Pintér György - Múzeumi krimik
Mindig is nagy kedvencem volt ez a harckocsi, katonai pályafutásom alatt volt szerencsém vezetni is. A makettezéssel másfél éve foglalkozom, még csak próbálkozom, tanuló fázisban vagyok. Amikor megkaptam ezt a makettet, szerettem volna diorámában megépíteni. Leszögezem, ez az első komolyabb makettem! Hát ez lett belőle!
Építés:
A kit egy Zvezda gyártmányú makett. Az építéssel nem volt gond, a ködvetőknél, meg a szerszámos dobozoknál kellett kicsit puttyolni. Feltűnt a torony sima felülete, hát ez élőben nem ilyen. Ezen is javítottam, durván beputtyoltam a felületet, majd visszacsiszoltam. Ettől apró egyenetlen bemaródások lettek a felületen. A járószerkezet nem volt egyszerű, 3-4 lengőkart ki kellett vágnom, a diorámába való beépítés miatt. Ezeket utána más szögben visszaragasztottam. Ettől persze rövidebb lett a baloldali lánc, nehezen ment össze. Kicsit csaltam, két láncszemmel többet raktam mint a másik oldaiba, de ez nem tűnik fel. A jobboldalon jó lett a láncbelógás, de csak utána jöttem rá, hogy a gumiszoknyától úgysem fog látszani.
Festés:
A festést alapozás nélkül, egyből Revell 16 homokszínnel kezdtem, három rétegben (így utólag: kellett volna alapoznom). A festést ecsettel végeztem. Lefestettem a kisebb alkatrészeket, a pótlánctagokat, drótkötelet, a parancsnokot, géppuskát, stb. A lánctalpat fekete 6-ossal kentem le, ezüsttel fémesítettem, majd ezüst, és sárgaréz keverékével koszoltam. Ezután összeragasztottam a lánctalpat, és felraktam a helyére. És itt rontottam el! Merthogy az oldalfal koszolásáról, és porozásáról elfelejtkeztem. Így később a futógörgők közötti réseken ez nem nagyon ment. Hát,ez van!
A lánckereket, feszítőkereket, és a futógörgőket is fémeztem, itt a Makettinfón olvastam a grafitos módszerről, visszacsiszolni, stb. Én szárazecseteltem ezüsttel, és nekem bejött. Végleg összeraktam a tankot, kisebb foltokat festettem bele halványabb homokszínből, amit folyamatosan hígítottam és fehérítettem. Majd szárazecseteltem az egészet, főleg a motortérnél, üzemanyagtartályoknál, kipufogónál. Ezután fekete temperával filtereztem, majd visszamostam a felületet. Megint koszolás következett fekete Revellel, majd barna, fekete, és sárga művészolajjal fakítottam. Ezután kapott egy réteg matt lakkot, amit festékszóró híján szintén ecseteltem. Ezután kezdődött a porozás. Természetesen homokszínt ecseteltem, a lánctalpakhoz közelebb eső részeket erősebben, és több rétegben hordtam fel a felületre. A kipufogó körüli részeket, rozsdabarna pasztellkrétával színeztem.
Dioráma:
Közben az alap is készült. Egy falapra kavicsot szórtam, amit előtte linóleumragasztóval kevertem össze. Kialakítottam a terepet, majd rájöttem, a legjobb ragasztó a tapétaragasztó! Ezzel kentem be a felületet, majd leszitált homokot szórtam rá. Ezt többször is meg kellett ismételnem. A füvet ecsetszőrből csináltam, majd festettem. Utólag ezt már igazi fűből csinálnám, nem valami jó az ecsetszőr. A diorámaalapot is pasztellkrétáztam, homokszín, sötétzöld, világoszöld, fehér, és világosbarna került rá.Előtte persze felragasztottam a kész tankot az alapra. Még kevés javítgatás, és kész is lettem, szerintem elsőre nem is olyan rossz.
Ha van hozzászólásod, tanácsod, kommentáld!