Sb-2m-100a

Tupoljev SB-2 M-100a

1:72, ICM
Pintér György - Múzeumi krimik Az orosz gépek a kedvenceim, mert nem bonyolultak mint pl. a németeké. Kassán jártam, és bementem egy makettboltba (a bolt neve:Svet modelov). Megláttam a polcon az Sb-t. Nagyon jó árban volt, ezért meg is vettem. Nagyon sok illesztési hiba volt, de egy napi csiszolással és tömitéssel kijavitottam a hibákat. Revell 90-es fémszinnel fújtam. A matricák jók voltak, de amikor a bal oldali matricát akartam felrakni valamiért darabokra esett. Azután jött az ötlet, hogy a matricákat megkoptatom smirglivel. Egész jól sikerült.Aztán lefújam 2 réteg fényes lakkal.
Szeretnék tanácsot kérni hogy hogyan tudnám kijavitani a matricát.
PIC_1274
PIC_1274
PIC_1275
PIC_1275
PIC_1283
PIC_1283
PIC_1284
PIC_1284
PIC_1285
PIC_1285
PIC_1286
PIC_1286
PIC_1287
PIC_1287
PIC_1288
PIC_1288
PIC_1290
PIC_1290
PIC_1292
PIC_1292
PIC_1293
PIC_1293
2011.09.02.
Utolsó módosítás: 2011.09.29.
voivod, Kaposkelecsény
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Lapidus
2011.11.07. 00:48:01
A cikkben az áll, hogy jobban szereted az orosz gépeket, mert nem annyira bonyolultak, mint a németek madarai. Nekem egyből a ju-88-as, vagy a do 217-es jutott az eszembe az orról és tudtam, hogy már láttam ezt a gépet egy könyvben... utánanéztem és Avia B-71 néven ugyan ez a repülő futott német színekben. Különben azt találtam róla, hogy ez eredetileg egy cseh konstrukció.

Matricaszakadásnál vagy szépen összeillesztgeted a részeket, mintha több matricából akarnál kirakni egy grafikát (tipikusan ilyenek a horogkeresztek), vagy ha olyan egyszerű dologról van szó, mint a csillagok, vagy vágsz neki egy sablont és felfested, vagy veszel egy matricalapot, ami tartalmaz ilyesmit (ilyen jelzéseket nagyon könnyű találni).
A másik, hogy a szakadásnál gyakran maga alá fordul a matrica és olyan, mintha darabkák jöttek volna le belőle. Egy kis vízzel és valami finom eszközzel ezeket vissza lehet hajtani. Arra érdemes odafigyelni, hogy a szakadt matrica lágyítása nagyon csúnya dolgokhoz vezethet, ezért inkább lakkozással érdemes a felülettel egyneműsíteni.
A matrcia koptatása smirglivel pedig elég brutálisnak tűnik, szikével finoman megkaparva szinte biztosan nem sérül a festés.
Ha ezen a gépen szeretnéd kijavítani a matricákat szerintem már nem tudod a lakkozás miatt. Inkább tedd félre ezt a gépet, és majd egy éve tapasztalat után nézd meg, hogy hova jutottál. (Én tavaly nyár végén csináltam egy He 111-est, amit italeri puttival ragasztottam össze mindenhol és még csak le se festettem. Nagyon csúnyán fest az a gép, de mégis szeretem néha elővenni, mert nagy önbizalmat tud adni)

Elnézést a helyenként kritikus megfogalmazásért! A lényeg elsősorban nem az, hogy ez milyen gép volt, vagy ki használta, vagy hogy hogy készítetted el, hanem hogy élvezd az összerakást. A következő majd jobban sikerül!
hobbista
2011.11.07. 10:45:10
Szia!
Szerintem se a legjobb megoldás smirglizni a matricát...hanem amire még felhívnám a figyelmed, az a motor kipufogóinak füstcsíkjai. Kicsit finomítsd, mert eléggé darabosak. Amúgy elég jól összeraktad a gépet, és a matricák is szépek.
halaci
2011.11.07. 10:59:03
Lapidus: tévedés, a csehek vették meg a gyártási jogot a szovjetektől, ez Tupoljev tervezés és fejlesztés.
Lapidus
2011.11.07. 15:00:07
Elnézést kérek, biztos vérszemet kaptam attól, hogy német felségjellel láttam előbb! : )
silent8
2011.11.13. 14:41:31
Szia! Egy észrevétel. szerintem a grafitceruzát hanyagolhatnád füstcsíkozásra... Max panelvonalazni. A többit már előttem leírták.
üdv.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció