P-47D

Republic P-47D Thunderbolt

1:72, Academy No.2175 (1998)
Pintér György - Múzeumi krimik Ez a repülő kb 2 éve készült. Nagyon megörültem már a dobozgrafika láttán, hogy egy Hazánk felett vívott légi harcokból "ismert" gép építhető meg belőle. Természetesen ezt választottam. A matricalap még egy Franciaországi bázisú század gépét kínálja.

A kit a szokásos Academy minőség, szép felülettel, vékony, finom vésett panelvonalakkal. Be kell valljam, hogy utóbbi időkben jobban preferálom az Academy készleteit, mint a Revell, vagy az Italeri gyártmányait. Azok között is vannak szépek, de valahogy az Academy mostanában jobban "ízlik".

Szépen és problémamentesen lehet dolgozni a készletből. A motor és a kabinbelső elfogadható, mondhatni a gyártótól és a méretaránytól megszokott. Van hely a feljavításoknak, csak az a bökkenő, hogy a kabintető vajmi keveset enged látni a kabin berendezéséből. Nyitott fülkeretővel szerintem nehéz megépíteni, mert az anyagvastagságok miatt nagyon elállna a hátratolt kabintető. Gondolom marad ilyen esetekre a házi újragyártás.
Illeszkedési gond csak a motorburkolat és a törzs között volt. A motorburkolat alsó fele ~1mm-rel lóg a törzs hasvonala alá. A többi klasszikus helyen csak a minimális kis paszta és csiszolgatás kellett.

A festést ecsettel végeztem, több rétegben. A matricák jó minőségűek, jól tapadnak, könnyű velük dolgozni. A vezérsíkok "checkertail" matricáit úgy terveztem, hogy nem használom fel, hanem magam festem fel a kockás mintát.
Végülis mire odaértem, valahogy megrettentem tőle, és miután már többször megtorpantam a maszkolás előtt, maradtem inkább a matricánál. Jól mutat, de szerintem sokat elrejt a panelvonalakból. Bár tegyük hozzá, hogy ebbe azért a kockák optikai hatása is bejátszik, nem is keveset....

A lakkozás után koszolgattam, koptattam egy kicsit.
Miután bekerült a vitrinbe, a Messzerem mellé, akkor tűnt csak igazán szembe, hogy milyen méretbeli különbségek vannak a Bf-109 és a P-47, P-51, P-38 gépek között, az amerikai gyártmányok javára. Ezt eddig is tudtam, de érdekes volt látni...
A00
A00
P3130868
P3130868
P3130871
P3130871
P3130872
P3130872
P3130873
P3130873
P3130874
P3130874
P3130875
P3130875
P3130877
P3130877
P3130878
P3130878
P3130879
P3130879
PA179337
PA179337
PA179338
PA179338
PA179339
PA179339
acad_p-47d-razorback
acad_p-47d-razorback
p47_montage
p47_montage
2012.01.21.
Utolsó módosítás: 2013.10.02.
cserbal, Budapest
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
denkmeyer
2012.02.02. 07:32:13
Szép!

denk
szecsigeri
2012.02.02. 08:53:02
Üdv!
Nagyon jó, nekem tetszik! A kabinban elfért volna az oldalfalakon néhány kapcsoló, vezeték! Na de ez semmi, mivel ez nem látszik. Viszont a panelvonalakat befolyathattad volna, de ezt utólag is pótolhatod! A kabintető festését szépen megoldottad, mivel ezeket elég nehéz maszkolni. Összességében szép gépet hoztál össze, és külön pont azért mert ecsettel van!!! :)
Üdv és további jó makettezést! :)
Kferro
2012.02.02. 12:30:17
Gratulálok hozzá, nagyon szép munka! A Szecsigeri által említett kabintető festését én is megdicsérem, mert az nagyon jó lett.
Viszont a panelvonalak befolyatása nekem is hiányzik.

[i]"meredtem inkább a matricánál. Jól mitat, de szerintem sokat elrejt a panelvonalakból."[/i]
Használj matricalágyítót- és feszítőt, annak segítségével a matrica szinte belefolyik a panelvonalakba.
flóra atilla
2012.02.29. 20:26:49
Üdv!

Ez egy nagyon szépen meg épitett és meg festet gép. Én kezdő vagyok és még én is
ecsetelek de eszt a müvet látva egyre nagyobb a fel lángolásom.Én is rendeltem egy ilyen gépet.És szeretnék töled kérni egy pár hasznos tippet tanácsot hogy hogy is kezdjem el. Elöre is köszönöm
cserbal
2012.03.01. 07:15:59
Kedves Atilla!

Kérlek, hogy a
balage981@yahoo.com
címre küldj egy levelet, amire válaszolni tudok, és akkor megírok még egy pár dolgot, illetve lehet, hogy tudok még küldeni fotókat az építésről.

Üdv

B
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció