Pintér György - Múzeumi krimik
Már rég szerettem volna kipróbálni a hajlakkos technikát nagyobb felületen vagy egy egész maketten,és mivel ez makett már évek óta hánykolódott szekrényről szekrényre,gondoltam,kipróbálom rajta.
Az építés gyorsan ment,mivel nem alakítottam át semmit és nem is javítottam fel semmit. A festést Vallejo rozsda és barna színű festékekkel végeztem. Erre szintén hasonló Vallejo festékekkel egy szivacs segítségével kis foltokat készítve átmentem az egész járművön. Utána égetett umbra, sienna és okkersárga olajfestékekkel filtereztem. Teljes száradás után jöhetett a hajlakk,majd Revell világoskék több színből keverve. Pár napot itt is vártam a száradás végett. Jöhetett a koptatás,amit különböző ecsetek segítségével végeztem,amit előtte minimálisan higítóba áztattam. A mélyedésekbe fekete és égetett umbra olajfestéket futtattam kiemelve azokat. ű
Amikor ezzel is megvoltam,elkezdtem a rozsdafoltokat olajfestékkekkel imitálni. Szinte mindenhol a rozsdás rész közepétől kifelé haladva próbáltam a színeket világosítani. Legbelül égetett umbrát, majd sziennát és okkersárgát használtam. Persze ezeket a színeket kevertem, hogy ne legyen nagy ugrás az átmenetek között. Ezeket aztán utána egybedörzsöltem egy ecset segítségével. A megfolyásokat is ezekkel a színekkel végeztem. Itt viszont már több higítót használtam, hogy megfolyjon a festék.
Mivel majd egy vignettát is tervezek alá készíteni,ami egy poros útszakasz lesz,mindenképp kicsit porosra jelenítettem meg a kocsit. Először Tamiya földszínű festéket felhigítva használtam a kívánt poros felületek imitálásra, majd MIG pigmentekkel átmentem azokon szárazon. Felkerültek a kerekek és az ütközők,valamint a törött szélvédő és a többi üvegdarab.