Pintér György - Múzeumi krimik
A makettet dobozból építettem, egyedül az antenna huzal került pótlásra damilból.
Az alkatrészek minőségével tökéletesen meg voltam elégedve, szinte sorjamentesek, pici beszívódás egyedül csak a farok alatti illesztőcsapnál volt. Ki kell emelnem az ülés részletességét (hevederek a csatokkal szépen kialakítva), ami ebben a méretarányban nem gyakori.
Az összeállítás során a motorburkolat és az azt lezáró gyűrű illeszkedésénél kellett jobban csiszolni és tömíteni, máshol csak megszokásból. A futóműaknában nincs túl sok hely, ezért ott egy kicsit ügyeskedni kell az építésnél. A kitérített helyzetben bemutatott féklap esetén viszont az alkotáshoz hely van bőven, de támaszték annál kevesebb. Konkrétan semmi, szemre állítottam be...
A festéshez most is ecsetet ragadtam, az internetes képkeresgetés után. A mellékelt útmutató ezen a téren tartalmaz pár hibát. Valójában a szárny alatti sárga jelzés sokkal nagyobb volt, ennél fogva a felségjelzések is közelebb voltak a törzshöz, és a belépőélhez is (ennek megfelelően a szárny tetején szintén). Mivel jó minőségű színes képet nem találtam ezért én a Revell 49 light blue, 361 olive green, 382 wood brown és a 15 yellow-t használtam.
A rejtőszín esetében a barnára fültisztító pálcikával vittem fel a zöld foltokat, mindig más szögben megdöntve, hogy ne legyenek azonosak. Sajnos nem tökéletes a módszer, mert amikor elvettem a pálcikát a felületről, sok esetben kis buborék maradt középen. Persze csak száradás után derült ki....Finom polírozás, 3/0-ás ecset és hajrá, lehet javítani a foltokat. Hogy ne végezzek hamar, a körvonalak néhol a vatta szálainak nyomát mutatták...Maradjunk annyiban, hogy a módszer nem tökéletes, de kísérleteztem!
A matricákkal nem volt gond, de azért lágyítót is használtam. Egyébként a kapott gépet vitéz Horthy István fhdgy., kormányzóhelyettes repülte a keleti fronton, ahol tragikus haláláig egy /nem igazolt/ légi győzelmet aratott ezzel a géppel.
A legnagyobb légellenállásba ütköző részeket 2000-es polírpapírral koptattam, fémszínnel szárazecsetelve festéklepattogzódást imitáltam, a panelosztásokat pedig barna vízfestékkel igyekeztem kiemelni. A koszolásnál is ezt használtam, míg a lőporgázok és a motor égéstermékének nyomait grafitceruzával igyekeztem visszaadni.
A technokol-homok talajra felkent matt lakkra szórtam a műfüvet, a bokor pedig a Busch terméke. A figurák a Revell Pilots & Ground crew dobozából származnak.