R.M.S Queen Elizabeth

R.M.S. Queen Elizabeth

1:600, Airfix
Pintér György - Múzeumi krimik Pár szót a hajóról. Elkészültekor a legnagyobb hajó volt, amit addig építettek: 314 méter hosszú (3,5 méterrel hosszabb a Queen Marynél),36 méter széles és 71 méter magas. Az építkezést 1936-ban kezdte el a John Brown and Company a skóciai Clydebank-ban. 1938-ban bocsátották vízre, próbaútjára 1940-ben került sor. A háború miatt csapatszállítóvá alakították, szürkére festették és így szolgálta végig a háborút. 1946-ban már saját színeiben kezdte meg az utasszállítást egészen 1968-as nyugdíjazásáig. Kivonása után először szállodává és látványossággá akarták alakítani,hasonlóan a Queen Mary-hez,de pénz hiányában a hajó gazdát cserélt és Hong Kong-ba került, ahol úszó egyetemmé kívánták alakítani. Ez azonban nem sikerült, többször is tűz ütött ki a hajón. Az 1972-es tűz következtében, pedig a hajó az oldalára fordult és félig elsüllyedt.

A makett egyike annak az óceánjáró sorozatnak, amelyet az Airfix újra kiadott a ’90-es években. Alapvetően egy egyszerű makettről van szó, amely, még ha csak dobozból is építjük meg, akkor is szép dísze lehet polcunknak. A jobb hatás kedvéért azonban nem árt beszerezni a WEM e készlethez készült maratását. A mellékelt képeken látható, hogy viszonylag kevés alkatrész áll rendelkezésünkre, amin én néhol találtam sorját és első ránézésre minden alakhűnek is tűnik. Az első szárazpróbák során csupán a csónakfedélzet és a hajó törzsfelei között tapasztaltam illeszkedési problémát de ez sem vészes.A felépítmények viszont csupaszak, ezeken az ajtók, ablakok pótlása ajánlott, ha máshogy nem akkor festés útján.

A fedélzet saját megítélésem szerint szép, nem tűnnek el a deszkázás csíkjai foltokban, ahogy a Revell Queen-jénél.Ami viszont teljes egészében hiányzik az útmutatóból,az a kötélzet rendszere. Ennek is utána kell járnunk.
Összességében egy igen dekoratív és szép hajót építhetünk meg, 524 mm-es hosszával pedig még ráadásul elég nagy is.

Ezúton is megköszönöm Bill kollégának, hogy hozzájuttatott ehhez a hajóhoz. Nem vagyunk elkényeztetve utasszállítók terén, így meg kell ragadni minden adandó alkalmat.

Sonkolyos Szabolcs - Sszabi
Borító
Borít
törzsfelek
törzsfelek
Hajóorr
Hajóorr
tat
tat
Az össze alkatrész
Az össze alkatrész
orrfedélzet
orrfedélzet
hajócsavarok
hajócsavarok
útmutató1
útmutató1
útmutató 2
útmutató 2
útmutató 3
útmutató 3
festés
festés
matricák
matricák
2009.12.29.
Utolsó módosítás: 2009.12.30.
SSZABI
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció