boltjait - 800 FT-os akril spray vásárlásával és kifújásával
Kamuflázs RLM 74 elcsalva RAL 7011-el - diszkont megoldás - támogatva a hazai kisvárosok háztartási boltjait - 800 FT-os akril spray vásárlásával és kifújásával
Kamuflázzsal 1
Kamuflázzsal 1
Kamuflázzsal 2
Kamuflázzsal 2
Kamuflázzsal 3
Kamuflázzsal 3
Kamuflázzsal 4
Kamuflázzsal 4
Kamuflázzsal 5
Kamuflázzsal 5
V-790 1
V-790 1
V-790 2
V-790 2
V-790 3
V-790 3
V-790 4
V-790 4
V-790 5
V-790 5
V-790 6
V-790 6
V-790 7
V-790 7
V-790 8 na itt látszik mekkora
V-790 8 na itt látszik mekkora
V-790 9
V-790 9
Végre együtt!
Végre együtt!
2015.03.31.
Utolsó módosítás: 2016.08.17.
p-51
békési - nagyon sok köszönet mindenért, amit a szövegben felsoroltam!
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
denkmeyer
2015.04.24. 07:20:55
Jól néz ki. Mellé tehettél volna valamit, a méreteit érzékeltetve...

D
futár
2015.04.26. 20:45:32
Sokat kihoztál a makettből, jól sikerült a festés is. A koptatás kifejezetten jó, bár én a belépőéleken kívül még a gépen mászó csizmák koptatását is imitálnám a szárnytő és kabin környékén. A géppuskák kormozása erősen túlzó, illetve a kipufogóé ha már ilyen erős, akkor nyúlhatna tovább a kilépőél mögé, az áramlás ívét követve. Még egy észrevétel, hogy a motorburkolatból a gép alján egy kis olajfolyást lehetett volna imitálni, a motorburkolat illesztéseitől illetve a tűzfaltól kiindulva, ahogy a légcsavarszél fújja hátra. Az F8-asra jellemző a szárnyak alatti 2-2 bombatartó, ezek hiánya feltűnő. A farokkerék behúzott, repülés közbeni helyzetben van. A szárnyaknak külső géppuskái ugyan nincsenek, de ha jól tudom, az ezeket borító domború lemez az F8-asokon is ott volt.
p-51
2015.04.30. 10:42:00
Köszönöm a véleményeket, hozzászólásokat. Hát igen, ez nem jutott eszembe, hogy jó képet is tegyek fel róla, valóban borzasztó nagy gép egy 1/24-es, de sajnos már a gazdájánál van, nem tudom újból fotózni. A füstnyomoknak nagyon utánanéztem, de ezek szerint sajnos nem eléggé. A farokkerékkel nem volt kedvem küzdeni, szétszedni nem akartam a törzset. A lábnyomok megvannak a szárnyon, meg a kabintető környékét is koptattam, csak szerintem fotózni nem tudok túl jól, és nem látszik eléggé. Az szépen meg volt a Magyar sasok c. könyvben, azért is volt könnyebb dolgom vele, mint a füstnyomokkal. Sajnos az olajfolyásnak nem néztem utána, és az F-8-ra jellemző egyedi alkatrészeknek sem. Gondolkodóba estem az építés során, hogy bővítsem-e a saját gyűjteményemet 1/24-el, de inkább maradok a 72-nél, és ez egy kaland marad a makettező pályafutásomban...
pmheros
2016.08.23. 08:55:28
Elismerés a belefektetett munkának!
Az Emil Gustav átalakítás komoly feladat volt! Persze csodát nem lehet tenni a jelentős különbségek miatt, de egy "nem kifejezetten járatos a hadirepülés dolgaiban" emberkének a polcára kitéve, biztosan kellemes merengős-, fantáziálós időtöltést okoz majd a nézegetése. (Valójában a makett sosem lesz olyan mint az igazi, mindig kell hogy belelássuk azt, hogy a polcunkon lévő apró műanyag, az ugyanaz a fantasztikus bestia, ami a szívünket megdobogtatja. Szóval repcsi építése elérte a célját.)
p-51
2016.08.23. 14:38:38
pmheros!
Köszönöm szépen!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció