Pintér György - Múzeumi krimik
Nos, ismét egy rally klasszikust, és megint a francia gyártó modelljét választottam, ezúttal a Peugeot 205 T16-os versenyautó 1/24-es másolatát sikerült magamévá tennem :)
A makett előtt egy pár szó az igazi autóról:
A Peugeot 205 T-16 egy különleges technikai megoldásokat felvonultató gépcsoda.
Ezzel az autóval többször is megnyerték a Rali Világbajnokság küzdelmeit, s csakúgy, mint utódja a 206 WRC a debütáló évben kiemelkedő eredményt ért el, sőt világbajnok lett! A kocsi alapja a népszerű P205 utcai változata volt, de a külső hasonlóságon kívül más közös szálat kár is lenne keresnünk.
A versenyeken induló autók rendkívül merev csővázra épült konstrukciók voltak. A motort az autó közepén helyezték el, így szinte egyforma volt a tengelyek terhelése, a súlyelosztás, s a motor helyzete miatt igen alacsonyra került súlypont a kanyarstabilitásnak és az autó útfekvésének kedvezett.
A motor egy külön történet: kétezer köbcentiméter hengerűrtartalmú, turbófeltöltéses, töltőlevegő-visszahűtéses, benzin- és vízbefecskendezéses (ez az intercoolert és az égésteret is hűtötte), dupla vezérműtengelyes erőforrás igen gyorsan mozgatta az üvegszálas karosszériát, köszönhetően közel 500 lóerős teljesítményének és 600 Nm-nél is nagyobb nyomatékának. Százra 2,5 másodperc alatt gyorsult az autó, és a 200 km/órás tempó eléréséhez sem kellett több, mint 9 másodperc. Ez a típus óriási hírnevet szerzett a Peugeot márkának, melyet a 206-tal aratott diadalok öregbítenek tovább.
(forrás: www.auto1.hu)
És akkor pár szó a makettről:
Ahogy sok régebbi Tamiya versenyautó makett, úgy ez is a legjobbak közé tartozik kidolgozottság, pontosság terén. A kasztnin nem találtam hibákat, sorját is csak elvétve, és ez nagyjából az összes elemre igaz, figyelembe véve, hogy a makett 1986-ban hagyta el a Tamiya gyárat, nem rossz azért. Ami szintén örömet okozott, hogy a matricák is tökéletes állapotban vannak, minimális sárgulás van csak, de kiszáradásnak, repedezésnek, törésnek még csak nyomát sem lehet felfedezni, remélem ez akkor is így lesz, ha a matricák bevetésre kerülnek :)
A készlet alapból tartalmaz egy kevés fotomaratást, ez is feldobja a makettet, valamint érdekesség még a teljesen átlátszó alváz-burkolat, bár ennek ellenére én valószínűleg le fogom festeni.
Negatívum például az üléseknél fedezhető fel, érdekes módon az ülésekre úgymond "rá vannak öntve" a biztonsági övek, elég viccesen néz ki, hülyeség szerintem. A gumik is egész jók, kevés sorja van rajtuk, az üveg alkatrészek természetesen szép tiszták, a motor is nagyon részletes, a képeken látni milyen sok darabból áll. A maketthez adnak egy japán (milyen szerencse :D ) és egy angol nyelvű 8 oldalas építési útmutatót.
Összefoglalva: ismét egy jó kis pepecselős makettel van dolgunk, sok-sok elemmel. Akik kedvelik a rally klasszikusokat, azoknak kötelező darab. Az építést hamarosan elkezdem, az "Autók és más puhatestű járművek" valamint a "Rally autók" fórumban figyelemmel kísérheti akit érdekel, és persze a kész makettet majd felteszem cikk formájában az oldalra.