RÁBA S22 HungaroCamion

Rába S22 Turbo

1:24, Italeri és saját építés
Pintér György - Múzeumi krimik Az alapötletet egy eladósorba kényszerült DAF 2800-as adta. Gondoltam megveszem és átépítem DAF 3300-asra amellyel édesapám is dolgozott jópár évvel ez előtt. Ez neki meglepetés lett volna, de ahogy azt Murphy törvénye diktálja idő előtt kiderült a dolog. Épp régi RÁBA kamionokat nézegettem a neten és akkor mondta nekem, hogy építsek egy inkább Rábát... Innen az ötlet.

Elkezdtem anyag után keresgélni de csak kettő olyan használható képre találtam amellyel reprodukálni lehetett a RÁBA művek féle bogis felfüggesztést. Az eredeti kittben a váz is sokkal hossazbb volt, abból le kellett vágnom. A bogi elkészítése után az alvázon lévő többi dolgot is át kellett alakítani mivel ez nem nyerges hanem felépítményes kitt volt. Megcsináltam a nyeregtartókat, annak csavarjait, az üzemanyagtankot átalakítottam és a jobb oldalra helyeztem el, az akkumulátortartót és a sajátkészítésű pótkeréktartót a bal oldalra tettem mint az eredeti járművön. Amikor a váz elkészült bekábeleztem, az egészet pirosra fújtam és nekiláttam a motornak.

A motorja maradt a gyári DAF, soros (álló) hatos, turbofeltöltővel. A motor egy két csövét (vízcsöveket és levegőcsöveket) át kellett szabnom a fülke miatt. Amikor a motor is elkészült, szintén kábelezés és ezt is pirosra fújtam le. A felniket szintén pirosra fújtam és a helyére tettem. A kerékagyakra maratott RÁBA emblémákat tettem és így sokkal élethűbb lett a szerkezet. Motor a vázba, következett a fülke.
A gyári DAF fülkén volt egy spoiler amit le kellett vágni és csiszolni majd tömíteni. Hosszadalmas munka volt de megérte. A fülke zöld színt kapott. A beltérrel semmi probléma nem volt, minden passzolt a helyére. Az üléseket és az ágyakat plüss anyaggal vontam be, élethűbb hatást adva ezzel a fülkének. A fülkére készítenem kellett tetőcsomagtartót is amelyen a spoiler volt az eredeti kamionon. Mivel spoilert is szerettem volna tenni rá, azt is készítenem kellett sztirolból. A spoilert citromsárgára fújtam és száradás után felkerült a helyére. A fülkére kerültek RÁBA feliratok maratásból, a spoilerre pedíg matrica.
Már csak apróságok voltak hátra, mint a RÁBA féle hátsó sárvédők és rendszámtartók. Ezeket szintén sztirolból készítettem el. A oldalsó tárolódobozra került egy sajátkészítésű lakat. A rendszámok is a maratásból származnak. A lökhárítóra kerültek ködlámpák, a fülkére magasságjelzők.

A végén egy kis koszolás és a "fék-levegő-villany" kábeleket is feltettem.
Az átépítés ezen élménye, újszerű dolog volt ugyan de korántsem az utolsó!

Nagy köszönet Kiss Gábornak, akinek a segítsége és közreműködése nélkül nem jöhetett volna létre az építés.
HPIM1313
HPIM1313
HPIM1141
HPIM1141
HPIM1147
HPIM1147
HPIM1161
HPIM1161
HPIM1174
HPIM1174
HPIM1200
HPIM1200
HPIM1215
HPIM1215
HPIM1228
HPIM1228
HPIM1240
HPIM1240
HPIM1279
HPIM1279
HPIM1285
HPIM1285
HPIM1300
HPIM1300
HPIM1312
HPIM1312
HPIM1317
HPIM1317
HPIM1316
HPIM1316
HPIM1140
HPIM1140
HPIM1965
HPIM1965
HPIM1966
HPIM1966
HPIM1968
HPIM1968
2007.11.29.
Utolsó módosítás: 2008.05.23.
Kusti
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
jokogeri
2008.05.24. 21:54:45
Mit lehet ehhez hozzászólni? Így kell kamiont építeni!
jokogeri
2008.05.24. 22:03:34
Mit lehet ehhez hozzászólni? Így kell kamiont építeni!
Kusti
2008.05.27. 07:35:52
Szisztok! Köszönöm, az elismerést.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció