Pintér György - Múzeumi krimik
Az alapötletet egy eladósorba kényszerült DAF 2800-as adta. Gondoltam megveszem és átépítem DAF 3300-asra amellyel édesapám is dolgozott jópár évvel ez előtt. Ez neki meglepetés lett volna, de ahogy azt Murphy törvénye diktálja idő előtt kiderült a dolog. Épp régi RÁBA kamionokat nézegettem a neten és akkor mondta nekem, hogy építsek egy inkább Rábát... Innen az ötlet.
Elkezdtem anyag után keresgélni de csak kettő olyan használható képre találtam amellyel reprodukálni lehetett a RÁBA művek féle bogis felfüggesztést. Az eredeti kittben a váz is sokkal hossazbb volt, abból le kellett vágnom. A bogi elkészítése után az alvázon lévő többi dolgot is át kellett alakítani mivel ez nem nyerges hanem felépítményes kitt volt. Megcsináltam a nyeregtartókat, annak csavarjait, az üzemanyagtankot átalakítottam és a jobb oldalra helyeztem el, az akkumulátortartót és a sajátkészítésű pótkeréktartót a bal oldalra tettem mint az eredeti járművön. Amikor a váz elkészült bekábeleztem, az egészet pirosra fújtam és nekiláttam a motornak.
A motorja maradt a gyári DAF, soros (álló) hatos, turbofeltöltővel. A motor egy két csövét (vízcsöveket és levegőcsöveket) át kellett szabnom a fülke miatt. Amikor a motor is elkészült, szintén kábelezés és ezt is pirosra fújtam le. A felniket szintén pirosra fújtam és a helyére tettem. A kerékagyakra maratott RÁBA emblémákat tettem és így sokkal élethűbb lett a szerkezet. Motor a vázba, következett a fülke.
A gyári DAF fülkén volt egy spoiler amit le kellett vágni és csiszolni majd tömíteni. Hosszadalmas munka volt de megérte. A fülke zöld színt kapott. A beltérrel semmi probléma nem volt, minden passzolt a helyére. Az üléseket és az ágyakat plüss anyaggal vontam be, élethűbb hatást adva ezzel a fülkének. A fülkére készítenem kellett tetőcsomagtartót is amelyen a spoiler volt az eredeti kamionon. Mivel spoilert is szerettem volna tenni rá, azt is készítenem kellett sztirolból. A spoilert citromsárgára fújtam és száradás után felkerült a helyére. A fülkére kerültek RÁBA feliratok maratásból, a spoilerre pedíg matrica.
Már csak apróságok voltak hátra, mint a RÁBA féle hátsó sárvédők és rendszámtartók. Ezeket szintén sztirolból készítettem el. A oldalsó tárolódobozra került egy sajátkészítésű lakat. A rendszámok is a maratásból származnak. A lökhárítóra kerültek ködlámpák, a fülkére magasságjelzők.
A végén egy kis koszolás és a "fék-levegő-villany" kábeleket is feltettem.
Az átépítés ezen élménye, újszerű dolog volt ugyan de korántsem az utolsó!
Nagy köszönet Kiss Gábornak, akinek a segítsége és közreműködése nélkül nem jöhetett volna létre az építés.