Pintér György - Múzeumi krimik
A "gépcsudához" még 2007 decemberében jutottam hozzá. A gyártó Aero C-3 név alatt is forgalmazza, ehhez sikerült hozzájutnom - de minek? Én mégis a német változat mellett döntöttem. Végül az E-0-s alváltozatot próbáltam összehozni. Azért döntöttem e mellett, mert a buborékos lőállás jobban tetszik mint a D-0-s dudorai. Bár a dobozon 2002-es kiadási év szerepel, a makett színvonala nem ezt tükrözi.
Az összebűvölés óta eltelt másfél év, ezért csak emlékezetből próbálom leírni az építés körüli bonyodalmakat. A rossz emlékek idővel elhalványulnak.
A Kopro termékeit gondolom senkinek sem kell bemutatnom. "Kitűnő" :) minőség, alacsony ár.
A dobozt kinyitva "kellemes" meglepetés ért. Kiemelkedő panelvonalak, sorják tömkelege, és ami az illeszkedést illeti, az alkatrészeknek közük sincs egymáshoz. A makett színvonala olyan, mintha még az ipari forradalom idején gyártották volna. Kivételt képeznek ezalól az átlátszó alkatrészek. Azok gyönyörűek. Valószínűleg utólag gyártották a készlethez. Sajnos nem volt lehetőségem arra, hogy az öntőkeretet is lefényképezzem.
Az építkezés
Túl kevés képet találtam a típusról ahhoz, hogy elfogadhatóan dolgozzam ki a részleteket.
A két törzsfél között fél cm-es rés tátongott, amit házilag kellett kipótolnom. A kabinról és az "utastérről" nagyon kevés fotót találtam, ezért kénytelen voltam a fantáziámra hagyatkozni. A törzsön kivágtam az ajtókat. Ezek sörösdobozból készültek. Az alkatrészeket lecsiszoltam és rajzok alapján megkarcoltam a panelvonalakat. Lehet, hogy túl mélyre sikerültek. A tehertérbe üléseket, hordókat és lőszeresládákat ragasztottam.
Miután összeimádkoztam a törzsfeleket, házilag sörösdobozból elkészítettem a futóaknákat. Nem lett olyan mint az eredeti, de a valósághoz közelebb áll, mint az, amit a kopro művelt.
Az Argus motoroknál megpróbáltam hengerekhez hasonlító tárgyakat ragasztani a motortérbe, néhány csővel megspékelve. Utólag rádöbbentem, hogy a madárka 70%-ban drót és sörösdoboz. Ezt nevezik hulladék-újrahasznosításnak..
Miután elkészültem, következett a "festés". Humbrol színeket használtam. Olyan kezdőknek, mint én, ez is megfelel. Összekotorásztam néhány fel nem használt matricát a fiókból és azokat ragasztottam fel. A panelvonalakat befuttattam és a motoroknál koptattam. Végül átfújtam matt lakkal az egész masinát. Néhány matrica még hiányzik, majd valamikor pótolom.