Porsche 911 GT3 R

Porsche

1:24, Fujimi
Pintér György - Múzeumi krimik Üdv mindenkinek!

Nemrég újra elkezdtem aktívan makettezgetni, és mivel nagy motorsport rajongó vagyok, természetesen versenyszekerekbe fogtam bele. A legújabb szerzeményről gondoltam csinálok egy „dobozbontós” írást, hátha van értelme… :-)

Nézzük első körön, mi is ez az autó! A Porsche gyár GT3-as szabályok szerint készült masinája, számos csapat vásárolta/vásárolja világszerte, mert évtizedek óta az egyik legjobban bevált versenykonstrukció a 911/997. Főbb riválisai a kategóriában a Ferrari F430 / 458 Italia, a Magyarországon is gyártott Audi R8 LMS, Corvette C6R, Ascari, Mercedes SLR AMG GT3, McLaren MP12, és még számos hasonló jószág. Tavaly óta egyébként ebből a Porschéból fejleszt a gyár hibrid hajtású versenyautókat is.
A Fujimi által gyártott, durván 450 lóerős autó a japán GT bajnokságban (Super GT) indul, különlegessége, hogy minden futamra más festéssel. A Fujimi készletei a 2010-es szezon 5. és 6. futám indult gépeket mintázzák.

A dobozt kinyitva első körön szívbajt kaptam, mert sérült a szállítás során a kasztni, de mire megnyugodtam, rájöttem, hogy javítható a dolog, az A oszlopok nyekkentek meg. A készlet 9 db, külön-külön fóliázott öntőkeretet tartalmaz, ebből kettő átlátszó, 1 pedig krómozott. Az alkatrészek elég vegyesek, vannak nagyon szépek, de akad borzasztó is közöttük. Ahhoz, hogy valósághű GT3-ast készítsünk, igen sok pluszmunkára lesz szükség.

A karosszéria nagyon szép formájú és mérethelyes, sajnos azonban a hűtőrácsokat beleöntötték, ezeket érdemes kivágni és maratottra cserélni. A hátsó szárny tartókonzoljai a krómozott keretre kerültek, formailag nem lennének rosszak, de vastagok és a valódin nem krómozottak, a pótlására majd ki kell találnom valami okosságot.
Az alváz szépen részletezett, a valóságnak megfelelő, kár hogy a védőlemez miatt igazándiból semmi nem fog látszani belőle.
A pilótafülke elég részletes, még a teknőbe öntött kábelek is szépek és jó helyen vannak, néhányat azonban pótolni kell a tökéletes összhatás kedvéért. A bukókeret is megfelel a valóságnak, az oldalfalra viszont ajánlott pótolni a kilincset. A műszerfal szép, minden gomb a helyén van, még a biztosítéktábla is jó helyen van és minden kis pöcök rajta van. A MoTeC kijelző kicsit lapítottabb az igazinál, a Scale Productions gyárt maratott kijelzőket, de szerintem ez kis hiba elhanyagolható. A kormány, tűzoltókészülék, váltókar mind szépen sikerült darabok, simán felhasználható. A pedálok pocsékok, de azok könnyen cserélhetőek. Az üléshez nem adtak se csatokat, se matricát, ami nem is nagy baj, mert teljesen rossz formájú, csere erősen ajánlott. Építésnél figyeljünk majd, hogy ne essünk karbon-lázba, az ülés hátulján és az oldalfalakon kívül nincs más kevlár anyag a fülkében, a műszerfal egyszerű félfényes fekete!
A féktárcsák szintén a krómozott kereten vannak, kuka, mert borzalmasak! A Scale Productions gyárt GT3-as féktárcsákat, méretük jó, mintájuk szép. A felnik nagyon jól sikerültek, előre festettek, de sajnos picit sorjásak. így újra kell majd fújni őket.
A fényszórók nagyon szépek, a sárgított átlátszó alkatrész is jó, a hátsó lámpabúrákat viszont nekünk kell lefesteni pirosra.
Az orron és a motorháztetőn található gyorszárakat illik lecserélni maratott darabokra.
Az szélvédők egy alkatrész, de az oldalablakokat valószínűleg újra fogom gyártani, mert a szellőző kopoltyúk nem áttörtek, valamit a vezető felőli ablakról hiányzik a tolható nyílás.

A legérdekesebb rész talán a matricalap (nyilván bele fogok őrülni, mire elfogadható eredményt fog mutatni a kész jármű…). A méretes lapon minden minta, csík, figura, reklámfelirat helyett kapott, színei jók, félrenyomás nincs. Érthetetlen módon azonban lemarad a szélvédő Porsche és Super GT felirata, valamint a rajtszámok, azokat házilag kell majd pótolnom az élethűség kedvéért. Hiányoznak ugyan a gumikról a Hankook feliratok is, de az nem a világvége, sok képen látszik az eredetiről is, hogy hol van rajta, hol nincs.

Összességében egy szép makett kreálható belőle sok-sok pluszmunkával, dobozból építve erősen közepes alá lenne az eredmény. Mivel ára elfogadható és maga a készlet is hiánypótló darab, érdemes belefogni. Nyilván a matricagyártók is rákapnak majd a témára, és akkor sok-sok európai csapat Porsche-ját is megépíthetjük!
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
2011.05.06.
Utolsó módosítás: 2011.05.09.
Palesz, Mezőtúr
Szolnoki Makettezők Baráti Köre
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció