SdKfz 250/3 leichter Funkpanzerwagen

Sd.Kfz. 250/3

1:35, Tamiya No.35113
Pintér György - Múzeumi krimik Sziasztok!

Ez az első cikkem itt a Makettinfo-n.

Az eredeti:
A több változatban gyártott Sonder Kraftfahrzeug 250 (Sd.Kfz. 250) egy könnyű páncélzatú féllánctalpas jármű volt. A német DEMAG cég gyártotta és a Harmadik Birodalom használta a második világháború alatt. 4 futógörgő tengellyel rendelkezett, teherbírása 1 tonna. Az alap gyalogos szállító típust lövészpáncélosként használták a különböző egységek, osztagok szállítására. Több egyedi tervezésű változatot már a háború korai szakaszában is használtak, az Sd.Kfz. 250/3 - parancsnoki változat, rádióval és külső keretantennával felszerelve. A gépnek páncélozott teste volt, a páncéllemezeket több irányba megdöntötték, ami jó védelmet nyújtott a kézifegyverek ellen, de így a jármű előállítása drága és bonyolult volt. A páncélzat csak a kézifegyverek és kisebb tüzérségi lövedékek ellen volt hatásos, nehézgéppuska tűz, páncéltörő löveg, vagy akármilyen harckocsi löveg képes volt áthatolni az Sd.Kfz. 250 páncélzatán még nagyobb távolságból is. A döntött alsó páncél lemezek „V” alakja elnyelte a tankelhárító aknák energiáját.

A makett:
A makettet egy aukciós oldalon vásároltam, már össze volt rakva, matricázva, de festve nem. A ragasztó minősége nem lehetett a legjobb, hullott szét magától a modell. Első lépésként a ragasztó maradványokat, matricákat távolítottam el. A küzdőtér feljavításával folytattam a munkát. Pótoltam a hiányzó kábeleket, vezetékekből vagy azoknak a szigeteléséből. A jobb oldali ülés mellett van valamilyen doboz (elektromos elosztó?) ezt műanyag darabkából reszelgettem ki. Elkészítettem a puskák szíjait is, ezek szétlapított forrasztóónból készültek. A két fejhallgató vezeték szigetelésből, vékony fémlemezből és drótból van, ezeket feketére és barnára festettem. Hiányzott a hátsó búvónyílás feletti géppuska tartója, ezt különböző műanyag alkatrészekből, szálakból csináltam meg. A szafari kalap tömítő anyagból van a térképet számítógépről nyomtattam, szintén így készült az elsősegélydoboz is. A belső oldalfalait páncélos szürkével, ecsettel festettem, a váltómű zöld színt kapott a rádiók szürkék lettek. A kopásokat fémszínnel száraz ecseteltem, a rozsdafoltok pigment porral készültek és sárga színnel befolyattam mindent. Ezek után nekiláttam a külső résznek. A szamárvezetők már a makett átvételekor sem voltak meg, vékony drótból, a golyók pedig forrasztóónból készültek (xx-ik alkalomra sikerült kettő egyforma golyó alakút csinálnom). A tükör egy makett megmaradt visszapillantója. A kipufogó takaró lemezét nem ragasztottam vissza, inkább megcsináltam a kipufogó dobot. Ez műanyag darabból, tömítőpasztából és vékony csőből készült. Festésnél a fém alapszínre rozsdaszínű pigmenteket vittem fel szárazon. A rendszámokat vastagabb papírra nyomtatóval készítettem.. A motor szellőzőjét kivágtam, ide megmaradt „tamiya-s” műanyag rács került. A külső színt festékszóróval csináltam, a kipufogó mögötti részt páncélos szürkére fújtam, arra gondolva, hogy a burkolat már az afrikai álcaszín felfestése után veszhetett el.. A matricákat különböző megmaradt készletekből válogattam össze. A kopásokat, karcokat ecsettel festettem, grafitceruzával imitáltam majd az egész makettet befolyattam feketével és homokszínnel. A lánctalp fémszínű lett, pigment porral rozsdásítva.

Első nekifutásra ennyi lenne, remélem nem eresztettem túl bő lére a cikk írást!

Üdv.: Elliot
DSC03196
DSC03196
DSC03197
DSC03197
DSC03198
DSC03198
DSC03199
DSC03199
DSC03200
DSC03200
DSC03201
DSC03201
DSC03202
DSC03202
DSC03177
DSC03177
DSC03208
DSC03208
DSC03209
DSC03209
DSC03212
DSC03212
DSC03214
DSC03214
2011.10.25.
Elliot
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
voivod
2011.10.27. 07:04:50
Nagyon jó lett!nekem tetszik.
Luthor
2011.10.27. 07:40:31
Szia!
A koptatások technikailag 9/10, de próbáld meg őket sokkal átgondoltabban elhelyezni. Az éleken és a ponyvatartón (vagy min) szinte mindenhol végig, egymástól majdnem pont egyforma távolságra, majdnem pont egyforma méretű és alakú kopásokat csináltál, itt-ott olyan, mintha szaggatott vonal jelezné az élek helyét.
Gondold át, hol van kitéve jobban kopásnak, oda többet, ahol nem, oda alig vagy egyáltalán ne. Ha másképp nem megy, fotók alapján dolgozz, és itt is érvényes az örökbecsű: a kevesebb: több!
További jó makettezést.
Lapidus
2011.10.27. 13:52:52
Igen nekem is nagyon szúrta a szemem ez a koptatás, amúgy az nem ponyvatartó, Rajmund is írta, hogy az a keretantenna! Ez tipikusan úgy rongyolódott el, hogy össze-vissza meghajlott. A maketten ez viszont tök egyenes, mintha most jött volna ki a gyárból! Az is fura, hogy a jármű kopott, de nem koszos. Ettől függetlenül a térkép és a kalap hatalmasat szól, én nem is tudom, hogy tömítőpasztából hogyan lehetett ezt megcsinálni! A kábelezés és a rádió pedig nagyon feldobja az egészet
ősember 2000
2011.10.28. 15:29:02
hát alig találok szavakat(koptatás)
Icebreaker
2011.10.28. 19:50:50
Kedves Luthor!
Ez azért kemény volt. A Greiff, Rommel kedvenc parancsnoki járműve volt. A tetején lévő "keret" nem ponyvatartó, hanem antenna...

Kedves Eliot!
Egy ős régi makettből sikerült egy szép járgányt alkotni! Gratulálok! Ez a típus Afrikában lett híres, de nem szabad elfelejtkezni arról, hogy európai hadszíntérre szánták őket(hiszen csak az olaszok bukása miatt mentek Afrikába), ezért a kopásoknál páncélszürkére koptak, nem fémre! Ami még nekem hiányzik a kosz, por. A homok nem így ül be a kerekekbe, erre is vigyázz!
Nekem tetszik!
Ice
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció