Pintér György - Múzeumi krimik
Hosszas építés után végre elkészültem legújabb művemmel!
A makett a szokásos Dragon minőség, azonban van egy-két dolog,ami hiányzik róla, de erre majd később térek ki.
Az építést a motorral kezdtem, majd az alvázat raktam össze. Az alváz nagyon részletesen ki van dolgozva, a levegőcsövek viszont hiányoznak.
Az interneten talált referenciafotók alapján rézdrótból elkészítettem a levegőrendszer csöveit. Ezek ugyan a felépítmény felrakása után úgysem látszanak, de mégsem akartam kihagyni. A következő hiányossággal a motortérben találkoztam. A vízhűtő helyén egy üres luk tátongott. Mivel elég látható helyen van,ezért valahogy pótolnom kellett. Egy sűrű szövésű rézhálót építettem be, ahogy az a képen is látszik.
Az alváz és motor elkészülte után következett a felépítmény összerakása. A kiváló Dragon minőségnek köszönhetően itt sem ütköztem akadályokba, azonban egy újabb hiányra lettem figyelmes. A referenciafotókon és a makett dobozán található járművön is volt tetőponyva, az öntőkereteken és az összerakási útmutatón viszont hűlt helye sem! Ez ponyva nélkül nem maradhat, gondoltam magamban! A ponyva vázát rézlemez csíkokból , a ponyvát Palma faragasztóval átitatott papírzsebkendőből készítettem.
A ponyva mögötti tárolókaloda is saját gyártmány, sok korabeli fotón találkoztam vele,ezért én is készítettem a járgányra egyet.
Az alapszínt Gunze H32 és matt fehérből kevertem ki. Miután az alapszín megszáradt,kapott az egész egy réteg matt lakkot.
Ezután következett az átmosás, szárazecsetelés és koszolás.Ezekre a műveletekre most nem térek ki bővebben, úgyis tudjátok.
A maketten található kiegészítőket különböző szettekből szedtem össze. Ezek összerakása és festése ugyanúgy történt,mint a jármű esetében.
Hogy ne legyen annyira egyhangú a dolog, gondoltam,feldobom az egészet egy figurával. Őt is Gunze akrillal alapoztam,majd művészolajjal finomítottam.