Egy korábbi cikkemben már írtam a hajó rövid történetéről és csináltam egy dobozbontást is. Most a kész makettet szeretném megmutatni.
Ha röviden szeretném összefoglalni az építést, akkor azt is mondhatnám, hogy végy egy kitűnő minőségű kittet. Tégy a dobozba festéket, ragasztót, majd rázd össze és vedd ki a kész makettet. A helyzet azonban nem volt ennyire egyszerű. Voltak bosszantó apróságok, amelyek okoztak némi izgalmat.
Ilyen volt például az árbócok leválasztása az öntőkeretről. Hajómakett építőként sosem értettem, miért kell egy alig 4-5 centi hosszú műanyag rudat 4-5 helyen felfogatni a keretre. A Flyhawk tetézte a dolgot azzal, hogy mind az első, mind a hátsó árbóc 3-3 elemből áll. Eltartott egy darabig, mire sikerült egyenesbe hozni őket az összeállításnál.
Aztán ott vannak a lövegtornyok. A szárazpróbánál kiderült, hogy az aljukon lévő műanyag tüskék, amelyek a helyükön tartják őket, beleszorulnak a barbettába. Jött a nagy farigcsálás, hogy beférjenek.
A felépítmény hátsó alsó részénél nem tudtam rájönni, hogy az ablaksort miért nem lehetett egy egyenes vágással elválasztani a C lövegtorony mögötti szellőzőtől. Miért kellett egy kis toldalékkal beilleszteni a szellőző elemébe? Az illesztést gyakorlatilag nem lehetett rendesen eldolgozni, így az most ott „csúfoskodik” a kész maketten .
A Flyhawktól nagyon rendes dolog, hogy fotómaratást ad a maketthez. De gyakorlatilag nagyon kell vigyázni, mert a korlátok hossza szinte centire ki van számolva. A legkisebb hiba és máris törhetjük a fejünket, hogy honnan szerzünk korlátot.
Az említett dolgok ellenére, bátran ajánlom a készletet kezdőknek is. Hogy miért?
A hajótörzs két fele szépen illeszkedik össze és a fedélzet hibátlanul illik közéjük. A felépítmény egyszerű, viszonylag nagy darabokból áll, túl sok illesztenivaló nincs. Ahogy a dobozbontásnál is említettem, a Flyhawk egyik újdonsága az egy darabból álló kémények voltak. Ezért azokon sem kellett az illesztést csiszolni, vagy tömíteni.
A hajót lényegében dobozból építettem és csak egy extra dolgot használtam fel hozzá, egy Woodhunter nevű cég fafedélzetét.
A festés két színnel történt. A törzsre Humbrol 145-öt használtam, a felépítményre pedig Humbrol 147-et, egy csepp feketével elkeverve.
A víz Pattex ragasztóból készült. Ezt kékre festettem, majd híg feketével átmostam. A fedőréteg Vallejo átlátszó víztextúra. A hajó által keltett hullámok fehérítésére pedig Vallejo Foam and Snow-t használtam. A vízpárát megpróbáltam vattával imitálni. Ez nem teljesen sikerült, mert valószínűleg a ragasztó és a lakk hatására a vatta kissé kiszálkásodott. Így közelről nézve nem olyan jó az összhatás.
Az utolsó lépés az volt, hogy egy sablont használva, kitakartam a vizet, majd matt lakkal lefújtam a hajót.