Pintér György - Múzeumi krimik
2010.06.11.-én jelent meg azonos című cikkem, amiben az akkor megvásárolt kittet mutattam be.
Akkori írásomban a készletet "JÓ" (négyes) osztályzattal illettem...
Ezt szeretném módosítani kettes fölére. Az olasz gyártó nem igazán tett ki magáért, amikor ezt a terméket kivitelezte. Hol is kezdjem?
1. Az építési leírásban sehol sem említik, hogy az A öntőkereten lévő 52-es számú alkatrész egyáltalán létezne. Azonban meglehetősen lényeges elem, mivel a rádió antennájának konzolja (ha nem nézek meg pár képet a neten, észre sem veszem).
2. A készletből számos olyan elem hiányzik, amit igazán nem lett volna nehéz a taljánoknak legyártani. Ezek pedig az elől lévő vontató kampók, az ülések mögött lévő tárolórekeszek a háttámlákkal, a hátsó ajtókon lévő benzines kanna tartók, a belsőperemen található rudak és egy tisztességes ajtózsanér pár hátulra, de visszapillantók is hiányoztak.
3. Az öntőkeretet nyilván valami zöldfülű készítette, mert igen érdekes módon kerültek a keretbe az alkatrészek. Pl.: A meghajtó fogaskerék, nem egy-egy fogon csatlakoztak, hanem egy-egy fog közben... Naná, hogy nem lehetett normálisan leszedni.A géppuskák, lánctalpak és szerszámok is hasonló stílusban kerültek fel a keretre, bár ezeket károk nélkül le tudtam szedni.
4. A színkínálat és matrica kínálat igen szegényes, tekintve hogy a guglin, vagy 20 féle mintázatot találtam.
5. Nem volt sok sorja, de mind olyan elbaltázott helyen hogy lefaragásuk lereszelésük némi időt vett igénybe.
6. Az alkatrészek kb fele nem igazán passzolt, és egy-kettő köszönőviszonyban sem volt társaikkal, ilyen az első felfüggesztés stabilizátora és az orr lemez.
7. A hátsó ajtók zsanérjait egy L alakú borzalommal helyettesítették.
8. A készlethez tartozó egyik katona (elméletileg géppuska kezelő) teljesen oda nem illő, sehova sem lehet beilleszteni...
Az építésről:
Maga az építés teljesen szokványosan ment, vágás, csiszolás, némi tömítés, stb. Az általam hiányolt darabokat megpróbáltam pótolni.
A két elülső vontató kampót nyomtatópapírból formáltam meg, majd pillanat ragasztóval megkeményítettem, száradás után, pedig kicsit alakítottam majd felszereltem. Ide készítettem egy drótkötelet, amit egy elektromotor tekercsének négy szálából fontam.
Egy vastagabb rézdrótból vágtam méretre a belső "korlátok" részeit majd azokat ragasztottam fel.
A hátsó ajtókra vékony rézdrótból készítettem a benzines kanna tartóit.
A belső, ülések mögötti tárolókat műszaki-rajzlapból készítettem el, amin a háttámlákat is papírból alakítottam ki.
Sajnos az ajtó zsanérjait és nyitószerkezetét nem tudtam kivitelezni, így csupán csak egy vastagabb C alakú rézdarabbal oldottam meg, de így sokkal jobb lett, mint az Italeri megoldása.
Egy kis extrát is gyártottam, afféle kísérlet képen. Egy panzerschrekket készítettem papírból, rézből, pillanatragasztóval. Miután összeszedtem a fegyver adatait, neki kezdtem. Egy nyomtatólapból kivágtam egy megfelelő hosszúságú csíkot, amit egy kb 1,2 mm-es szegre csavartam fel, majd egy csepp ragasztóval fixáltam. Ezután készítettem el a pajzsot. Szintén nyomtató papírból vágtam ki a megfelelő méretet és ragasztóval keményítettem meg. A fogantyúkat és hasonlókat szintén vékony, papírszálból készítettem. A hátsó traktust és a gyújtó kábelt egy vékony rézdrótból csináltam meg. ez után alapoztam, majd festettem és egy kis kormot (próbáltam) vittem fel rá.
A makettről még hiányzik a kosz, de csak azért, mert még nem döntöttem el, milyen dion lesz.