Pintér György - Múzeumi krimik
Sziasztok!
A makett eredetije egy propaganda célokra (azt hiszem) 42-ben átfestett német F4-es Messer.
Hallottam olyat is, hogy ez volt az első győri gép, de ennek ellentmond, hogy az Ga4 típus volt.
Szerencsére fennmaradt néhány színezett és fekete-fehér fotó a gépről, így a mintázat teljesen reprodukálható.
A makett törzse Italeri, a "pattintós" Hobby Boss G2 szárnyával házasítva.
Erre a műtétre az Italeri katasztrófális futóműve miatt volt szükség.
Szerencsére tökéletesen passzol a két makett, így könnyen meg lehet oldani a cserét.
Ezen kívül még a kabintető középső részét cseréltem, mert az F készlethez egy G kabintetőt adnak...
A Punka féle Messer könyv 11. oldalán van vacak minőségű fotó, ami a képaláírás szerint a szóban forgó gép alját ábrázolja.
Ha sok minden nem is, de annyi látszik a képen, hogy a vízszintes vezérsík aljára nem festették fel a nemzeti színeket.
Ha valakinek esetleg meg volna a kép jobb minőségben, legyen szíves ossza meg velem!
Jó volna biztosra tudni, hogy valóban ezt a gépet ábrázolja.
A többi képet nézegetve feltűnt, hogy a kabinkeret szürke.
Gondolom meghagyták az eredeti német színt, mivel a festés ideiglenes volta miatt nem volt értelme kínlódni vele.
Ezek miatt (vezérsík, kabin tető keret) úgy gondolom a gép alja is az eredeti RLM 76 maradhatott,
mert a célnak tökéletesen megfelelt az is, és utána nem kellett a visszafestéssel bajlódni.
Természetesen ezt a gépet is ecsettel festettem, amihez Humbrol színeket használtam.
Először vagy kb. 5 réteg fehéret (HU34) vittem fel a nemzeti színekhez és a sárga alá.
Ezután jött több rétegben a piros (Hu60 - Hu132-vel fakítva), a zöld (Hu116 - Hu159-el fakítva) és a sárga (Hu24 - Hu99-el fakítva).
Miután megszáradtak, az egész gép megkapta a szürkét (Hu141 - Hu129-el világosítva).
Az aljára - mint fentebb írtam - az RLM65 helyett az RLM76 (Hu247) került. Ezt a saját színébe kevert Hu129-el fakítottam.
A zöld (Hu117 - Hu102-vel fakítva) után a barna (Hu160+kis fekete és piros) zárta a sort.
Ez utóbbit ugyanezzel a színnel fakítottam, csak kevesebb feketét tettem bele.
A futóakna RLM02 (Hu240) színt kapott, a kabin RLM66 (Hu67).
A légcsavartollak RLM70 (Hu241), a kúp 2/3 RLM70, 1/3 fehér színűek lettek.
Lakkozásokhoz a Vallajo vízbázisú termékeit használom.
Megfelelő higítással könnyen lehet ecsetelni.
A felségjeleket egy Propagteam ívről vettem.
Mindezek végeztével felraktam a még hiányzó darabokat, és a szálantennát harisnyaszálból.
A kipufogókormot ecsettel felvitt szénkréta porral imitáltam.