Pintér György - Múzeumi krimik
A Douglas cég a 2. világháború után a német háborús kutatási eredményeket felhasználva elkészítette egy deltaszárnyú repülőgép terveit. Az amerikai haditengerészet figyelmét felkeltették a tervek, és két prototípus rendeltek. 1951 januárjában szállt fel először Skyray, akkor még az Allison sugárhajtóműjével. Ez viszont sok probléma okozója volt, íg a Prat & Whittney hajtóműve lett a sorozatgépek erőforrása. A gép négy 20 mm-es beépített gépágyút kapott, valamint elsők között rendszeresítették hozzá a Sidewinder rakéták első generációját. Összesen 419 darab Skyray-t gyártottak. 1956-tól 1962-ig 11 haditengerész, 6 tengerészgyalogos, és 3 tartalék (NAVY Reserve) alakulatnál állt rendszerben.
A Tamiya Skyray makettje pompás darab. A szemet gyönyörködtető doboz négy szürke és egy átlátszó keretet tartalmaz. Sorját sehol sem találni, a felületek szépek, a panelvonalak finoman vésettek. A pilótafülke szintén szép, bár az örök elégedetlenek ehhez is találnak majd feljavítót (talán csak a pilóta sisakja nem sikerült túl jól, de hát van ez így). A szárnyakat jó haditengerész módra felhajthatóra is elkészíthetjük, ehhez minden plusz alkatrész adott. A futóművek és az aknák szépen kidolgozottak. Függesztményként kapunk két póttartályt, két légiharc rakétát, két rakétavető tubust és egy elektronikai kütyüket tartalmazó tartályt a gép hasa alá.
A matricák jellegzetesen "tamiyásak", vagyis vastagok. Két tengerészgyalogos, és egy haditengerész gép jelzéseit tartalmazzák.
A makett összerakása kezdőknek és haladóknak egyaránt javallott, garantált sikerélményt okoz, és egy ritka gépmadárral bővítheti gyűjteményünket.