Már régóta fenem a fogam egy második világháborús japán gépre és egy hidroplánra. A Tamiya ezen makettje megadta mindkettőt!
A makett alapvetően nagyon szép ahhoz képest, hogy 97-es. A keretet elsőre átfutva jópár részleteket láthatunk, teljesen tiszta az öntvény és elég pontos is! Nem bírtam kivárni az októbert a fotómaratásig és a nagyobb darabokat összepróbáltam! A törzs és szárnyak ragyogóan passzolnak, tömítésre szinte nem is lesz szükség (úgy tervezem a törzset kicsit megmelegítem hajszárítóval és nagyon finoman széthúzom, hogy tökéletesen passzoljon a szárnytő). Na de lássuk mik az extrák:
- A géphez pilóták is tartoznak, akik ugyan úgy néznek ki és sajnos nem a combjukat markolásszák, ami megnehezíti az átalakításukat is, habár az öltözetük nagyon szép és részletes
- A propellert "csapágyazva" tehetjük be egy betéttel, ami a tengelyvégre szorul, tehát garantáltan forogni fog a légcsavar
- Külön fém nehezéket találunk a csomagban, ami kiegyensúlyozza a gépet.. legalábbis remélem, hogy ki fogja, ugyanis csak egy darabot adtak
- Az útmutatóban van egy kicsi szürkeárnyalatos kép a lezuhant gépről, valamint pár magyarázó ábra, hogy hogyan tárolták a repülőt az I-400as tengeralattjárókban...
...merthogy bizony ezeket tengeralattjáróból indították, ami elég exkluzívvá teszi madarunkat. Ráadásul a gép szépsége, hogy mivel vízre tervezték, a gyártás során vörös alapozót is kapott a gép. Természetesen a festék így is hullott róla és a kopás a két különböző színű bevonat kopásával nagyon szép látványt fog nyújtani (remélem)! Úgy tervezem, hogy kicsit a matricát is vissza fogom kaparni, hogy tényleg egyenletes, természetes kopást érjek el mindenhol.. habár az úszók és a szárnytő azért talán kicsit nagyobb figyelmet fog majd kapni.
Egyenlőre ennyit tudok elmondani a makettről, talán az egyetlen dolog, ami lehúzza a borsos ára... legalábbis a felmutatott elemszám mellett én durván feleennyiért vettem volna meg... bár azért hozzá kell tennem, hogy a sérült doboza miatt így is volt rajta durván 30% árengedmény!
Pár kép egy lezuhant példányról: http://www.j-aircraft.com/walk/tim_hortman/timm6a1.htm
Ami alapján helyből le lehet vonni a következtetést, hogy az útmutató színeiben nem nagyon lehet bízni ugyanis a belsőt RLM 66-os színűnek írja...