Retrómakett

Avia C-2

1:72, KP
Pintér György - Múzeumi krimik Ezzel a készlettel szerintem senkinek sem mutatok újat, a KP ősmakettjei közül való.Annó gyerekfejjel nagy izgalommal túrtam a TRIÁL játékbolt (aki fiatalabb,annak mondom, hogy ez még egy másik rendszer fiataljainak játékboltja volt) polcait,hogy ilyen maketteket találjak, majd hazavittem, technokol rapiddal összetákoltam, hogy boldogan rohangásszam vele a szobában. Talán még a haveroknak is megmutattam, hogy milyen menő gépem van.

Egyik nap munkába érkezvén ott virított ez a doboz az asztalomon, Viktor barátom csak ennyit mondott: „találtam, és elhoztam neked”.Megnéztem, és a gyártási dátumát valahol a hetvenes évek végére, nyolcvanas évek elejére saccoltam. Megköszöntem, és gondolkoztam, hogy mégis mihez kezdjek ezzel az öreg patinás makettel, hiszen mostanában csupa nagynevű gyártó, nagyon szép készletével múlattam az időt.
Egy pár hét után jött az elhatározás: Retrómakettezek!
Összerakom ezt az öreg makettet, méghozzá úgy, hogy megtartom az eredeti kicsit bumfordi báját, és ha ezmiatt esetleg nem lesz tökéletes, akkor azzal nem törődök.

A neten keresgéltem képeket, és egyszer csak beleakadtam egy rajzba, ami egy magyar festésű avia c2-t ábrázolt. A leírás szerint ezt 1948-1949 –ben repülte a Magyar Légierő.
Ejha, ez talán nem a legdicsőbb időszaka a katonai repülésünknek, de ha már a matricák úgyis használhatatlanok, akkor ezzel a festéssel fogom megcsinálni.

Az építésről csak annyit mondanék, hogy a készlet néhol illeszkedik, néhol meg nem, de ez így van rendjén.Rommá tuningolásról pedig szó sem eshetett.Ami vastag volt,azt lecsiszoltam, ami a csiszolás után eltűnt, azt pótoltam, még az öreg tűreszelő készletemet is bevetettem,ahol kellett, pedig azt ritkán veszem elő.

Némelyik lépésnél még fotózgattam is a készítést.
Nézegessétek a képeket!

Köszönet a makettért Garics Viktor volt kollégámnak/barátomnak!

További kellemes napot nektek!
készen 3
készen 3
készítés 1
készítés 1
kabintető
kabintető
kabintető 2
kabintető 2
kipufogó
kipufogó
köztes
köztes
köztes fázis
köztes fázis
fújósablon
fújósablon
fújósablon 2
fújósablon 2
készen
készen
készen 2
készen 2
készen 4
készen 4
készen 5
készen 5
készen 7
készen 7
készen 8
készen 8
készen 8
készen 8
készen 10
készen 10
2013.05.20.
Utolsó módosítás: 2013.05.26.
Kurgyis Gábor (ElGatoNegro), Budapest
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
ecsetes
2013.05.27. 11:12:55
Szia!
Gratulálok, sokat kihoztál ebből a régi készletből, ezt hívjuk kihívásnak! Szépen megoldottad. Halkan annyit kérdeznék: biztosan ez a helyes színsorrend a vízszintes vezérsíkokon? Tudom, a rajz szerint igen, de azt ugyebár Csehek csinálták... Minden esetre a világháború alatt fordítva volt, a piros volt a törzs felől. Tudom ezt pár évvel a háború után repültük, esetleg megfordították? Akinek van képe a magyar gépről legyen szíves jelezze, én is szeretném majd megépíteni. Szia.
Tibcsi
2013.05.27. 11:52:23
Szia,

Nagyon szép lett, gratulálok! Nekem is van még kettő dobozban, kedvet kaptam, hogy elővegyem őket. :)

Üdv: Tibcsi
Tibcsi
2013.05.27. 11:58:04
Ecsetes,

A színsorrend a vízszintesen nekem is szemet szúrt. Tény, hogy a II. vh. alatt a zöld volt kívül és a piros belül. Engem is érdekelne az igazság, mert én is ilyenre szándékozom festeni a Hollómat.

Negro: a lajstromjelzés (G-360) hogyan készült? Vagy az kész matrica volt?

Tibcsi
ElGatoNegro
2013.05.27. 20:57:44
Köszönöm.

A talált rajz szerint helyes a sorrend, remélem hogy valóban helyes.
Sajnos a grafikusról semmilyen infóm sincsen.

A lajstrom jelzés úgy készült hogy körbenéztem a maradék matricák között, és találtam egy méretében helyes-, és formájában majdnem jó matricát (valamelyik amerikai amerikai gépé lehetett) picit átszabtam és jó lett.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció