Pintér György - Múzeumi krimik
Ez a makett, az Italeri cég Sd.Kfz. 10/4 with Flak 30-as makettje, amit a cég 2005-ben adott ki!
Az Sd.kfz. 10-nek, több típusa létezett a német fél lánctalpas gépjárművek között, melyet széles körben használtak a második világháború alatt.
Fő feladataik közé tartozott a kis lövegek vontatása, katonák szállítása és utánfutó elhúzására volt képes.
Ez a változat, a platóra szerelt, rögzített flak 30-asáról volt híres, a lőszereket és a felszerelést a maga után húzott utánfutóval oldották meg.
A lánctalpak, és a kerekek is meghajtottak voltak, illetve mindkettőt használták kanyarodáskor is.
A szélvédő lehajtható volt, illetve el is lehetett távolítani.
A makett
Tulajdonképpen nem igazán észrevehető 2005-ös évjárat ezen a maketten, ugyanaz az Italeri minőség van benne, sorjázni és tömíteni való van bőven. A dobozban találhatunk még 4 figurát is, de említésre sem méltóak inkább!
Ehhez a maketthez szereztem egy teljes körű Eduard (35693)maratást, ami iszonyatosan nagyot lendít a féllánctalpason.
Az építési útmutató a szokásos könnyen értelmezhető, áttekinthető.
És 4 festési útmutatót is add a cég!
Építés
Az építésnél követtem az útmutató sorrendjét, így a belső térrel kezdtem a munkát.
A pedáloktól kezdve, az oldalsó ajtók emelő füleiig rengeteg maratást kellet a belsőtérbe beleépíteni.
Eddig a részig csak sorjázni kellett az alkatrészeket. A tömítő anyagot a szélvédő és a motorháztető találkozásánál kellett szinte elővennem.
Az egy nagyon jó megoldás, hogy a lánctalpas részt a görgőkkel és a felfüggesztéssel együtt egy külön egységként lehet összerakni, majd egyben rögzíteni a gép oldalára. A lánctalpat mindig festett állapotban szoktam ragasztani, mert így tovább lehet módosítani, mozgatni az alkatrészeket.
A Notek lámpa tartója is maratás, a régi helyét tömíteni kellet. De ugye látszik a külömbség?
A sárhányók és az oldalfalak merevítőinél elég sokat kellett tömíteni és csiszolgatni, mire a nem kívánatos árkok és kinyomó tüskék nyomai eltűntek.
Igazából a lánctalpat legszívesebben eldobtam volna, bár tényleg azt kellet volna tenni, mert nem lehet pontosan és szépen felragasztani a Makettre.
A jármű testén lévő sérüléseket, lyukakat, fúróval, csiszolóval csináltam
Minden lakat, minden zsanér cserélve lett.
Úgy gondoltam jobban fog kinézni így a plató, hogy az egyik oldalát lehajtva, a másikat meg felcsukva rögzítem és ugyebár, evés közben jön meg az étvágy, az egyik lőszeres ládát is kinyitottam, szétvágtam és így rögzítettem!
Festés
A jármű német páncélos szürke színt kapott (Humbrol 67).
A lánctalpat Humbrol 53-al festettem és ez a színe a szerszámoknak is.
Az üléseket, úgymond kikevertem, egy kicsit ebből, egy kicsit abból. :)
A műszerek matt fekete színt kaptak, a mutatók meg minden ilyesmi az Eduard.
A hátsó lámpa piros színt kapott.
A visszapillantót és a keresőlámát még nem fezeztem be a belsejét krómfestékkel szeretném megcsinálni.
A kész makettet hígított fekete festékkel átmostam, pár kopást grafit ceruzával csináltam, de a főbb látszó kopásokat, azt humbrol 31-es festékkel szárazecseteltem.
A rozsdát utánmosással , barna temperával csináltam!
A matricázással még adós vagyok, de szeretném megcsinálni minél előbb!
A porolás, sarazás még nem igazán megy még Nekem, vagyis hogy még mindig :) , ezt még várat magára.
Összegzés
Tekintettel arra, hogy ez egy újabb kiadás, de minőségre még mindig a régi, egy kis többlet munkával és a gyártási hibák javításával szép kis makett építhető a készletből. Előnye a vetélytársakkal szemben az árában van.