Pintér György - Múzeumi krimik
Ez a repülő kb 2 éve készült. Nagyon megörültem már a dobozgrafika láttán, hogy egy Hazánk felett vívott légi harcokból "ismert" gép építhető meg belőle. Természetesen ezt választottam. A matricalap még egy Franciaországi bázisú század gépét kínálja.
A kit a szokásos Academy minőség, szép felülettel, vékony, finom vésett panelvonalakkal. Be kell valljam, hogy utóbbi időkben jobban preferálom az Academy készleteit, mint a Revell, vagy az Italeri gyártmányait. Azok között is vannak szépek, de valahogy az Academy mostanában jobban "ízlik".
Szépen és problémamentesen lehet dolgozni a készletből. A motor és a kabinbelső elfogadható, mondhatni a gyártótól és a méretaránytól megszokott. Van hely a feljavításoknak, csak az a bökkenő, hogy a kabintető vajmi keveset enged látni a kabin berendezéséből. Nyitott fülkeretővel szerintem nehéz megépíteni, mert az anyagvastagságok miatt nagyon elállna a hátratolt kabintető. Gondolom marad ilyen esetekre a házi újragyártás.
Illeszkedési gond csak a motorburkolat és a törzs között volt. A motorburkolat alsó fele ~1mm-rel lóg a törzs hasvonala alá. A többi klasszikus helyen csak a minimális kis paszta és csiszolgatás kellett.
A festést ecsettel végeztem, több rétegben. A matricák jó minőségűek, jól tapadnak, könnyű velük dolgozni. A vezérsíkok "checkertail" matricáit úgy terveztem, hogy nem használom fel, hanem magam festem fel a kockás mintát.
Végülis mire odaértem, valahogy megrettentem tőle, és miután már többször megtorpantam a maszkolás előtt, maradtem inkább a matricánál. Jól mutat, de szerintem sokat elrejt a panelvonalakból. Bár tegyük hozzá, hogy ebbe azért a kockák optikai hatása is bejátszik, nem is keveset....
A lakkozás után koszolgattam, koptattam egy kicsit.
Miután bekerült a vitrinbe, a Messzerem mellé, akkor tűnt csak igazán szembe, hogy milyen méretbeli különbségek vannak a Bf-109 és a P-47, P-51, P-38 gépek között, az amerikai gyártmányok javára. Ezt eddig is tudtam, de érdekes volt látni...