1/24 Tamiya Peugeot 205 T16

Peugeot 205 T16

1:24, Tamiya No.24054 (1986)
Pintér György - Múzeumi krimik Nos, ismét egy rally klasszikust, és megint a francia gyártó modelljét választottam, ezúttal a Peugeot 205 T16-os versenyautó 1/24-es másolatát sikerült magamévá tennem :)

A makett előtt egy pár szó az igazi autóról:

A Peugeot 205 T-16 egy különleges technikai megoldásokat felvonultató gépcsoda.
Ezzel az autóval többször is megnyerték a Rali Világbajnokság küzdelmeit, s csakúgy, mint utódja a 206 WRC a debütáló évben kiemelkedő eredményt ért el, sőt világbajnok lett! A kocsi alapja a népszerű P205 utcai változata volt, de a külső hasonlóságon kívül más közös szálat kár is lenne keresnünk.

A versenyeken induló autók rendkívül merev csővázra épült konstrukciók voltak. A motort az autó közepén helyezték el, így szinte egyforma volt a tengelyek terhelése, a súlyelosztás, s a motor helyzete miatt igen alacsonyra került súlypont a kanyarstabilitásnak és az autó útfekvésének kedvezett.
A motor egy külön történet: kétezer köbcentiméter hengerűrtartalmú, turbófeltöltéses, töltőlevegő-visszahűtéses, benzin- és vízbefecskendezéses (ez az intercoolert és az égésteret is hűtötte), dupla vezérműtengelyes erőforrás igen gyorsan mozgatta az üvegszálas karosszériát, köszönhetően közel 500 lóerős teljesítményének és 600 Nm-nél is nagyobb nyomatékának. Százra 2,5 másodperc alatt gyorsult az autó, és a 200 km/órás tempó eléréséhez sem kellett több, mint 9 másodperc. Ez a típus óriási hírnevet szerzett a Peugeot márkának, melyet a 206-tal aratott diadalok öregbítenek tovább.
(forrás: www.auto1.hu)

És akkor pár szó a makettről:

Ahogy sok régebbi Tamiya versenyautó makett, úgy ez is a legjobbak közé tartozik kidolgozottság, pontosság terén. A kasztnin nem találtam hibákat, sorját is csak elvétve, és ez nagyjából az összes elemre igaz, figyelembe véve, hogy a makett 1986-ban hagyta el a Tamiya gyárat, nem rossz azért. Ami szintén örömet okozott, hogy a matricák is tökéletes állapotban vannak, minimális sárgulás van csak, de kiszáradásnak, repedezésnek, törésnek még csak nyomát sem lehet felfedezni, remélem ez akkor is így lesz, ha a matricák bevetésre kerülnek :)
A készlet alapból tartalmaz egy kevés fotomaratást, ez is feldobja a makettet, valamint érdekesség még a teljesen átlátszó alváz-burkolat, bár ennek ellenére én valószínűleg le fogom festeni.

Negatívum például az üléseknél fedezhető fel, érdekes módon az ülésekre úgymond "rá vannak öntve" a biztonsági övek, elég viccesen néz ki, hülyeség szerintem. A gumik is egész jók, kevés sorja van rajtuk, az üveg alkatrészek természetesen szép tiszták, a motor is nagyon részletes, a képeken látni milyen sok darabból áll. A maketthez adnak egy japán (milyen szerencse :D ) és egy angol nyelvű 8 oldalas építési útmutatót.
Összefoglalva: ismét egy jó kis pepecselős makettel van dolgunk, sok-sok elemmel. Akik kedvelik a rally klasszikusokat, azoknak kötelező darab. Az építést hamarosan elkezdem, az "Autók és más puhatestű járművek" valamint a "Rally autók" fórumban figyelemmel kísérheti akit érdekel, és persze a kész makettet majd felteszem cikk formájában az oldalra.
DSC00084
DSC00084
DSC00085
DSC00085
DSC00087
DSC00087
DSC00090
DSC00090
DSC00091
DSC00091
DSC00104
DSC00104
DSC00105
DSC00105
DSC00096
DSC00096
DSC00097
DSC00097
DSC00103
DSC00103
DSC00098
DSC00098
DSC00102
DSC00102
DSC00109
DSC00109
DSC00110
DSC00110
DSC00112
DSC00112
DSC00108
DSC00108
2008.03.01.
Utolsó módosítás: 2008.03.04.
Raybrig_89
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
grys
2008.03.04. 12:38:18
Jó a cikk Ray!Majd az első féltengelyekre figyelj mert nekem nem értek ki a kerékagyakig valamint a kormányművet mintázó alkatrész túl hosszú volt és kifelé nyomta a kerekeket elég csúnyán.
Raybrig_89
2008.03.04. 19:04:40
Köszi,hogy szóltál majd megpróbálok odafigyelni rá,meg kijavítani:)
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció