P-51D Mustang

North American P-51D Mustang

1:32, Dragon
Pintér György - Múzeumi krimik Szeretném nektek bemutatni készülő makettemet,annak is a kabinját.
Mivel elsősorban csöves,modern gépeket építek,a makett és a kiegészítők beszerzése után az egész építés megfeneklett,nem volt kedvem hozzá,többször meg is hirdettem itt az oldalon,de finoman szólva a kutya se volt rá kíváncsi.Gondolom az alapkészletet illető durva kritikák miatt,amelyek több esetben is helytállóak.Így aztán úgy voltam vele,hogy nem herdálom el bagóért,mégis nekikezdek.
A maketthez beszereztem az Aires kabinját és futóműaknáját,habár ezek eredetileg a Trumpi készletéhez készültek,de a piacon gyantakészlet ehhez nincs.Jött még az Eduard Big Ed kiadása,már konkrétan a Dragon maketthez,rengeteg felesleges és elméretezett alkatrésszel.
A kabinnal készültem el eddig,ahol az alapkészlet egyetlen alkatrészét sem használtam fel,viszont vegyesen építettem be mindkét kiegészítő egyes elemeit.A gyanták annak ellenére egészen jól passzoltak,hogy egy teljesen más maketthez gyártották őket.Az ülés helyett másikat készítettem,mivel a gyanta nem igazán tetszett.Itt volt mindkét kiegészítő legnagyobb bakija,szerintem,ugyanis mind az Eduard,mind pedig az Aires olyan méretben készítette el az ülés hevedereit és némelyik csatot,hogy az még talán 1/24-es méretben is nagy lenne.Szóval ezek helyett is jött a házi gyártmány.
Szóval jelenleg itt tartok,folyt. köv.
DSC_0291
DSC_0291
DSC_0292
DSC_0292
DSC_0293
DSC_0293
DSC_0301
DSC_0301
DSC_0303
DSC_0303
DSC_0308
DSC_0308
DSC_0305
DSC_0305
DSC_0307
DSC_0307
2014.05.15.
kallaipeti, Mindszent
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
messzeres
2014.05.16. 08:34:44
Remekmű!
Szerintem nagyon nem baj, hogy nem adtad el !!
Üdv!
szesz
2014.05.16. 12:11:11
Szia!

Ha a továbbiak is ilyen minőségben fognak elkészülni, remekmű születik. Nagyon tetszetős lett a kabin belső

Üdv,
Szesz
vlevi
2014.05.16. 17:20:11
Mostmár végig kell csinálni!

Ígérem, én követni fogom az építést.

:)
neos
2014.05.16. 18:36:14
Nagy gratuláció!!! Nagyon szép,precíz építés. :-)
hangagyula
2014.05.16. 21:58:24
Gratulálok fantasztikusan dolgozol,
kallaipeti
2014.05.17. 16:38:09
Köszönöm a dicsérő szavakat,természetesen ahogy halad az építés további cikkeket szeretnék majd készíteni.
Üdv Mindenkinek!
Muzzy
2014.05.21. 10:43:41
Szia!
Tetszetős, azonban szerintem két apró hibát javítani kellene. Az egyik, a padlólemez végig fa volt a kabinban, nem csak a pedál alatt. Javaslom, a pedál alatti festést az egész padlón folytasd. (miért lenne a pedál alatt fa, majd az ülés alatt fém borítás????)
A másik, az ülés mögötti nagy dobozt is fesd le matt feketére, mert ez egy puhafalu (gumirozott) tüzelőanyag tartály volt.
Muzzy
kallaipeti
2014.05.21. 16:21:23
Szia Muzzy!
Köszönöm az észrevételeid,igazán jól esik,hogy érdemben elgondolkoztatott a munkám,a megjelenő cikkeknek alighanem ez is valamint a tapasztalatcsere a célja.Nem állíthatom,hogy az általad felvetett problémák engem nem foglalkoztattak,mindazonáltal a festések nem hasraütve készültek.Nincs nagy irodalmam világháborús gépek tekintetében,ezért az építés során neten fellelhető,néha feketén letölthető anyagokra támaszkodom.Ezek tanulsága szerint a padló festése úgy tűnik több féle sémát is követett,volt teli natúr fa,telibe fekete,teli interior green,fele natúr fa a botkormánytól hátrafelé zöld és volt az is,amelyet én készítettem,tehát botorság lenne kijelenteni,hogy csak az a helytálló,amelyet én csináltam,vagy amelyet te javasolsz.Tehát én ennek fényében döntöttem így,és aligha követtem el vele történelemhamisítást.A tüzelőanyag tartály már más kérdés,az gyári fotókon nyers állapotában fekete,viszont beépítve,eredeti fotót szinte nem is találtam róla,hiába keresetem,persze ez nem jelenti azt,hogy nincs csak én nem találtam.Ilyenkor mit csinál a magamfajta kezdő versenyző,naná,hogy nagy neveket másol,így tettem én is.Brett Green,David W. Aungst,Gary Wickham és még sorolhatnám mind elkövették azt a színválasztási hibát,mint én.Csak remélhettem,hogy mivel némelyikük USA-beli jobban ismerik a típust,mint szerény személyem.Lehet rosszul döntöttem,de akkor rosszul döntött még rajtam kívül kismillió,némely esetben igen komoly makettépítő,aki publikálta is a munkáját erre-arra.
Legvégül pedig,mivel a kabin festve-ragasztva-lakkozva-matricázva van,nincs az az ok,amiért szétkapnám és elölről kezdeném.
Remélem azért figyelemmel kíséred majd a munkám a továbbiakban,mivel nem vagyok a kor szakértője szükségem lehet segítségre.
Üdv,Peti Mindszentről
Muzzy
2014.05.22. 11:16:15
Szia kallaipeti!
Természetesen mindenkinek szíve joga úgy elkészítenia gépét, ahogy akarja. Én a fényképekből indultam ki, azok alapján gondoltam idejében szólók, még lehetne módosítani, de természetesen ez a Te döntésed.
Azonban lenne néhány észrevételem:
Először a makethez:
A Mustang elég nagy darbszámban készült, lehetnek benne eltérések. Itt mindjárt tisztázni kell, mikori gépet építesz? Háború alattit, utánit? Melyik alváltozatot?
A korai "A" mustangnál maga a szárny volt a padló, ez később helyettesítették funérlappal.
A háború alatt az amik is ahol lehetett, nem fémet használtak, ezért funérlemezből készült a padló. Háború utáni gépeknél (korea) viszont jól látszik a fém padló. Műzeumi darabok meg nem mindíg alkalmasak elsődleges forrásnak....
Az is igaz, hogy rengeteg alvállalkozó volt, aki szállította az alkatrészeket, elég csak az ülést venni, annak is több fajtája volt, és igen vegyes színekben készült.
Ennek alapján elsősorban a megmintázni kívánt gép dönti el a padlózatot.
A másik, a referenciák.
Makettet nem szokás figyelembe venni referenciának.
Elhiszem, hogy Brett Green nagy név, de senki sem hibátlan. Gondold el, mennyire tud utánamenni ezeknek az apró dolgoknak, amikor éves szinten rengeteg makettet készít? Lásd EDU Me 109-es cikke, ahol "elfelejtette" a méreteken ellenőrizni, ami igencsak számomra megkérdőjelezi hitelességét.
Még egyszer én csak észrevételeket tettem, de a döntés a Tiéd. (részben, hogy alig fejezek be makettet éppen az az oka, hogy az ilyen piszlicsáré dolgokon mmegakadok, és rengeteg időt fektetek a kutatásba, ahelyett, hogy építeném a gépeket.)
További sok sikert az építéshez!
Üdv
Muzzy
kallaipeti
2014.05.22. 12:44:28
Szia Muzzy!
A dolog enyhe értelmetlensége pont abban áll,hogy nagy példányszámban épült a típus,tehát ha valaki 100%-os bizonyossággal megmondja,hogy egy bizonyos pilóta gépében a padló vagy egyik másik kezelőszerv milyen színű volt,(amely szintén gyakran változott a Mustang esetében)az egy-két kivételtől eltekintve feleslegesen nagyít.
Makett persze nem tekinthető referenciának,de az vesse rám az első követ,aki ha nem talált megfelelő háttéranyagot,akkor nem vette figyelembe az általam még mindig nagy névnek tartott makettező munkáját.Azt hiszem a kiragadott Brett Green munkásságát nem lehet pitiánernek venni,sokat épít ez igaz,de nála ez már nem csak hobbi,hanem munka is.Csak szeretnék olyan minőségben építeni mint ő.
Sajnos makettet én is ritkán fejezek be,bár ez inkább a munkámnak tudható be,aligha viszem a gépet versenyre,mert arra sincs időm,itt viszont szívesen megmutatom,hátha,mint tőled én tanulok,más pedig esetleg tőlem tanul,ki tudja?
Mindamellett megköszönöm,hogy figyeled a munkám.
Üdv,Peti
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció